Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Rasmus,

Lige et input: Du må ALDRIG bruge anden betalingsform end "Uigenkaldelig remburs" eller "Irrevocable Letter of Credit" som er det engelske ord, når du handler med Asien eller Afrika.
Det er den eneste måde, hvorpå at du er sikret at du får de varer som du har betalt for. Det foregår på den måde, at når varerne er lastet ombord på et skib, så udsteder transportøren an accept af, at han nu har varerne i sin varetægt og har i sinde at transportere dem hjem til dig.
Først da kan betalingen til leverandøren blive udløst. Såfremt dette dokument, der kaldes "Bill of Lading" ikke forefindes, så kan leverandøren ikke på nogen som helst måde få udbetalt pengene. Ej heller gennem restsystem eller andet - for han kan ikke dokumentere at han har leveret varen.
Remburs er lidt dyrere at bruge end andre betalingsformer, idet der er afgifter til både din bank i DK og til den asiatiske bank. Normalt deler man de udgifter - dvs du betaler din bank og han betaler sin bank.
 
Vær opmærksom på, at mange af de små banker i DK ikke ved en meter om remburser og kan ikke håndtere dem. Du skal have fat i større banker, såsom Jyske, DDB, BG, Nordea...
 
Vil du vide mere, så kontakt en af de store banker. De har bestemte afdelinger til den slags, så de kan sætte dig 100% ind i det.
PS: Og så skal du alligevel stadig være vågen, for du kan selv opstille en hel del betingelser i en remburs. Så du kan altså forbedre dine vilkår, både gennem forhandling og gennem remburs-aftalen.
 
Når det kommer til leverandørsøgning, så ville jeg da kontakte de respektive ambassader i Danmark og tale med deres handelsattaché? De er jo vilde for at eksportere deres varer og de kan med garanti give dig en liste over eksportvirksomheder i den pågældende branche. Jeg ved, at i hvert fald Thailand er gode til at registrere den slags oplysninger.
 
Med venlig hilsen
 
Flemming
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 22:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk at PBS kan (og sikkert vil) kræve en bankgaranti, for at godkende dig og din shop.

Husk også eventuelle forsikringer, markedsføring mv.

Tilmeldt 3. Jun 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Rasmus,

 

Jeg kender det selv men du er velkommen til at kontakte mig så kan det være jeg kan hjælpe eller kan det være jeg kender nogen der kan.

 

Hilsen Henrik 36990262

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)