Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler kunder

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu forstår jeg dig slet ikke..!

Plantetorvet.dk:

Prøv at sende os en mail med hvad du kan tilbyde. vi bruger 1/1 paller - 1/2 paller - 1/4 paller. - har du nogle billige box løsninger - kan det også være interessant.

Er dette ikke en rimelig klar opfordring til, at han skal sende dem et tilbud?

Kasper

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil anbefale at ringe til sine potensielle kunder, høre om de har en interesse i sit produkt, og så sende dem mere information per mail eller post. I denne sag var der dog ikke tid til at ringe i arbejdstiden, og derfor anbefaler jeg man researcher lidt efter de rigtige kontaktpersoner, og så maile dem.

 Hvis ikke du kan sælge over telefonen, så bliver du nød til at lære det! Hvis ikke du tror på dit produkt, hvorfor skulle kunden så?

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12662
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

ups beklager havde overset "os"

Mvh

Ravn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

ups beklager havde overset "os"

Ahh, OK. Jeg kunne virkelig heller ikke forstå det! Smile

Kasper

Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tranberg, Ravn og evt. andre.
I henviser begge to til markedsføringsloven
§6 stk.1 går jeg ud fra.
Der findes også en amino debat tilbage fra år 2006 vedr. dette emne.

 (http://www.amino.dk/forums/t/4436.aspx)

Jeg har desværre ikke kunnet finde dette stykke i markedsføringsloven. Findes der ikke et link i markedsføringsloven vedr. dette område?

Casper

 

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Fra Hillerød
Tilmeldt 10. Nov 07
Indlæg ialt: 2846
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel,

Hvis jeg skal komme med lidt input baseret på denne tråd, skal du nok være en smule mere fremfarende.

Plantetorvet.dk skriver, at du gerne må sende dem en mail med, hvad du kan tilbyde, hvorefter du svarer ved at henvise til din hjemmeside og siger, at du skal have nogle flere informationer. Det er altså ikke særligt proaktivt.

Det er da en glimrende lejlighed til at starte salgsmaskinen op og sende dem en fin mail om, hvad du kan tilbyde dem, og hvordan du kan skaffe dem paller i alle størrelser, tykkelser m.m.

I den mail kan du evt. give et par priseksempler, så de har noget at gå ud fra, før du afrunder mailen med at skrive, at du naturligvis kan sammensætte nogle konkrete tilbud til dem, hvis de vender tilbage med nogle flere informationer om længde, bredde, tykkelse, antal m.m.

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Helt enig. Når en potentiel kunde beder og et tilbud, så er det sgu bare med at få lettet rø... og kigge forbi kunden og få præsenteret produkterne, eller alternativ sende ham en mail med de ønskede oplysninger. Når man en gang så er kæmpe stor, så kan man tillade sig at henvise til hjemmesiden, ikke et minut før, hvem ved om den pågældendne kunde har en række netværks pot.kunder som han kan anbefale dine produkter til mv.

Markedsføringsloven siger helt præcist at man alene må ringe til erhvervskunder - altså intet privat salg (den såkaldte dørsalgslov) - kun på udvalgte produkter. Herunder ligger også mailkontakt - jvf. ovennævnte tidl. svar. 

Direct mail (læs: et brev til udvalgte pot.kunder) må du derimod gerne sende. Men skal det have nogen effekt, så skal der ske en hurtig opfølgning pr. telefon - typisk indenfor få dage, da modtager ellers ikke kan huske det modtagne fra dig. Du kommer aldrig uden om at det evt. er smidt ud, ikke åbnet eller læst m.v. - om det er du naturligvis forberedt på når du ringer. Vær klar til at blive afvist, så spørger du pænt om du må kontakte dem senere. Vær klar på at de ikke har set dit materiale og så spørger du om du må fremsende det påny og hvem du skal attestere det til - så har du samtidigt kontaktpersonens navn til senere opfølgning.

Men ellers skal du nok igang med et markedsføringsproces. Det behøver ikke at være voldsomt dyrt, bare du er fræk nok og har de gode utraditionelle ideer.

Jeg har selv arbejdet en del med billig kreativ markedsføring, så du er velkommen til at skrive til mig, så kan jeg evt. hjælpe dig lidt igang.

MVH Rikke 

 

 

Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 07:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden i kommer alt for godt i gang med at svine mig til, vil jeg godt lige forsvare mig selv lidt. Det jeg søgte herinde var ikke kunder, men hjælp til nogle ting så jeg kunne skaffe kunder i fremtiden. Det er da klart at jeg selv har taget kontakt til Plantetorvet efterfølgende.

Mit første svar til plantetorvet med min hjemmeside var, at der er mange der følger denne tråd og ser at jeg har en hjemmeside, jeg har fået det ud af det som jeg ville- nemlig at der har været nogen inde for at kigge på siden. Jeg ville ikke begynde at skrive priser til ham herinde for det var bestemt ikke det der var meningen med det hele..

Men lad nu det ligge. I skal have tusinde tak for alle jeres svar, det har virkelig været en stor hjælp!

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

MajbrittL:
Jeg har sendt små 700 mails ud til potentielle kunder og har aldrig fået problemer på den konto


Hej Majbritt.
Du er nok heldig med, at du ikke har sendt spam til mig på en dårlig dag.

Spam er ubetinget en dårlig idé.
For det første er det irriterende for modtageren, hvilket er en dårlig start på et salgsforløb.
For det andet er alternativet - telefonkanvas - langt mere effektivt.

En mail, hvor man forespørger om, man må sende en salgsmail vil i lovens forstand også være spam, og vil være lige så strafbar som selv salgsmailen. Den eneste "fordel" vil være, at man skyder endnu et kommunikationsled ind i salgsprocessen - ved hvert ekstra kommunikationsled vil man miste kunder.

Brug i stedet et fysisk brev og følg op pr telefon.
Hvis markedet er smalt, vil det være en fin idé at gøre noget ud af at finde den rigtige modtager i hver enkelt virksomhed og så adressere brevet direkte til denne person. Jo mere personligt brevet bliver (til en vis grænse), des større chance for salg.

mvh Hans

 

Fra København Ø
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 2158
Fra  DIVE.in Scuba Diving SorteSokker.dk Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Innoproces:

Hej Tranberg, Ravn og evt. andre.
I henviser begge to til markedsføringsloven
§6 stk.1 går jeg ud fra.
Der findes også en amino debat tilbage fra år 2006 vedr. dette emne.

 (http://www.amino.dk/forums/t/4436.aspx)

Jeg har desværre ikke kunnet finde dette stykke i markedsføringsloven. Findes der ikke et link i markedsføringsloven vedr. dette område?

Casper

 

 

Voila:
http://www.forbrug.dk/fileadmin/Filer/Markedsf_ring_og_jura/spamvejledningpdf.pdf

Forbrugerombudsmanden har lavet denne meget flotte forklaring. Sort på hvidt fortæller de hvad der er fyfy.

Det er jo godt nok en tolkning på loven og retspræcedens, men du kan vist roligt tage den for gode varer :-)

Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)