Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

udvikling af portal

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Vi arbejder pt på udvikling af en portal til brug i undervisningen i folkeskolen. Vi søger kontakt med dygtige webfolk, som kan udvikle og være sparringspartner. Der er tale om et temmelig omfattende projekt. Hvis du er interesseret er du velkommen til, at skrive til mig lindgren@live.dk
og får en dybere beskrivelse af projektet!

 

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Netrom og velkommen til amino Big Smile

Hvilke sprog skal den udvikler i søger kode?

Med venlig hilsen

Paw Hellegaard

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Paw Hellegaard:


Hvilke sprog skal den udvikler i søger kode?

 

Der blev spurgt efter en "udvikler" og ikke en "programmør" ... det er kun i sidste tilfælde at sproget er relevant. En udvikler forventes at kunne så godt som alle sprog mens en programmør forventes at arbejde i en eller to specifikke teknologier.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Zip it! - Det er sikkert helt korrekt, men for mig som programmør er det vigtigt.

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Paw Hellegaard:

Mikkel Zip it! - Det er sikkert helt korrekt, men for mig som programmør er det vigtigt.

Ja det ville være vigtigt hvis han søgte en programmør. Problemet er blot at programmører kan først bruges i sammenhængen når projektudviklingen _er_ lavet. Og det er den tydeligvis ikke her. Derfor, hvis du udelukkende er programmør kan du ikke løse opgaven. Hvis derimod kunden havde en udvikler internt, eller allerede havde haft en konsulent igang. Så havde de muligvis udelukkende søgt efter en programmør.

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Du sku _dygtigt_...... Klap dig selv på skulderen!

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 28. Jul 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Paw!

Se, det er jo et godt spørgsmål du stiller der!! Jeg har ikke et fuldstændigt overblik over det. Vi arbejder med en masse idéer og nogle af dem er lidt komplicerede.
Det drejer sig om et site til brug i musikundervisningen i folkeskolen altså noget, der nærmer sig e-learning. Det skal kunne afvikle en del audio og der skal være nogle interaktive elementer, som for mig at se er flash applikationer.

Jeg tror det kræver en dialog og samtale. Det gør det lidt nemmere!

 Vh.

Morten Lindgren 

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

netrom:

Jeg tror det kræver en dialog og samtale. Det gør det lidt nemmere!

 

Det er nemlig korrekt, det er en del af udviklingsprocessen. Vi skal fastlægge jere behov og ønsker, derefter sammenholder vi det med de forskellige teknologiers egenskaber og  derefter tager vi den beslutning i fællesskab.

Har du ikke modtaget min mail?

Fra Aars
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 238
Fra  e-kompagniet ApS Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Sikke en gang øregas Mikkel! Det er vist nogle selvopfunde definitioner som blot er lavet for at gøre det mere uoverskueligt.

Jvf. Din definition er jeg ikke udvikler (kan kun en håndfuld sprog, men langt fra alle) - på trods af det har jeg lavet adskillige kravspecs og udviklet systemer til adskillige mill kroner. En programmør i din verden er vel det jeg kalder en kodeslave. Det er en der kan tage en kravspec og lave det der står, med hovedet under armen! Heldigvis er de fleste danske "programmører" lidt mere indsigt ellers er det de forkerte du har ansat!

Dernæst ved du jo faktisk ikke om der ER nogle krav til sproget!

Mvh Regin Madsen
www.e-kompagniet.dk - websider og shopløsninger baseret på dynamicweb, wordpress/woocommerce, umbraco og magento

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Regin Jæger Madsen:

Jvf. Din definition er jeg ikke udvikler (kan kun en håndfuld sprog, men langt fra alle)


Det er sjovt ... hvorfra kender du mine definitioner for den slags? (og nej det har jeg ikke sagt noget om her i tråden)

Regin Jæger Madsen:

Dernæst ved du jo faktisk ikke om der ER nogle krav til sproget!

Jo da ... det står i tråden. 

Desuden er valg af sprog ikke noget som kunden som udgangspunkt selv bør stå for. Derimod kræver det lægmands vurdering, hvilket nogle kunder rent faktisk får udført. F.eks. dem der har internt it personale, det være sig administratorer, grafike designere eller system designere.

Derudover har du ret i at de fleste programmører i Danmark er udemærkede udviklere også, men det kræver jo at de som udgangspunkt selv har styr på forskellen.

Udover det er der _rigtig_ mange der blander religion ind i arbejdet, og f.eks. insisterer på at f.eks. PHP er det bedste sprog til opgaven også selvom det ikke er tilfældet. Derfor er det vigtigt at sikre sig at den person man benytter til indledende rådgivning har et godt overblik over de mest brugte teknologier.

Og det bør en udvikler efter min mening have! 

Men lad os holde med det her ... vi skal ikke hijacke denne tråd med udviklings-process diskutioner.

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)