Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forum om Forbedringsforslag til firmaer

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa!

Jeg nørder lige med en tanke i mit hoved om at lave noget a la http://www.dellideastorm.com/
i Danmark. Bare hvor det ikke er en specifik dansk virksomhed, men i stedet en dansk branche,
fx. telebranchen eller detailbranchen.

Konceptet skulle være at familien Danmark kan gå derind, og komme med forbedringsforslag til
de forskellige brancher (hver branche har et dedikeret domæne á la edbpriser, dvdpriser osv.).
Rigtig mange mennesker går rundt og siger 'hvis de nu bare gjorde sådan og sådan, så ville det hele
blive meget bedre'. På denne side jeg tænker på, kan både TDC og Sonofon så gå ind og se hvad
brugerne/kunderne kommer med af forslag.. også forslagene til konkurrenten. Det bliver altså en slags kundeinnovationsside.
Det skal ikke være en brokkeside, med "ååh Sonofon er da også bare for dyre" - men i stedet noget med "Hvis nu Sonofon ændrede x i deres menu i Nokia-telefonerne, så ville det gøre at yy blev meget nemmere" - eller at hvis nu Aldi gjorde mere plads for enden af kassebåndet, så ville man købe flere varer osv.
Lyder det interessant?

Indtægtskilden skal være Adsense. Og nej, det er ikke noget jeg regner med at blive rig af :-).. jeg synes bare konceptet er sjovt!

Jeg har spekuleret super meget over et domænenavn, og jeg er ude i noget a la forbedringsforslag.dk .. men hvis I har noget bedre på hjerte, så skyd endelig løs! Jeg er ikke heeelt tilfreds med det.

Kom med jeres meninger, bud osv :-)!

Med venlig hilsen
Christian

 

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

darling, det lyder godt! super koncept..
men hvordan vil du markedsføre det?
hvordan vil du få de firmaer med på den?.. :)

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hey:-)..

Markedsføre det: Ja, det er sku et meget godt spørgsmål. Og ellers min hjemmebane normalt hehe..
Noget i retning af 'giv din feedback til de brancher der trænger til det', eller 'vær med til at udvikle fremtidens YYY-branche' (tele, detail etc.)
Det skal bare startes som et forum, hvor folk kan skrive deres forslag.
Firmaerne: Jeg kan godt se din pointe, men egentlig så har jeg tænkt mig at lave det som en pull-løsning, dvs. at firmaerne ikke kan
lade være med at se hvad brugerne kommer med af forslag. :-)

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 23:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 .. Firmaerne behøver slet ikke være med på vognen. De kan bruge det eller lade være; men mange firmaer har ikke ressourcerne eller nosserne til at lave et site, hvor kunderne kan komme med forslag på den måde... for så bliver de jo nød til at tage stilling til det. Men her kan de forskellige konkurrerende firmaer se hvad hinandens kunder foreslår dem, og dermed bliver de nød til at reagere på geniale indslag. Derfor tænker jeg at der er noget idé i det. Big Smile

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

det lyder som en utrolig god idé på en eller anden måde..

fortæl mig, hvordan har du tænkt dig det skal give penge ud i den anden ende?.. :)
-ved at lade firmaerne betale sig ind på det forum?

Det lyder spændende! .. hvis det bliver til mere så må du meget gerne skrive på mathias@greenex.com

 

Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :-)

Ideen kom bare til mig igår, så den er spritny hehe..
Umiddelbart havde jeg bare tænkt mig at cashe nogen penge ind via google adwords, som skulle være placeret rundt omkring på forum'et. Det ville jo så være oplagt for Sonofon eller TDC (hvis det er telebranchen jeg hopper på til at starte med), at reklamere på denne side via Google.

 Men jo, jeg har også tænkt tanken om hvordan man kunne 'presse' nogen penge ud af firmaerne.. men er ikke lige blevet klogere på den del.
Nogen forslag?

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Idéen lyder helt sikkert spændende :)

Hvordan vil du kontrollere, at det ikke går hen og bliver, som du selv siger, en "brokke-side"? Skal der være visse standarder for, hvad man må skrive og sletter du indlæg, der overtræder eventuelle retningslinjer? Bliver det desuden muligt for andre at give sin mening til kende om andres forslag? På Dell-siden virker systemet med karaktergivning umiddelbart som en fornuftig løsning. Så undgår man jo de obligatoriske "alt, hvad andre foreslår skal nedgøres"-debattører.

Jeg tror du er inde på noget af det rigtige mht. at tage en hel branche i stedet for en enkelt virksomhed. Men spørgsmålet er, om de store firmaer, der ikke er danske (eller hvor produktudviklingen ikke foregår i landet), overhovedet vil gå ind og læse idéer fra en side som denne. Måske idéen i virkeligheden er så amerikansk et fænomen, at det ikke lader sig "oversætte"?.

Der er jo kun én måde at finde ud af det på ;) 

Held og lykke med projektet - jeg skal nok kigge forbi, når siden er oppe. Hvem har ikke et forslag eller to til telebranchen xD Har allerede ét til Coop Danmark, hvis det bliver den branche.

//Julie

   

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået en idé ..
jeg gerne vil dele med dig.. :)
-men jeg kan ikke formulere det via tekst desværre.. :-/ ville ellers gerne hjælpe!

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København K
Tilmeldt 30. Jul 08
Indlæg ialt: 498
Fra  Tame Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Julie :-),

Tak for dit indlæg.

Formålet med siden skulle være meget klart - altså konstruktiv kritik & kundeinnovation. Herudover skulle der være en moderator på.. mig selv, indtil mængden af indlæg blev for høj.
Ja, jeg synes også deres koncept med karaktergivning virker ganske udemærket. Så er er der ikke så meget frem og tilbage diskussion, som du siger. Ved bare ikke hvordan jeg skulle få sådan en del ind, uden at skulle have gang i en programmør der koster kassen..

Jeg tror gerne at COOP, Dansk Supermarked, TDC, Sonofon (primære hovedmarkeder: DK) ville gå ind og kigge. Det er jo gratis innovation til dem.
Tja, det kan hitte eller floppe.. jeg kender desværre ikke spå-tegnene i kuglen hehe..
Nogen forslag til domænenavn?

Planday - Nem og mobil vagtplanlægning

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

evt www.Danskinnovation.dk

synes det lyder som en fed idé hvis du mangler nogen er jeg med på den.. :)



Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)