Hej
Helt enig. Når en potentiel kunde beder og et tilbud, så er det sgu bare med at få lettet rø... og kigge forbi kunden og få præsenteret produkterne, eller alternativ sende ham en mail med de ønskede oplysninger. Når man en gang så er kæmpe stor, så kan man tillade sig at henvise til hjemmesiden, ikke et minut før, hvem ved om den pågældendne kunde har en række netværks pot.kunder som han kan anbefale dine produkter til mv.
Markedsføringsloven siger helt præcist at man alene må ringe til erhvervskunder - altså intet privat salg (den såkaldte dørsalgslov) - kun på udvalgte produkter. Herunder ligger også mailkontakt - jvf. ovennævnte tidl. svar.
Direct mail (læs: et brev til udvalgte pot.kunder) må du derimod gerne sende. Men skal det have nogen effekt, så skal der ske en hurtig opfølgning pr. telefon - typisk indenfor få dage, da modtager ellers ikke kan huske det modtagne fra dig. Du kommer aldrig uden om at det evt. er smidt ud, ikke åbnet eller læst m.v. - om det er du naturligvis forberedt på når du ringer. Vær klar til at blive afvist, så spørger du pænt om du må kontakte dem senere. Vær klar på at de ikke har set dit materiale og så spørger du om du må fremsende det påny og hvem du skal attestere det til - så har du samtidigt kontaktpersonens navn til senere opfølgning.
Men ellers skal du nok igang med et markedsføringsproces. Det behøver ikke at være voldsomt dyrt, bare du er fræk nok og har de gode utraditionelle ideer.
Jeg har selv arbejdet en del med billig kreativ markedsføring, så du er velkommen til at skrive til mig, så kan jeg evt. hjælpe dig lidt igang.
MVH Rikke