Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rykke en privat

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Kbh
Tilmeldt 12. Aug 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg handler normalt B2B, men jeg har for nyligt sendt nogle varer til en privat. Det var egentlig meningen at jeg skulle have pengene overført først, men jeg "kom til" at sende varerne før indbetalingen var registreret.
Nu har jeg, uformelt, rykket kunden et par gange. Hun sagde at pengene var overført, men jeg har intet set eller hørt siden. Det er ca. en måned siden og jeg er bange for at jeg uheldigvis er ramt af en tarvelig person.

Kan jeg sende rykkere med gebyr, som jeg gør til mine erhvervskunder (heldigvis har jeg ikke mange dårlige betalere der ;))?

mvh
Heine

 

"He who has begun his task is half way done. Have the courage to begin!"

Fra Århus
Tilmeldt 29. Jun 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja. Det kan du. Blot du overholder inkassolovens § 10 og bestemmelserne i renteloven.

Fra Dragør
Tilmeldt 11. Jul 08
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan sagtens rykke en privat person, der gælder dog en maks grænse for hvor stort et rykkergebyr du kan sætte på fakturaen. Det er så vidt jeg husker branche bestemt, og alt efter ordrens størrelse. 100,- inkl. moms går man aldrig galt i byen med.

 Ønsker du at tilskrive renter skal dette have været specificeret på din faktura inden du kan tilskrive renter, du kan så evt. specificere eventuelle efterfølgende renter på den 1. rykker du sender.

 

Der findes en del indlæg her på amino omkring emnet, så søg og du skal finde nogle mere konkrete svar hvis ovenstående ikke er nok. :-)

 

 Mvh-

Daniel Holsko

Vanilla sound & Light Production | Udlejning af Lyd, Lys & AV udstyr!

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)