Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det virtuelle Supermarked

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hey allesammen.

Jeg har lige en ide, jeg gerne vil høre hvad i synes om.

Forstil jer hvor mange karriere familier der har fuldtidsjob og børn der tager næsten alt deres tid. Hvor man ikke har overskud i hverdagene til at få ordnede de daglige indkøb.

Forstil jer hvis man lavede en webshop, i stilen med 'Just eat'. hvor man kunne gå på internettet og finde de dagligvarer man skulle bruge og købe dem, i stedet for at skulle ud og købe ind. Man ville derefter få det leveret af et bud, lige til ens hoveddør!

Til dette behøves der ingen butik, bare et lager til opbevaring af fødevarene. 

Det ville da være smart! Hvad synes i?   

 mvh. Mike Knudsen

 

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ville helt sikkert være smart!
men folk skal jo bruge varende med det samme, hvordan vil du gøre det?
folk bestiller jo ikke altid en dag i forvejen.
hvordan vil du få opbevaret det?

ellers en god idé men arbejd lidt videre med den.. ;)

god vind herfra.. Wink

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3338
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er pisse smart og det findes allerede !   

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej Mike..

 Er selv i dagligvarerbranchen...

Og jo jeg har selv haft den idé; http://www.amino.dk/forums/t/34479.aspx?PageIndex=1

Og tjah... Er ikke kommet videre med den.

Men min research er at der er noget der hedder Osuma som nogle Kvickly butikker i Århus området ejer og så Yellowman.dk, men de kører vist kun i KBH...

Så helt klart et marked for det! 

Max power på det projekt! Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt være det er "opfundet"

Men virksomheden har tilsyndeladene ikke gjort nok angående rekalme/promovering osv,

Har aldrig hørt om firmaet,

så hvis du har den rette indstillinge og modet er der ikke andet at gøre end at springe ud i det!

 

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Marcfc:

Kan godt være det er "opfundet"

Men virksomheden har tilsyndeladene ikke gjort nok angående rekalme/promovering osv,

Har aldrig hørt om firmaet,

så hvis du har den rette indstillinge og modet er der ikke andet at gøre end at springe ud i det!



Der har været en del om emnet i medierne, jeg kender dog kun til torvet.dk - som også må siges at være gennemført. Dog ved jeg, at andre også er i opstartsfasen, men starter ud lokalt pga. leveringsproblemet.

// Jesper Skov

 

Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 183
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Skov:

Der har været en del om emnet i medierne, jeg kender dog kun til torvet.dk - som også må siges at være gennemført. Dog ved jeg, at andre også er i opstartsfasen, men starter ud lokalt pga. leveringsproblemet.
 

Da jeg oprettede en tråd omkring det emne, var der en der anbefalede at snakke sammen med feks Aarstiderne.... 

Kunne jo være en idé Big Smile

Sælg ikke det du ikke selv vil købe.
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal nok også ses i lyset af hvor  Danmark du befinder dig.

Jeg ved f.eks at Osuma kun har deres målgruppe i Århus og omegn. Derfor er det jo ikke en ide at bruge mange penge på at gøre reklame udenfor dette geografiske område inden virksomheden er klar til udvide.

Men bor selv i Århus, og har set diverse reklamer ffra dem.

 /Christain

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De køber bare et af de nye køleskabe. Hvor man indscanner vare når man ligger dem ind og tager dem ud af køleskabet. Køleskabet kan forslå mad retter baseret på de ting der ligger i køleskabet!

Hvis du nu koblede dig op på køleskabet så kunne det jo sende besked om at blive fyldt op på forskellige vare nummer!

 Langt uden men det er faktisk virkelighed i Japan... Smile Hvornår tro i det kommer til Danmark? 

Tilmeldt 6. Aug 08
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 Ideen er rigtig god, men der er en årsag til at de store kæder ikke er gået ind i det endnu. Kundegrupppen er ikke stor nok. Iso prøvede det for et par år siden, og det kunne ikke løbe rundt. De havde oven i købet en butik til at samle varerne sammen i. Jeg har selv være ansat i Intervare A/S www.intervare.dk som er et firma der har fundet deres niche. De handler med kommunerne og deres ældrer borgere. Se det er en ide der er god, kommunerne sparer penge selv om du betaler x antal kroner pr. levering. Folk er ikke klar til at betale 100-150 kr. pr levering. Så er der det med leveringstiden du skal tænke over. Det kræver en hel del logistik for at få det til at hænge sammen. Du næver selv lageret, så skal du have varerne. Især de friske er et problem, du skal kun have det der er solgt for der kommer jo ingen kunder forbi og laver impulskøb. Så alt i alt vil du fra kunden bestiller til du kan levere have 1-2 dage. Det du måske kunne overveje var at lave noget a la årstiderne. Dvs du laver en indkøbspose beregnet til 1 uge til 1-2-3-4 personer hvor i der er mad og opskrifter til en hel uge. 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)