Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kontrakt til førstedamen når jeg går på barsel??

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 19:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej håber nogen der kan hjælpe mig...

Jeg er høj gravid og skal snart på barsel.

Jeg har aftalt med min førstedame, at hun" tager over",jeg vil selvfølgelig stadig være i nærheden, men hun skal så vidt muligt stå for den daglige drift af butikken.

Hvad giver man i bonus? hun ville ikke mærke den store forskel, fra det arbejde hun laver idag og heller ikke få flere timer.

Skal jeg en kontrakt??

håber på hurtig svarSmile

Venlig hilsen Christina

Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du ligefrem skal lave en kontrakt afhænger af stillingsbeskrivelsen i din førstedames ansættelsesbevis, og hvor hun er overenskomstmæssigt indplaceret.

Får hun et dagligt ledelsesansvar for øvrige medarbejdere som hun ikke har idag, var det værd at kigge på overenskomsten for ledere og se hvor stor forskellen er mellem hendes nuværende overenskomst og overenskomsten for en leder, og lade dette indgå i drøftelsen af et løntillæg under din barsel. Dette løntillæg frafalder så når du genindtræder i den daglige drift. Dét er til at forstå, og misforståelser undgås.

Giver du en bonus, -et klap på skulderen- så lad det ikke være en løn, men istedet et kro-ophold med spa og welness eller hvad der ligger naturligt.

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hurtig svar:)

Hun får ikke mere lederansvar end hun har i dag, da jeg tror det godt kan skabe splid imellem de ansatte 3 ansatte hvis hun lige pludselig vil lege chef .Det er egenligt fordi, jeg ved, det vil betyde meget for hende, at hun føler, hun får mere ansvar for de daglige indkøb og rutiner bliver gjort.

Som et skulderklap, havde regnet med, jeg kunne lave en kontrakt, der i første omgang lyder på 4 mdr med x antal kroner i bonus om mdr, som bliver udbetalt samlet så hun får mere ud af det og evt forlænge den, hvis det går godt.

Lyder det helt tosset?Big Smile

 

Fra Frederikssund
Tilmeldt 21. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina77

Du bør udarbejde et tillæg til din medarbejders ansættelseskontrakt, som er tidsbegrænset i den periode, som du forventer hun skal agere i rollen som din afløser - her beskriver du arbejdsopgaverne, som hun skal varetage i perioden samt den honorering, der følger deraf som bonus eller løntillæg.

Med venlig hilsen

John Jørgensen
Human-Match

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar.

Sidder og prøver at udarbejde en "kontrakt", men syntes jeg har lidt svært ved hvad jeg endenligt kal skrive i den.

Er der nogen modeller jeg kan følge, eller nogen forslag?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina, Jeg går ud fra, at din førstedame arbejder (næsten) fuld tid hos dig i dag? I så fald SKAL hun have en ansættelseskontrakt og det kan koste dig mellem kr. 5.-10.000, hvis hun ikke har/får det. Du kan læse mere her om udarbejdelse af ansættelseskontrakter: http://www.cphlawfirm.com/da/erhvervsret/ansattelse/ansattelsesbevis.php Du kan læse her om tilbud på ansættelseskontrakter for august måned: http://www.cphlawfirm.com/da/praktiske_oplysninger/priser/tilbud_vedr_ansattelsesret.php Du er selvfølgeligt meget velkommen til at kontakte mig for en uforpligtende snak om udarbejdelse af en ansættelseskontrakt. Mvh Karsten
Fra Frederikssund
Tilmeldt 21. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christina77

 

Jeg antager, at din førstedame har en ansættelseskontrakt og derfor er der blot behov for, at du udarbejder et tillæg til den bestående ansættelseskontrakt med angivelse af de tidsbegrænsede vilkårændringer, der gælder under din barsel - så prøv først at beskriv hvilke andre opgaver hun skal påtage sig i dit fravær, herunder evt. afvigelse i arbejdstiden og endelig, hvordan honoreres hun i den givne periode. Hvis du har brug for at få efterset dette tillæg, så gør vi det gerne i Human-Match uden beregning - det gælder naturligvis kun i dette særlige tilfælde.

 

Med venlig hilsen

John Jørgensen

Human-Match

Tilmeldt 13. Jan 08
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar og hjælpen JohnYes

Kunne ikke lige forstå hvorfor jeg skulle udarbejde en ny kontrakt der ville koste 5000-10000 kr det lyder jo helt vildt.Syntes lige pludseligt det blev meget omstændig] i mit lille firma med 3 ansatteConfusedBig Smile

Jo hun har ansættelses kontrak og jeg er også med i en overenskomt, så det er der styr på.

Jeg vil prøve at strikke noget sammen, og så kan det godt ske jeg tager imod din hjælp.

Men indtil videre tak for hjælpen. 

Mvh Christina

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Christina,

 Der er tale om EU-baserede regler, der kan give bøde på kr. 5.-10.000, hvis man ikke giver sine ansatte en ansættelseskontrakt.

 Det er dog meget billigere at lave en ansættelseskontrakt, som du vil kunne bruge overfor alle dine ansatte.Og det lyder jo som om du kun har brug for at lave et tillæg til den eksisterende ansættelseskontrakt, så det burde jo ikke været noget problem at lave.

 Mvh

Karsten
 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)