Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At starte en kursus/foredragsvirksomhed

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Feb 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter nogle års formel træning (akademisk primært) + endnu flere års praktisk erfaring, føler jeg mig godt rustet til at fortælle andre om, hvordan man bør gå til forskellige emner indenfor udvikling af websites- og offline applikationer. Jeg har stor erfaring i at forstå kundens krav, og efterfølgende agere bindeled mellem udvikler og kunde. Min rolle har typisk været en hybrid mellem projektlederens, systemudviklerens og sælgerens verden, hvorfor jeg føler mig godt klædt på til at rådgive forskellige grupper. 

 Jeg FORESTILLER mig at starte en lille kursusbutik, som udbyder kurser i ovenstående: hvordan kommer man som kunde ud over rampen og får mest fyrværkeri for sine sparsomme kroner, og hvordan sikrer man som udvikler at kunden kommer i mål bedst muligt. I min verden er der intet mismatch mellem de to ting, da en lykkelig kunde er en kunde man kan trække på til at skaffe flere opgaver - om jeg bruger de 100.000 kroner du har givet mig klogt eller dumt er ligemeget - jeg har fået 100.000 kroner, så lad os få mest muligt ud af dem!

Så til spørgsmålet - røvkedelig og lang baggrund.. Hvordan går man til den slags?

  • Bør man starte med kurser? en blog?
  • jeg har sågar overvejet at skrive en lille kæk E-udvikler 2.0 bog i mr. Thorborg stil, og forære den væk fra et website.
  • Hvilke produkter bør jeg udbyde? coaching? konsulentbistand på konkrete projekter? dagkurser a la "lær SEO på en eftermiddag!" (haha)
  • Hvordan markedsfører jeg den slags her?

 

Sikke en lang smøre :) Jeg er helt med på alt det almindelige virksomhedsknald som regnskab, finansiering, opstart, alt det kedelige iværksættere normalvis skal slås med.. og jeg skal givetvis have skrevet en forretningsplan sidenhen. Men foreløbig ville jeg lige fyre idéen af her frit fra leveren, og høre hvad eksperterne siger til det - så skyd løs drenge :)

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)