Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mangler kunder

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Fra 5230, Odense M
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 709
Fra  ProGadget Skrevet kl. 19:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for hjælpen Nikolai

Casper

Ejer af egen webshop og side om gaveidéer

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

 

Jeg arbejder i en engrosvirksomhed hvor vi bruger 1/1 og 1/2 og 1/4 ... Send mig en mail om hvad du kan tilbyde, samt priser. ( Alle paller skal være "euro" paller)

Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Meget gerne, Har du en mail adresse jeg må skrive til?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg står overfor at skulle starte markedsføringen og salget af vores nyeste udviddelse i sortimentet. Det er et markant anderledes produkt end vi tidligere har solgt så selv om målgruppen i store træk er den samme som vores eksisterende kunder så giber jeg det an som jeg ville gøre med noget helt nyt og derfor kan det måske hjælpe dig.

Allerførst skal du have identificeret dine "kunder". For ikke at miste overblikket og gøre tingene så effektivt som muligt vil jeg anbefale dig at starte med at finde på en række hovedgrupper. I dit tilfælde kunne det f.eks. være:

Fragtmænd
Lagerhoteller
Flyttefimaer

Herefter går du igang med at finde så mange firmaer du overhovedt kan inden for hver gruppe og her er verdenen jo blevet meget nemmere med Internet og søgemaskiner.

Når du har fundet så mange du kan så går du listerne i gennem inden for hver gruppe finder du de måske 5 støreste og mest interessante/relevante Disse laver du en seperat strategi for.

Resten sender du et salgsbrevmed posten. Som der bliver nævnt så er det vigtigt at du følger op inden for et par dage så lad være med at sende flere af gangen end du kan nå at ringe til inden for den tidfrist. Lav en kopi af brevet i elektronisk form (f.eks. som PDF) når du så ringer til virksomhederne og følger op så pump dem for så mange oplysninger som du kan, omkring hvem der tager beslutninger osv osv og noter dette på hvert kunde emne. Hvis de ikke lige har set dit brev eller er kommet til at smide det ud eller ikke lige kan huske hvor de lagde det osv så tilbyder du at sende det til dem som en e-mail. Siger de ja tak så er du ude over spamproblematikken og du skyder en mail af med "som aftalt i telefonen sender jeg her en kopi af det tidligere fremsendte brev bla bla...." Og husk så at notere "kunden" på listen over dem der skal kontaktes igen, så du får fulgt op endnu en gang. Er mailen også blevet væk så tilbyder du bare at sende den endnu en gang, har de ikke lige haft tid til at læse den så aftaler du bare at du ringer tilbage om et par dage.

Jeg syntes det er super vigtigt at være meget struktureret og min holdning er at det er bedre at bruge 14 dage på at forberede det end det er bare at kaste sig ud i det. Jeg elsker lister og i en sådan situation vil de blve brugt flittigt. En liste lavet i f.eks. excel kan du i have en kolonne med kunde data, og et eller andet antal kolonner til "kontaktet" her skiver du dato og kontakt form for hver eneste kontakt, en kolonner med "aftaler" vil nok også være anvendelig så du kan skive ned hvad du har aftalt om at sende tilbud osv. På den måde kommer du til dels at fremstå som om du har rigtig godt styr på sagerne (hvilket du jo også har)  og du er sikker på at du får fat i alle dine potentielle kunde emner.

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow! Rigtig god og grundig gennemgang med rigtig mange gode tips! Tak for den, Kennith. Der er rigtig mange ting fra din model, jeg helt sikkert vil prøve at implementere i mit direkte salg. Big Smile

Kasper

Fra Valby
Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige for at komme med en afsluttende kommentar til det med spam.

Jeg har selv forsøgt at melde en til politiet for spam idag. Først fortalte medarbejderen mig at jeg skulle få et bedre spamfilter. Da jeg så forklarede at spam var ulovligt, skulle hun lige tjekke det, og kom tilbage med en besked om at jeg kunne klage til forbrugerstyrelsen. Da jeg havde meldt det over nettet, fik jeg et autosvar om, at de kiggede deres mails igennem og vurderede om de ville gøre noget ved det.

Så jeg tror der skal rigtig meget til for at få en sag på halsen på den konto. Men derfor er det jo stadigvæk en risiko.

Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu en gang tak for de mange gode svar-

I sær dit svar Kennith, jeg vil prøve at følge dit råd. Jeg er også helt pjattet med lister, laver faktisk nogle gange lister over mine lister;-)

Jeg vil holde mig fra at kontakte kunder uden at have fået lov først. Så min plan er at lave opsøgende arbejde i min "fritid" og så kontakte dem via tlf efterfølgende. Jeg har fri kl 15.00 så en times tid fra 15-16 så kan jeg godt nå et par stykker hver dag...

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 07
Indlæg ialt: 211
Fra  Unique Systems Skrevet kl. 21:18
Hvor mange stjerner giver du? :

mikklel28:
Jeg er også helt pjattet med lister, laver faktisk nogle gange lister over mine lister;-)

Det lyder bare rigtig fornuftigt så kan man også meget hurtigere finde den rigtige liste når man skla bruge en :) Held og lykke med det!

Ha' en fantastisk dag

Kennith Nielsen
Unique Systems

Tilmeldt 28. Apr 05
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 01:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel..

Kan du lave paller der måler 2020x8020mm?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)