Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger en PHP programmør som kan lave en varekurv.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra x
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

 

Søger en PHP programmør som kan lave en varekurv.

Fx. når folk åbner min side, og trykker køb osv, så skal varekurven overføres til min anden hjemmeside, hvor de kan betale med stort set alle slags betalings kort, som dankort osv.

Evt. udvilke det selv, eller integrer en opensource (gratis program)

Evt. hvis der er en som har en betalings gateway hvor jeg kan benytte den..


Jeg er registreret ved PBS.

 

Mvh. Dennis Andreasen

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis

 

Dat kaldes en webshop og koster 25.000 kr :)

 Mht betalingsgateway så er der Freepay eller Dibs vi kan anbefale, sidstnævnte er vi indgået i Partnerskab med.

Jeg kan fanges på mail@mc-solutions.dk el. 70 220 627

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Det behøver du ikke give 25.000kr for.

 

Du kan hente oscommerce gratis og dernæst hyre en studerende php koderkarl til og sætte det op for dig.

Jeg tilbyder selv assistance til 220kr excl moms pr. effektive time 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Jørgen Olsen:

Hej. Det behøver du ikke give 25.000kr for.

Som Jørgen rigtig nok siger kan du godt hyre en amatør for  ingen penge og få dem til at lave en OsCommerce løsning. Men jeg stoler på at du selv er klar over at man får hvad man betaler for.

Derudover har vi lavet webshops der har kostet både 100.000 og 750.000 ... så 25.000 er i høj grad en god pris :)

Jørgen: Velkommen til ... godt at se at du har sat dig ovre i hjørnet sammen med Grandholm, i skal ok få det hyggeligt :)

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3337
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Har der ikke været tale om specialløsninger til de store beløb du nævner? Ellers er der godt nok nogen der er blevet taget ved næsen.

Hvad er der (udfra de informationer vi har fået indtil nu fra Dennis) specielt ved denne opgave siden det skal laves fra bunden af eller siden du mener der er udviklingsarbejde for 25.000kr i det?

En webshop er ikke en særlig målbar størrelse så det kan være svært for en almindelig køber og se om han har fået kvalitet (fra Mikkel) eller et dårligt stykke arbejde (fra en amatør, mig f.eks.). Køber vil blot kontrollere at udseende at udseende og funktionalitet er som ønsket og det vil vi begge kunne levere (og den kære Grandholm kan sikkert også levere det).

Programmering er ikke min primære branche, men jeg vil gerne tillade mig og anbefale en billig løsning i dette tilfælde. Hvis Granholm er godt inde i oscommerce-løsninger vil han muligvis kunne løse opgaven meget billigt og han tager jo først betaling efter fuldført arbejde som eget eget udsagn er hurtigt overstået - og så er der jo ikke noget at miste.

Om man altid får hvad man betaler for ved jeg nu ikke. Der er i mange brancher nogen af de store aktører der har sat sig tungt på meget af markedet som folk så automatisk ringer til p.g.a. usikkerhed. DVS at nye folk har svært ved og komme ind selvom de både kan tilbyde en bedre og billigere service på samme tid - de kan simpelthen ikke hamle op med det image som de store konkurrenter har opbygget. Dette hæmmer uden tvivl konkurrencen en smule. IT branchen er dog ikke så hårdt ramt som så mange andre brancher - det er faktisk en af de værste "luderbrancher" vi har - godt på vej lige efter transporten.  Det er derfor Mikkel aldrig får fred fra konkurrenterne i det "offentlige rum". Det vil sige at man skal ud i det rigtige erhvervsliv, leje store mødelokaler, købe dyre jakkesæt og have en længerevarende uddannelse indenfor markedsføring for og få de store beløb ind på bankkontoen hvis opgavens værdi ikke er tilsvarende.

Men tilbage til sagen... vi skal lige have en... TADAAA: kravspecifikation !

VH Jørgen Olsen
 

Fra Harboøre
Tilmeldt 10. Oct 07
Indlæg ialt: 941
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Man får hvad man betaler for? den holder altså ikke altid :). måske i de fleste tilfælde men ikke altid, har en kammerat der lavet den slags også til et par hundrede i timen, han har 12 års erfaring med programmering i de forskellige sprog, plus han er udannet med noget seropsætning. uden at krænke nogen vil jeg vove og påstå han kan ligeså meget som dem der tar 500 kr i timen.

Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ørts:

Man får hvad man betaler for? den holder altså ikke altid :). måske i de fleste tilfælde men ikke altid, har en kammerat der lavet den slags også til et par hundrede i timen, han har 12 års erfaring med programmering i de forskellige sprog, plus han er udannet med noget seropsætning. uden at krænke nogen vil jeg vove og påstå han kan ligeså meget som dem der tar 500 kr i timen.

 

Min fætter kan også skifte olie på min bil meget billigere end de kan nede hos Opel ... han er uddannnet mekaniker og han kan endda også sætte et fint stempel i min servicebog :)

Sort arbejde (eller vennetjenester som de hedder herovre) kan du selvfølgelig aldrig konkurrere med, men det siger jo også sig selv :)

 

Derudover hvis han er uddannet i "serveropsætning" så er han sikkert datafagtekniker ... og så kan man jo vurdere om man bør bruge sådan en som udvikler eller om man skal hyre en pro :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Ørts:

Man får hvad man betaler for? den holder altså ikke altid :). måske i de fleste tilfælde men ikke altid, har en kammerat der lavet den slags også til et par hundrede i timen, han har 12 års erfaring med programmering i de forskellige sprog, plus han er udannet med noget seropsætning. uden at krænke nogen vil jeg vove og påstå han kan ligeså meget som dem der tar 500 kr i timen.

 

Min fætter kan også skifte olie på min bil meget billigere end de kan nede hos Opel ... han er uddannnet mekaniker og han kan endda også sætte et fint stempel i min servicebog :)

Sort arbejde (eller vennetjenester som de hedder herovre) kan du selvfølgelig aldrig konkurrere med, men det siger jo også sig selv :)

 

Derudover hvis han er uddannet i "serveropsætning" så er han sikkert datafagtekniker ... og så kan man jo vurdere om man bør bruge sådan en som udvikler eller om man skal hyre en pro :)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Olsen:

Har der ikke været tale om specialløsninger til de store beløb du nævner? Ellers er der godt nok nogen der er blevet taget ved næsen.

Nej det har selvfølgelig ikke været standard løsninger. Vi er pt. igang med at udarbejde projektplan til en ganske almindelig webshop, den kommer til at ligge på godt og vel 120.000kr. Men der så inklusiv rådgivning, hosting, opsætning, udvikling, support osv.

Det er jo en lang process og vi er nødt til at guide kunden, vi skal sikre os at kunden kommer ud med et brugbart projekt og ikke bare en bunke HTML og PHP kode som virker lige nu, men som brager ned såsnart man ændrer et koma.

Jørgen Olsen:

Hvad er der (udfra de informationer vi har fået indtil nu fra Dennis) specielt ved denne opgave siden det skal laves fra bunden af eller siden du mener der er udviklingsarbejde for 25.000kr i det?

 Grund-modulet koster 10,000,- inkl. grafisk linie. Dertil koster shopmodulet 10,000,- og så er der indregnet 5.000kr for opsætning og rådgivning. Der er her tale om vores "hyldevarer" som er bestykket på en sådan måde at vi kan levere næsten samme høje kvalitet her som vi kan ved at specialudviklet system.

Så 25.000kr er skam listeprisen. Specialudviklede webshops starter ved det dobbelt :)

Jørgen Olsen:

En webshop er ikke en særlig målbar størrelse så det kan være svært for en almindelig køber og se om han har fået kvalitet (fra Mikkel) eller et dårligt stykke arbejde (fra en amatør, mig f.eks.). Køber vil blot kontrollere at udseende at udseende og funktionalitet er som ønsket og det vil vi begge kunne levere (og den kære Grandholm kan sikkert også levere det).

Hvis kunden har gjort sig klar at de har brug for en "standard løsning"  så er jeg fløjtende ligeglad om dig, grandholm eller scannet leverer den ... bare jeg slipper :) 

Men hvis han i det indledende arbejde bliver rådgivet forkert, så står han pludselig og har startet sin shop med et stykke software der ikke levede op til dagens standarder, og han risikerer at hans webshop for et dårligt rygte, og sådan et er utrolig svært at slippe af med igen. Bare se på f.eks. Surftown : http://blog.surftown.dk/?p=47

Jørgen Olsen:

 

Programmering er ikke min primære branche, men jeg vil gerne tillade mig og anbefale en billig løsning i dette tilfælde. Hvis Granholm er godt inde i oscommerce-løsninger vil han muligvis kunne løse opgaven meget billigt og han tager jo først betaling efter fuldført arbejde som eget eget udsagn er hurtigt overstået - og så er der jo ikke noget at miste.

Om man altid får hvad man betaler for ved jeg nu ikke. Der er i mange brancher nogen af de store aktører der har sat sig tungt på meget af markedet som folk så automatisk ringer til p.g.a. usikkerhed. DVS at nye folk har svært ved og komme ind selvom de både kan tilbyde en bedre og billigere service på samme tid - de kan simpelthen ikke hamle op med det image som de store konkurrenter har opbygget. Dette hæmmer uden tvivl konkurrencen en smule. IT branchen er dog ikke så hårdt ramt som så mange andre brancher - det er faktisk en af de værste "luderbrancher" vi har - godt på vej lige efter transporten.  Det er derfor Mikkel aldrig får fred fra konkurrenterne i det "offentlige rum". Det vil sige at man skal ud i det rigtige erhvervsliv, leje store mødelokaler, købe dyre jakkesæt og have en længerevarende uddannelse indenfor markedsføring for og få de store beløb ind på bankkontoen hvis opgavens værdi ikke er tilsvarende.

Jeg giver dig fuldstændig ret, når vi er ude som konsulenter for f.eks. Prodata eller Eworks så er der også en helt anden seriøsitet fra den anden side af bordet. Men typsik er det ikke iværksætteren vi møder og når det endelig er en iværksætter er det typisk en med flere års erfaring fra lignenden arbejde, eller som minimum med erfaring fra sin egen branche.

Jørgen Olsen:

 

Men tilbage til sagen... vi skal lige have en... TADAAA: kravspecifikation !

Det hedder: TADAA: kravspecifikation !

Jørgen Olsen:

 

VH Jørgen Olsen
 



Ditto ,

Mikkel

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Dennis.

Tilbage til emnet. Sådan som du forklarer det, lyder det langt fra til at være en avanceret løsning. Dog har jeg lidt svært ved at forstå selve flowet du nævner, men jeg kan godt hjælpe dig med opgaven og sætte en programmør i gang. Send mig derfor gerne en e-mail, og hvis du har en MSN-adresse, så smid lige den med.

Selvom der er tale om en webshop kan du sagtens komme i gang for lidt mindre end det tidligere nævne beløb. Har ikke læst hele tråden igennem, men jeg vil aldrig kalde folk som bruger opensource for "amatører" - jeg vil da derimod gerne kalde de alt for kloge hoveder, som forsøger at opfinde den dybe tallerken på ny hver morgen, for nogle klaphatte.

// Jesper Skov

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)