Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikea skaberen ville starte et salg af grillkyllinger....

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 .... Hvis han skulle starte noget op idag.

EPN.dk skrev d 27 en lille spændende nyhed/historie, om hvad han ville starte op idag, hvis det stod til ham.

De skriver; 

 Hvis manden, der opfandt Ikea, skulle begynde forfra i dag, ville han begynde at sælge kyllinger.

Det skriver det svenske Dagens Industri.

I en oplysningsfilm, der skal give unge svenskere iværksætterdrømme, løfter multi-milliardæren Ingvar Kamprad sløret for, at han ikke ville begynde at opbygge et verdensomspændende møbelimperium, hvis han var 17 år i dag. I stedet ville han kaste sig over fødevarebranchen.

"Jeg ville låne nogle penge, så jeg kunne købe det nødvendige udstyr til at grille kyllinger. Så ville jeg stille mig ved udgangen til en større fabrik og sælge kyllinger. Det skulle nok kunne lade sig gøre at sælge ret mange kyllinger. Jeg vil nok kunne tjene mere end 10.000 kr. på den måde," siger Kamprad til Dagens Industri.

Det er organisationen Ung Företagsamhet, der står bag filmen.

I den fortæller Börje Ekholm, topchef for Investor AB, at han ville skaffe nogle håndører ved at slå græs og vaske biler - indtil de har sparet nok op til at rejse til Kina.

Tjah... Det betyder jo bare at der er forretning i alt nu til dags Big Smile

Personligt så havde jeg nok hellere valgt at finde en brugt budcykel og så hente varer for de ældre mennesker, klippe græs for dem med en håndskubber og påtage mig jobs til jeg var beskæftiget til 12-14 timers arbejde hver dag Smile

- Dette var bare en lille reminder til alle iværksættere! Big Smile Fortsat god aften!

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 27. Apr 05
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tjoo, nok ikke lige det jeg ville vælge. alt respekt for manden og det han har startet men de gange jeg har set ham snakke på tv har han virket en anelse underlig..

det underlige ved den artikel er der ligesom ligges op til at der skal spares op til at rejse til kina, men herefter stopper artiklen blot, uden at fortælle om noget nyttigt ved at rejse til kina (kan godt regne ud at det er for at købe billige produkter - men insider tippet mangler ligesom)

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

 Har du faktisk ret i...

Men mon ikke man kunne købe den film et sted?

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at lave en aftale med XL-Byg, Starck og Silvan om at stille en kvalitets-pølsevogn-og-sandwich-og-kage-bar op udenfor deres butikker?

Ikke mindst de afdelinger, der har en proff-shop kunne give en glimrende omsætning, når håndværkerne skal hente materialer omkring frokosttid. Og mon ikke salget i byggemarkedet vil stige, når nu håndværkerne foretrækker at hente frokosten/kaffe&kage i netop denne fantastiske pølsevogn...

Godt set, Ingvar! :-)

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

LotteA:

Hvad med at lave en aftale med XL-Byg, Starck og Silvan om at stille en kvalitets-pølsevogn-og-sandwich-og-kage-bar op udenfor deres butikker?

Ikke mindst de afdelinger, der har en proff-shop kunne give en glimrende omsætning, når håndværkerne skal hente materialer omkring frokosttid. Og mon ikke salget i byggemarkedet vil stige, når nu håndværkerne foretrækker at hente frokosten/kaffe&kage i netop denne fantastiske pølsevogn...

Godt set, Ingvar! :-)

 

Glimrende udvikling af idéen Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for venligheden Cool

Du må få den ganske gratis!

Fra Vamdrup
Tilmeldt 17. Jun 07
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

flere Silvan og Bauhaus butikker har allerede en pølsevogn stående ved forretningen

ved da Silvan Århus har en lille "cafe"

og her i kolding har bauhaus en pølsevogn ligesom de også har i tilst

_______________________

Revidan.dk - Rengøring - Vinduespolering - Facaderens - Algebekæmpelse

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

... No offence Smile Jeg burde måske have sat en fed streg under ordet KVALITET.

Jeg tænkte sådan nogle gode, vel-ristede, saftige, sprøde pølser garneret med velsmagende sennep og serveret med et blændende smil. Tror næppe at caféen hos Silvan eller Bauhau decideret trækker håndværkerne til... De har måske mere status af nødløsning.

Tanken er tænkt - men i min verden ikke ført ud i livet :-)

De bedste hilsner

Lotte A

Tilmeldt 2. May 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror ikke håndværkerne vil betale 20-30 kr for en saftig og sprød pølse. Desuden vil Silvan eller Bauhaus vil ikke lave flere aftaler, når de allerede har en pølsevøgn.

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Uha, nu bliver det næsten til en udfordring. Og så bliver jeg nødt til at servere pølse med føl'se Wink Og skulle jeg etablere mig i den branche ville jeg under alle omstændigheder vælge at lægge biksen ved en stor håndværkertømmerhandel som Starck...

Mit indlæg er ikke tænkt som en fiks og færdig forretningsidé, men faktisk tror jeg sagtens, at du kunne sælge byens bedste hotdog for 25 spir på dén lokation. To mand i bilen - 2 hottere til hver. Det er jo lige en rund hund! Og som fyraftenstilbud kan man jo kaste en Cocio med i prisen *mangler en stærkt overvægtig smiley!*

Nogle håndværkere er særdeles økonomiske, andre lader sig let lokke af lette løsninger. Tro mig, håndværkere har været en del af mit arbejdsliv altid...

Skal vi ikke lukke denne tråd her - Det ender bare i fis og ballade!

Ærbødigst

LotteA

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)