Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er ved at starte mit eget firma hvor jeg sælger skønhedsprodukter primært via e-handel.
Er i fuld gang med at finde leverandører i Thailand/kina og andre øst lande, men da dette er mit første projekt, kunne jeg godt bruge lidt hjælp og svar på mine spørgsmål.
 
Hvor kan man finde information på afgifter, skatter, moms?
 
Hvordan finder man lettest en stabil leverandør í østlandene, har selv været inde omkring: importadvise.com, men ved ikke om det er en god ide? Har også sendt mange e-mails rundt til forskellige firmaer i thailand og kina, men har haft problemer med at finde nogen.
 
Er der andre udgifter end fragt når man importere fra østlandene?
 
Hvilke udgifter er der når man arbejder med e-handel. udover hjemmesiden, og renten på ens varelager - da jeg skal ud og låne ca. 100.000 kr. til at opbygge et ordenligt sortiment.
 
Håber ikke det var en alt for stor mundfuld.
 
Vil glæde mig meget bare at få besvaret nogle af mine sprøgsmål.
På forhånd tak
Mvh Rasmus Lund 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Er der ikke også nogen krav om godkendelse af sådanne produkter inden de må sælges i EU, eller er der frit slag på den hylde?

Der må da vel næsten være en eller anden form for kontrol/krav til sådanne produkter med henblik på indhold af skadelige stoffer og andet skidt?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er sådanne ting som fake negle, hår osv. tror ikke det er et problem.
tak for jeres svar. Tager kontakt til told og skat i morgen, og høre hvad de har at sige til det jeg vil importere.
Nogen anelse om hvad det koster pr. md. at have en gateway og pbs?
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 13:04
Hvor mange stjerner giver du? :
kig på www.pbs.dk der står alt du skal vide om det

Venligst

René Buch

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :
PBS
dankort   - 1000,- om året
udenlandske kort  - 1000,- om året
 
begge pakker 1500,- om året
 
Gateway koster mellem 100-300 kroner om måneden dertil kommer hostingen af hjemmesiden og shoppens leje hvis du lejer igennem en udbyder som dandomain eller scannet.
 
 
Tilmeldt 17. Apr 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :
mange tak for det!
håber andre kan give mig svar på mine andre spørgsmål.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv at se på www.importguiden.dk

Jeg har ikke selv gravet meget i siden, men det kan være, at du kan finde noget info.
 
Hilsen Jakob
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/17/2006 11:31:12 AM Forfatter:Rasmus Lund
Hvilke udgifter er der når man arbejder med e-handel. udover hjemmesiden, og renten på ens varelager - da jeg skal ud og låne ca. 100.000 kr. til at opbygge et ordenligt sortiment.
 
Lagerudgifter, med mindre at du opbevarer dine varer derhjemme... Evt. udgifter til et lokale hvor kunder kan komme forbi og se/købe dine varer irl.. Det er et godt supplement til en shop, at have et sted der har åbent nogle timer om ugen (måske blot (5-10 timer)...
 
Desuden er der udgifter til kontorartikler, markedsføring, computer (hvis du ikke har), hjemmeside (hvis du gerne vil findes på søgemaskinerne (Diverse færdigshops fra Scannet og Dandomain etc. er svære at SEO ift. et godt website.) ). Udgifter til telefonen når du laver canvas (ringer til mulige emner).
 
Har du overvejet at sælge Ole Henriksens varelinie? Uh We like OH! Tager du det ind, har du en kunde!

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus

Ud over de omkostninger som er nævnt i tråden skal der for visse varer udover afgifter betales told, men det går jeg ud fra at Skat har informeret dig om.
 
Når du ser på likviditeten skal du være opmærksom på at de fleste (læs alle) kinesiske leverandører kræver forudbetaling eller sikkerhedsstillelse og sammenholdt med at transporttiden fra Kina til DK med skib godt kan være 5-6 uger og at de billge priser fås ved store mængder kan der være en stort krav til cash-flow.
 
 
 
Side 1 ud af 2 (13 indlæg)