Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg bruger for hjælp

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

HEJ

Jeg planlægger en neglesalon i mit hjem (jeg er huseje). Salonen er allerede klar og jeg er næst færdig med uddannelsen. Det er en enkeltmandsvirksomhed. Jeg har et lille job og det vil jeg gerne forsætte. Det hele finansierer jeg ved privat budget. Jeg ved godt, at jeg skal registrere min virksomhed, u.s.v, men jeg har mange spørgsmål om bogføring, skat, moms. Jeg er bange at gøre noget forkert.  "Startvækst.dk" eller "SKAT" hjæper mig ikke virkeligt! Hmm Der er en masser af informationer på fagudstryk, jeg kommer ikke klar! Min idé er meget simpel. Kan man sige mig, hvad skal jeg gøre nu (step by step) og hvad bruger jeg for ( revisor, forsikring, u.s.v.)?

På forhånd tak.

Nanni

 

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 18:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nanni.

Prøv at spørge hos din kommune, om ikke de har et iværksætterprogram? Det har man de fleste steder, og så får man hjælp til alt det praktiske. De rigtigt ambitiøse kommuner har oven i købet tilknyttet en mentor-ordning, så man som nystartet kan få en masse gode - og gratis - råd.

Du ønskes held og lykke Wink

De bedste hilsner

LotteA

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LotteABig Smile

Tak for dit svar. Der findes ikke noget iværksætterkursus/program dette år i min kommune. Sidst mulighed var juli, men det var i Flensborg!!!! Det var ikke muligt for mig at køre hen.Sad Jeg skal vente nu indtil 2009. Jeg har kun et par spørgsmål om bogføring! Hmm Jeg synes at jeg skal komme alene klar med mit problem. Måske kunne være en god idé at søge en revisor.

Tak igen!

Hilsen

Nanni 

 

Fra Rønnede
Tilmeldt 24. Jul 08
Indlæg ialt: 350
Fra  Altan-Inspiration - Fordi GRØNT er det nye SORT Skrevet kl. 09:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen, Nanni Smile

Det er da ærgerligt, at der ikke er mulighed for kursus i din kommune. Det kan dog sagtens være en god idé at melde sig til kurset næste år, da du så vil få afklaret nogle af de problemstillinger, du sikkert vil møde. Og desuden møde andre iværksættere ligesom dig selv. Et godt netværk er en uvurderlig kilde til inspiration (og ordre!)

Anyway; jeg fandt lige nedenstående bog på bibliotekets hjemmeside. Tror, den dækker mange af de praktiske ting i forbindelse med dit projekt.

 

Start din egen virksomhed
Susanne Juhl, f. 1978-08-06; Morten Einshøj

Emne: iværksættere ; virksomheder ; selvstændig erhvervsvirksomhed ; virksomhedsetablering ; etablering
Indhold: Personselskaber ; Stiftelse ; Interessentskabskontrakten - kontrakten mellem deltagerne ; Ansatte ; Drift fra egen bolig ; Skattemæssige forhold ; Regnskab og bogføring ; Finansiering ; Forsikringer ; Inkasso ; Ekstern rådgivning ; Overvejelser på sigt

 

Du ønskes held og lykke med projektet!

De bedste hilsner

LotteA

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej LotteABig Smile

Hvor er det sjovt! Jeg var i bibliotek idag og har lånt nemlig denne bog!!!!!! To hoveder, en tanke.Yes

Hilsen

Ninna

 

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nanni,

I dit tilfælde vil det altid være en god idé at forhøre dig hos en bogholder, en revisor er en del dyrere og ikke relevant førend du har en drift og et regnskab der skal laves.

 Som jeg kan læse det er du allerede langt og der kommer altid en del spørgsmål når man kaster sig ud i at være selvstændig.

 På www.agenthuset.dk kan du læse lidt om hvilke ydelser vi tilbyder mindre erhvervsdrivende der skal have en god start men ikke har budget til at kontakte både revisorer og advokater for at få svar og hjælp til opstarten.

 Mange hilsner

Karina Svendsen/agenthuset

www.agenthuset.dk
Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

AGENTHUSET:

www.agenthuset.dk kan du læse lidt om hvilke ydelser vi tilbyder mindre erhvervsdrivende der skal have en god start men ikke har budget til at kontakte både revisorer og advokater for at få svar og hjælp til opstarten.

 Mange hilsner

Karina Svendsen/agenthuset

 

Hej Karina

Jeg vil bare lige sige velkommen til Amino - dejligt at se dig her  Smile

Birgit

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 12:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tak for det! og tak for snakken forleden.

Jeg vender tilbage som aftalt og jeg er siker på vi kan finde en spændende måde at samarbejde på.

Hel dog lykke med platformen

 

Karina

www.agenthuset.dk
Fra Brabrand
Tilmeldt 28. Mar 08
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

AGENTHUSET:

I dit tilfælde vil det altid være en god idé at forhøre dig hos en bogholder, en revisor er en del dyrere og ikke relevant førend du har en drift og et regnskab der skal laves.

 

 Synes bare lige jeg ville nævne at man ikke behøver være revisor for at udarbejde et Regnskab eller holde styr på de økonomiske aspekter af driften. Ikke før man APS'er eller A/S'er så er det nok en god idé, men så længe det kun er enkeltmands eller I/S kan en dygtig bogholder sagtens varetage de opgaver også.

Ha det bedst!

Steffen Hvid

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig med dig.

 V.H.

K.Svendsen

Agenthuset

www.agenthuset.dk
Side 1 ud af 2 (12 indlæg)