Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af domæne?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja hej med jer..

hvis man nu sidder og skal købe et domæne til en hjemmeside man skal lave (måske) - hvordan ligger priserne så?
Er ikke helt med på det felt nemlig..

F.eks., hvis jeg skriver en adresse i adresselinien og min browser (Mozilla Firefox) fortæller, at serveren ikke blev fundet - så betyder det vel at ingen ejer domænet?

Og hvordan ligger priserne? Er der forskel på prisen ligemeget om det er et .net , .com eller .dk?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er alt sammen afhængigt om du skal have webhotel med eller om du regner med at din hjemmesideudbyder hoster det

Priserne på .net, .com og .dk er meget forskellige, Kig på www.dandomain.dk og søg så efter dit domæne.
 
Men for dk-domæne: 59 i oprettelse og 50 i årsgebyr

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/17/2006 10:09:06 PM
Forfatter: Marcel Fuursted

Det er alt sammen afhængigt om du skal have webhotel med eller om du regner med at din hjemmesideudbyder hoster det



Priserne på .net, .com og .dk er meget forskellige, Kig på www.dandomain.dk og søg så efter dit domæne.




Men for dk-domæne: 59 i oprettelse og 50 i årsgebyr


Nu spørger jeg nok dumt vil mange mene.
Men jeg har personligt aldrig helt fået styr på alt det med webhotel og hosts.

Hvordan hænger det helt sammen? Et webhotel er sådan et sted hvor man lejer sig ind på en server?
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Domænet er en adresse, webhotellet er huset

Du skal have et sted at placere alle dine ting. Så ja, du kan godt sige at et webhotel/en host er et sted hvor du lejer dig ind på deres server... Skal det være billigt kan jeg anbefale www.b-one-net
Her kan du også tjekke om domænet er ledigt. De har desuden livesupport, så du altid kan få hjælp til dit webhotel

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 27. Sep 05
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/17/2006 10:12:21 PM
Forfatter: DJB
Dato: 4/17/2006 10:09:06 PM

Forfatter: Marcel Fuursted

Det er alt sammen afhængigt om du skal have webhotel med eller om du regner med at din hjemmesideudbyder hoster det




Priserne på .net, .com og .dk er meget forskellige, Kig på www.dandomain.dk og søg så efter dit domæne.






Men for dk-domæne: 59 i oprettelse og 50 i årsgebyr



Nu spørger jeg nok dumt vil mange mene.

Men jeg har personligt aldrig helt fået styr på alt det med webhotel og hosts.


Hvordan hænger det helt sammen? Et webhotel er sådan et sted hvor man lejer sig ind på en server?



Et domæne er selve navnet, fx. www.amino.dk. Et webhotel (en host) er et udtryk for den server (eller plads på serveren) hvor selve filerne dit website består af ligger online. En server er en computer der altid er online.

Når du køber et domænenavn, kan du fx. bestille det hos GratisDNS. Så køber du kun selve navnet, fx. www.and.dk :) I så fald kan jeg ikke købe www.and.dk, fordi du ejer retten til det. Jeg kan selvfølgelig få lovens ord for at det er mit, hvis min virksomhed altid har heddet And og har And som reg. trademark :P .. men anyway, du vil nok være interesseret i både et domæne og et webhotel. Så er GratisDNS for kompliceret til dig.

Prøv at kigge på Web10.dk og B-one.dk. Der kan du få hosting (webhotel) og domæne i en kombinationspakke. Dedikeret server osv. skal du slet ikke tænke på, med mindre du har meget specielle behov.
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 8. Mar 06
Indlæg ialt: 170
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/17/2006 10:09:06 PM
Forfatter: Marcel Fuursted

Det er alt sammen afhængigt om du skal have webhotel med eller om du regner med at din hjemmesideudbyder hoster det



Priserne på .net, .com og .dk er meget forskellige, Kig på www.dandomain.dk og søg så efter dit domæne.




Men for dk-domæne: 59 i oprettelse og 50 i årsgebyr


Jeg kan se at mange .nu domæner er ledige, hvormod rigtig mange .com og .net er optaget..

Er .nu domæner ikke helt så populære, eller hænger det sammen med noget andet, siden folk åbenbart ikke køber disse?
Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
.nu er mindre kendte end .com .net f.eks. De koster vist også noget mere end de andre.

Folk er vanemennesker så selv om der i langt tid har været mange nye endelser (.biz .name etc.) så er det folk bruger og husker stadig .com .net .org (min erfaring). Er det kun dansk kan du også bruge .dk

.nu er godt hvis man kan lave noget sjovt ud af det.

det-skal-være@lige.nu eller til det frække site sut-min@lige.nu

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nogle .nu-domæner.

Når jeg har sagt min e-mailadresse, som slutter med .nu, spørger folk næsen altid: ".dk?", og jeg må gentage, at .nu er det sidste i navnet.
Men det er ganske effektivt, hvis man kan lave en ordkombination, hvor ordet nu giver mening. F.eks. hedder mit månedsmagasin Thyholm Nu og bor på www.thyholm.nu.
(og kig endelig ikke for grundigt på siden end.nu. Den er kun en skitse)
 
mvh Hans
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/17/2006 10:05:19 PM
Forfatter:DJB
Ja hej med jer..


hvis man nu sidder og skal købe et domæne til en hjemmeside man skal lave (måske) - hvordan ligger priserne så?

Er ikke helt med på det felt nemlig..


F.eks., hvis jeg skriver en adresse i adresselinien og min browser (Mozilla Firefox) fortæller, at serveren ikke blev fundet - så betyder det vel at ingen ejer domænet?


Og hvordan ligger priserne? Er der forskel på prisen ligemeget om det er et .net , .com eller .dk?




Priserne er forskellige for com, net, dk, nu, etc.

Du skal typisk betale en engangspris for oprettelse af domæne og derefter er der en årlig abonnementsafgift

Ovenstående giver dig ejendomsret over domænenavnet så længe du betaler den årlige afgift.
Hvis du rent faktisk vil anvende navnet får du også brug for en til at "hoste" dit domæne

For danske domæner kan jeg anbefale www.azero.dk (køb og hosting)

For udenlandske domæner kan jeg anbefale www.godaddy.com til køb af domænenavnet



***

Selv om et domæne ikke vises kan det godt være optaget/købt - men ikke aktivt



Side 1 ud af 2 (16 indlæg)