Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IT-hjælp til "alle" hjemme hos dem selv.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Alle Aminoer

Jeg har her de seneste dage gået og spekuleret på en idé jeg lige vil vende med jer. Ideen er såre simpel den, at man laver en virksomhed, hvis eneste formål er at hjælpe almindelige mennesker(læs:IKKE it-kyndige) med alt vedr. deres computere.

F.eks Hr. Jensen har fået virus i sin computer, han ringer til virksomheden, vi kommer hjem til ham og fikser hans PC. Eller han kan ikke komme på nettet, igen samme scenarie: Vi kommer og ringer til hans internetudbyder og hjælper ham med at komme på nettet.

Et andet eksempel kunne være at skifte netværkskort, harddisk, grafikkort osv hos private folk.

Det jeg mener er at der er et stort behov for servicering af både soft -og hardware hos private.

Man kunne evt kombinere det med en fysisk butik, hvor man solgte lidt hardware også. I butikken kunne folk også komme med deres computere og få dem repareret dér. Men den primære forretningen skal være at tage hjem til folk og hjælpe dem.

Jeg arbejdede i en periode som it-supporter og dér var der mange kunder, som meget gerne vil have besøg hvad enten det drejede sig om et defekt netværkskort eller spyware på computeren, simpelthen fordi de ikke magtede det selv og de ikke kendte nogen i deres omgangskreds, som kunne/ville hjælpe dem.

Hvad synes i? Skyder jeg helt forbi, når jeg mener at der er et stort potentiale i at tage hjem til folk og lave ders pc´er(man kunne evt. kombinere det med at folk gav virksomheden lov til at komme på deres computer via fjernskrivebord?!)??

Jeg ved godt at der allerede findes virksomheder, som laver ovenstående, men jeg tror stadig der er et potentiale. Er i enige? Alle input er velkomne.

 

På forhånd tak.

 

Imran Sadiq 

Fra Nibe
Tilmeldt 1. Mar 08
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er klart et potetiale men det skal markedsføres rigtigt fra starten af, Se næsten en mulighed i at udvikle det til et stort koncept.

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er masser af folk som ikke selv har den ekspertise - så markedet er der garanteret også selv om der allerede er nogle firmaer som tilbyder dette (kan selvfølgelig være stor forskel på hvilken region du kommer fra)

Tror det eneste du skal gøre op med dig selv er om du kan ramme en fornuftigt prisniveau hvor du kan tiltrække nok kunder til at det kan betale en fuld månedsløn.

Har du gjort dig nogle tanker omkring timepris mv?

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Fiahgt

Kan du uddybe hvad du mener med at det skal markedsføres rigtigt fra starten??

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis, jeg her helt enig med dig. Jeg tænkte på at lave det som en "fritidsvirksomhed" til at starte med og så se hvordan det udviklede sig hen ad vejen.

 Jeg har søgt lidt på google og de virksomheder der findes tager ca.200-300 i timen incl. moms. Det tager noget mere når de skal hjem til folk. En af dem tager 800 kr for at komme hjem til en kunde og installere windows!!

 

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

800 kr vil jeg tro for mange mennesker er et højt beløb, men tror at hvis du rammer en pris mellem den lave og høje du nævner. 4-450 kr. ved et hjemmebesøg er nok rimeligt.

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Awaw--> Jeg mener også at 800 kr er for højt for mange mennesker. Jeg tænkte lidt på mellem 200-300 i timen normalt og mellem 400-500 ved hjemme besøg!

Men hvordan skulle man starte sådan en "side-gesjæft"? Jeg tænker skal man have en fysisk forretning for at skabe et kunde grundlag? Eller skal man "bare" bruge mund-til-mund metoden til at starte med?

Har du andre "fælder" man skal passe på med at falde i?

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

 Jeg tror det er et svært marked at lave en ordentlig løn på. Af en eller anden grund har de fleste danskere den holdning at det med computeren er ikke noget som man bruger penge på at få fikset. Når bilen går ned, så ryger den til mekaniker. Når det er computeren der driller så ringer man til fætterens kammerat som tilfældigvis er htx-studerende.

Jeg tror oprigtigt ikke at jeg kender nogen som kunne finde på at bruge en konsulent til at fikse computeren (nu er jeg givetvis heller ikke et godt eksempel), men det kan da sagtens være at det forholder sig anderledes ude i resten af danmark.

Mvh Peder

Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor skulle din tid være mindre værd hvis du arbejder hjemmefra istedet for at være hos kunden? Jeg tror du ville få mere ud af at tilbyde kunden at kunne blive afregnet pr 15 min feks således at vælger du en timepris på 400 kr, så bliver kunden afregnet 100 kr. pr 15 min. - det tror jeg mange ville finde rimeligt.

Fælder - nej ikke rigtigt, men det eneste du nok skal være opmærksom på af risikopunkt er hvad nu hvis noget går galt / går i stykker. Hvem skal så betale. Feks hvis du sætter nyt grafikkort i for en kunde og software crasher...hvem skal betale for genetableringen og evt. tabt data?

Men i mine øjne så er det bare at komme igang. Jeg råd til dig vil være at få gang i dit netværk og mund til mund metoden. Min erfaring siger at det plejer at gå stærkt hvis man har noget fornuftigt at tilbyde! Måske lidt markedsføring i nogle lokale medier i dit lokalområde - prøv evt. at skrive til den lokale avis og få dem til at bringe dit budskab. Det lykkedes tit i lokalaviserne hos os at der er en lille iværksætter som bliver beskrevet både med halve og hele sider...

Tilmeldt 12. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Awaw--> Tak for de gode input, jeg tror at jeg kaster mig ud idet. Man kan jo altid starte lokalt, som du foreslår, så kan man se hvor det bærer henad! Den med afregning pr. 15 min er et rigtigt godt foreslag, som jeg vil tage til mig!!

Peder--> Jeg tror du grundlæggende har ret i din antagelse. Jeg har da osgå ordnet de fleste af mine bekendtes computer gratis. MEN i mit arbejde som it-supportere snakkede jeg med mange, som virkelig hellere vil have en mand ud, end de vil finde en eller anden bekendts ven!! Tænk på "ældre" mennesker, hvis netværk ikke er så stor i it-henseende i hvert fald også har barnebarnet ik lige tid til at komme ud!

Jeg snakkede med en del velbeslåede ældre, som bare skulle have mailen til at virke, for at holde kontakt med netop børn og børnebørn.

Det er nok heller ikke de unge man skal satse på, da de netop har et stort netværk. Derimod tror jeg at de lidt ældre(som iøvrigt også har pengene) vil være en god gruppe!

Vil du give mig ret i det eller..??

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)