Jeg har en kunde, der med overlæg ikke har betalt en faktura, og som jeg ikke tror, har tænkt sig at betale den. Derfor skal jeg nu have sendt rykkere ud med henblik på, at vise min seriøsitet med at inddrive pengene og eventuelt få mulighed for at inddrive pengene af rettens vej. Hvordan skal disse rykkere dog udformes? Jeg kender ikke rigtig til inkasseprocessen, men ved, at der eksisterer begreber som "rykker 1" og "rykker 2". Er der nogen særlige krav til udformning af disse, eller kan jeg bare tage den oprindelige faktura og ændre overskriften "Faktura" til "Rykker 1"? Udover de lovgivningsmæssige krav, der måtte være, er der så andet, der er en god idé at skrive på sine rykkere, så man har sit på det tørre? Generelt gode råd og forslag i denne henseende modtages også meget gerne! På forhånd tak. Jeppe |
Jeg har ikke meget forstand på området, men har set en virksomhed har udforme deres rykkere i to dele, som du også nævner. I bunden af brevet har de så formelt og seriøst informeret om at hvis ikke pengene modtages vil kunden blive meldt til RKI og de vil så overtage.
Noget i den stil.
Lasse Kjær