Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hurtig hjælp søges:)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal bøgføre en faktura på varekøb til min forretning, hvor debitere jeg denne????

 Synes ikke jeg kan få momsen til at fremgå, jeg bruger e-conomic.

 

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Debit varelager eller vareforbrug og kredit bank. Momsen afhænger af hvilken momskode de enkelte konti er sat op til Economic. Varelager og vareforbrug vil ofte være sat op til som standard at beregne moms af de faktura der tastes ind (fordi de fleste virksomheder kan fratrække indkøbs-momsen). Economic beregner således selv momsen og bogfører denne på en momsafregningskonto i balancen.

Tilmeldt 27. Jan 08
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er forskellen på vareforbrug(lagermodul) og varelager

Jeg er med når jeg bogfører mine fakturaer som finansbilag, men når jeg gør det som kreditorfaktura, så kan jeg ikke lige finde ud af hvordan jeg får moms koden på.

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom du anvender et modul burde den selv tage momsen fra - ellers når det er economic, så har de en ret hjælpsom hotline og ret god instruktions pdf filer i programmet. Se www.economic.dk eller ring 80204841 til dem. JEg kan ikke huske hvordan man konkret sætter det op...

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ved ikke om dit varekøb allerede er solgt videre. Men såfremt det ikke er solgt skal varelagret debiteres og ikke vareforbrug. Går udfra at economic bruger automatisk lagertræk ved fakturering.

Hvisdu fører den på vareforbrug vil dit resultat ikke være korrekt.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)