Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15 årig iværksætter - klar til kamp.. :)

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja okay, der er mange unødvendige fag på handelsskolen fx. samtidshistorie, idræt osv. men altså fag som Afsætning, Økonomi, Int økonomi, innovation, er fag som du faktisk kan bruge når du slår dig ud :).

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg har skrevet et stykke længer oppe...

Så er økonomi og afsætning noget af de bedste du nogensinde vil komme til at lære (iforhold til at starte egen virksomhed)... Jeg har spartet ret mange revisor timer ved at bogfør stort set alt selv, det eneste jeg bruger min revisor til, er at kigge lidt på det med prof. øjne!

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nina: Nogen gange bliver man forbavset over hvad man rent faktisk KAN sælge på nettet. Hvis man er kreativ nok, kan man også sælge slik på nettet.

Jeg har en del erfaring indenfor salg og udlejning indenfor fester. Mange mennesker (især kommende brude) bruger oceaner af tid og ressourcer, på at forberede hver enkelt detalje, og informationssøgning foregår ofte på nettet.
Jeg tror personligt heller ikke, at folk vil købe drinkspakker eller slik på nettet istedet for på tanken, supermakedet osv.

Men hvis man laver et website, hvorman kan købe færdige pakker til lækre velkomstdrinks, coctailpakker specielt til bryllupper, pakker med forskellige likører til kaffen osv. så tror jeg helt sikkert at man kan sælge til et nichemarked.
På samme måde kunne man tænke med slik. Børnedfødselsdagspakker, færdige slikposer til fastelavnsfesten osv.
Hvis man så ovenikøbet havde et smart website, der udfra antal gæster, festtype og lignende, kunne udregne hvor meget man skal bruge, og hvis sitet indeholder en masse råd og tricks der kan generere noget trafik, så tror jeg at man er godt på vej.

Sprut er iøvrigt dyrt og besværligt at sende med posten, men det kan da lade sig gøre. Der er flere der sælger vin på nettet.

Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Vent da til du kommer i gang på Handelsskolen, omkring jul  plejer der er at være Young Enterprise - hvor 100vis af unge dyster i "iværksætteri"... Det er super smart for dig fordi:

- Du får tid til at arbejde på din virksomhed i skolen

- I alle fagene laver du ikke opgaver, men udarbejder rapporter for din egen virksomhed

- Du får face2face hjælp af andre iværksættere

- Du får startkapital igennem banker og andre.. (folk er helt tosset med at sponserer et par tusinde kroner til YE-Virksomheder)

 

Så det er da en oplagt mulighed for at prøve at starte selv, uden at du risikerer at tabe det store ved det :)

du kan læse mere om det her: http://www.ye.dk/

 

Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her minder mest af alt om en 16 årigs lyst til at komme i lag med tøserne.
Det er en ret stort drivkraft skulle jeg hilse at sige.

Mit råd er at læse forud på lektien. Senere i handelsforløbet antager jeg man kan dyrke det at starte egen virksomhed enten via tilvalgsfag eller som projektopgaver. Gå ned på biblioteket (eller boghandlen - man kan vel få noget fornuftigt til omtrent 199,-) og lån en bog om at skrive forretningsplan. Første gang jeg fik sådan en bog i hånden, læste jeg den på to dage, og fik undervejs mængder af gode idéer. mange af idéerne var flygtige, men man bliver skarpere i sin idéudvikling - når man samtidig får indholdet fra bogen med i sine overvejelser.

Sprut via nettet er i mine øjne ikke så potent igen. To populære ting, sprut og e-handel går ikke nødvendigvis godt i spænd, og i dette tilfælde står konceptet svagt, da alkohol er en dagligvare på linje med to koteletter eller en pose chips. Kun nøjsomme festarrangører køber ind i forvejen, men i virkeligheden synes mange det er sjovt at sidde i festudvalg og gå i sprutafdelingen i bilka eller Metro for den sags skyld... Se og røre det hele, og selv stå for det.. I øvrigt synes jeg de unge skal lade være med at drikke :-) og det er der flere og flere der synes, så fremtidsperspektivet kan være kedeligt, hvis aldersgrænser går op, og priser ditto.

Mit råd er at springe på litteraturen først.



 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :

kontorinvest:
Det her minder mest af alt om en 16 årigs lyst til at komme i lag med tøserne.
Det er en ret stort drivkraft skulle jeg hilse at sige.

Mit råd er at læse forud på lektien. Senere i handelsforløbet antager jeg man kan dyrke det at starte egen virksomhed enten via tilvalgsfag eller som projektopgaver. Gå ned på biblioteket (eller boghandlen - man kan vel få noget fornuftigt til omtrent 199,-) og lån en bog om at skrive forretningsplan. Første gang jeg fik sådan en bog i hånden, læste jeg den på to dage, og fik undervejs mængder af gode idéer. mange af idéerne var flygtige, men man bliver skarpere i sin idéudvikling - når man samtidig får indholdet fra bogen med i sine overvejelser.

Sprut via nettet er i mine øjne ikke så potent igen. To populære ting, sprut og e-handel går ikke nødvendigvis godt i spænd, og i dette tilfælde står konceptet svagt, da alkohol er en dagligvare på linje med to koteletter eller en pose chips. Kun nøjsomme festarrangører køber ind i forvejen, men i virkeligheden synes mange det er sjovt at sidde i festudvalg og gå i sprutafdelingen i bilka eller Metro for den sags skyld... Se og røre det hele, og selv stå for det.. I øvrigt synes jeg de unge skal lade være med at drikke :-) og det er der flere og flere der synes, så fremtidsperspektivet kan være kedeligt, hvis aldersgrænser går op, og priser ditto.

Mit råd er at springe på litteraturen først.

 

Jeg vil gerne henvise dem til http://www.amino.dk/forums/t/39654.aspx
Da det er det som jeg er igang med nu, og som er det som er ved at blive realiseret i dette øjeblik!
Websiden er ved at være klar, og leverandør aftalerne er næsten på plads.
Det der bare mangler er moms reg, og PBS godkendelse til betalings kort!

Mathias Christoffersen

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 16. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :

 dine spørgsmål

-Er det en god idé at være så ung som mig?

JA FOR FANDEN

-kunne jeg evt få støtte?

ja opsøg det lokale erhverskontor de giver godt nok ikke økonomisk støtte

-hvordan får jeg kunder?

Reklamer her ville en gang SEO* være en kanon ide

-ville det være klogt at have en partner?

ja for du er desværre for ung til at handle med banken.

-skal mit firma være registreret hos SKAT?

 Ja det skal alle virksomheder medmindre de er velgørende som eks. en skole der vasker biler for at få råd til at tage på skole ferie.

*

SEO = Search Engine Optimisation 

som betyder at du kan være det første resultat folk havner på når de eks. googler fest 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)