Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Affiliate marketing - rådgiv mig!

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for din hjælp i junglen af affiliate programmer på nettet.

Jeg har fundet flere mulige systemer, men det kunne være ekstremt godt at få viden fra en eller flere som har prøvet et system selv - og høre ind til de erfaringer du har gjort på området.
 
Nogle af dem jeg har set er:
 
Desuden har jeg som test downloadet og installeret Sonic Affiliate system
Det er okay at installere (ikke det nemmeste) og alt virker tilsyneladende, undtagen tracking på klik og salg (en ikke helt uvæsentlig detalje i et affiliate program :-)
 
Mine krav/behov til systemet er:
- godt tracking system på unikke klik og salg
- nemt at instalere
- ikke for dyrt, men ikke nødvendigvis gratis (30-80 USD er okay)
- det skal virke :-)
 
Kan du hjælpe mig?
 
 
PS: Har checket lidt på Amino forummet og har ikke fundet en eneste tråd om affiliate marketing... hvorfor ikke? 
Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :
http://www.idevdirect.com/ er vel næsten defacto standarden for SME''ere der selv ønsker at styre deres affiliate programmer.
De fleste vælger ikke at styre det selv, da man som mindre virksomhed har problemer med at sikre at kontrollen og finanserne er i orden. Det lever tradedoubler og andre højt på. Billigere alternativer som partnerads er også ok.
 
:)
d.

www.onapp.com

Fra UK
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 367
Fra  OnApp.com Skrevet kl. 11:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/20/2006 10:47:48 AM Forfatter: Ditlev
http://www.idevdirect.com/ er vel næsten defacto standarden for SME''ere der selv ønsker at styre deres affiliate programmer. De fleste vælger ikke at styre det selv, da man som mindre virksomhed har problemer med at sikre at kontrollen og finanserne er i orden. Det lever tradedoubler og andre højt på. Billigere alternativer som partnerads er også ok.
:)
d.

 
Tak for svaret Ditlev.
Har du eller nogen du kender erfaring med dette system http://www.idevdirect.com/? Eller nogle af de andre jeg nævner?
 
Tradedoubler, Adlink, Adpepper og andre netværk er ikke interessante for os.  Og jeg er enig i at de lever højt på det de gør... :-) I øvrigt er den branche en seriøs jungle og folk der ikke kender til internet (såsom nogle af dem jeg har rådgivet) er chokeret over den "bilhandler-stemning" der er blandt nogle af udbyderne -især de mindre spillere- på dette marked.
 
>  De fleste vælger ikke at styre det selv, da man som mindre virksomhed har problemer med at sikre at kontrollen og finanserne er i orden.
 
Tja, har man mere kontrol gennem etablerede netværk? Det er ikke mit indtryk.
 
Anyway:  - igen: Konkrete erfaringer med affiliate systemer ville være super?
Og: Hvad er dine erfaringer m Partnerads?

www.onapp.com

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Søren

Jeg vil gerne tilslutte mig din undren over at affiliate-marketing ikke har været mere oppe at vende. Men lade os da endelig gøre noget ved det!
 
Vi har benyttet affiliate-marketing igennem de sidste par år og har kun gode erfaringer med det. Vi benytter en shop fra Scannet hvor affiliatestyring er en integreret del af shoppen. Man opretter selv de enkelte affiliates og bestemmer hvor meget man vil give, enten procentvis del af omsætningen eller et fast beløb. Pt. har vi et par håndfulde affiliates tilknyttet og de udgør størsteparten af vores markedsføring. Vi har selv henvendt os til de affiliates vi har idag og det gør det jo muligt kun af få relevante og seriøse sites ind ifolden. Det der er så genialt ved denne form for markedsføring/salg er at der jo er fuld dækning for udgifterne og det er en win-win situation da "mellemmanden" skæres væk så "kagen" bliver større for begge parter.
 
Vi har også prøvet Partner-ads og det er da billigt at prøve og rimeligt nemt at have med at gøre, men det helt store salg har det nu aldrig givet os, men måske andre har bedre erfaringer?
 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :

> Tja, har man mere kontrol gennem etablerede netværk? Det er ikke mit indtryk.

Som en der mest arbejder på den anden side af bordet, må jeg sige at der er en KÆMPE forskel på om det er dit eget system du kører eller om det er en trediepart. Jeg stoler ganske enkelt mere på Tradedoubler, CJ og de andre, da de er trediepart i spillet og ikke har interesse i at snyde. jeg ved godt at du sikkert ikke vil snyde, men hvor er min sikkerhed? Vil du f.eks. betale for at eksterne revisorer validerer dine logs?
 
Så, hvis du er ude efter de dygtigste affiliates skal du vide at du handicapper dig selv ved at bruge et billigst system som du selv styrer. For mit eget vedkommende vurderer jeg denne risiko case-by-case og vil ofte forlange en højere afregning hvis der er andre risici - som f.eks. at virksomheden benytter deres egen tracking.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ser meget tydeligt din pointe Mikkel.

Tillid er asbolut key omdrejningspunktet i affiliate markedsføring, og rigtig succes får man kun hvis der skabes win-win situationer. Den kortsigtede løsning ("gratis markedsføring nu") spreder/skaber så utroværdighed til andre som tager muligheden seriøst.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

> Vi har også prøvet Partner-ads og det er da billigt at prøve og rimeligt nemt at have med at gøre, men det helt store salg har det nu aldrig givet os, men måske andre har bedre erfaringer?

 
Hej Lars
Ja, jeg er også meget nysgerrig for at høre mere om erfaringer med partnerads..(?)
 
Var arbejdet for stort i forhold til den genererede trafik/indtægt i dit tilfælde?
 
 
> Men lade os da endelig gøre noget ved det!
 
Ja, fra min synsvinkel, kunne feedback på erfaringer med konkrete systemer  (meget gerne uafhængige af shops o.lign.) være super ;-)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det er vigtigt at der er ordentlig tillid og at de bedste af dine affiliates føler sig rigtig godt behandlet. De fleste der kører affiliate programmer oplever hurtigt at det er en lille del af deres affiliates der trækker det store læs - 10% der driver 90% af indtægterne via programmet (eller noget lignende). Det er dine "super affiliates" der er vigtige. Specielt bliver det MEGET vigtigt hvis en væsentlig del af dine indkomster over tid vil komme fra affiliate kanalen. Jeg husker en sag fra USA, sidste år (mener jeg det var), som endte ret tragisk for virsomheden ...

Det var en mindre virksomhed med en omsætning på ca $20 millioner årligt. Jeg mener det var omkring 80% af ders online revenues der kom via affiliates - hvoraf det meste (naturligvis) kom fra en lille håndfuld top-affiliates. På et tidspunkt blev firmaet kede af at skulle aflevere så stor en del til deres afiliates, så de strammede langsomt skruen. Det blev deres affiliates naturligvis sure over. Nogle af de største snakkede så sammen (det gør de jo) og besluttede i fællesskab at droppe selskabet helt, og sende deres trafik til nogle andre i stedet for. 3 måneder senere gik firmaet konkurs!
 
Så tænkt dig godt om inden du lancerer programmet. De mulligheder du giver dine affiliates til at starte med må ikke forringes! Hvis du f.eks. starter med at lade dem lave search marketing på alle ord (osgsåp dine brand-ord) og senere tager den mulighed fra dem er der stor risiko for at de dropper dig.
 
Et andet SUPER vigtigt aspekt er betalingen. Den SKAL SKAL SKAL falde til tiden HVER ENESTE gang. Det er en af de vigtigste parametre en god affiliate ser på. Er der rygter om at et firma ikke betaler til tiden, så er der ingen af de bedste affiliates der gider deltage.
 
Nu håber jeg ikke det hele kom til at lyde for negativt. Hvis du skruer dit program ordentligt sammen og tænker dig godt om kan det være en virkelig god marketing kanal. Men gøres det kun "halvt" kan det ende med at blive værre end at lade være.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Lige et par opfølgere til Mikkel:

> Jeg stoler ganske enkelt mere på Tradedoubler, CJ og de andre, da de er trediepart i spillet og ikke har interesse i at snyde.
 
Det har de vel strengt taget også. Igen den kortsigtede løsning som de sikkert ikke vælger, men jeg har aldrig følt mig sikker, og har ikke fået udleveret stat. materiale som har givet mig nogen garantier i mit samarbejde med adpepper, adlink, danban, brand2brand m.fl. på begge sider af bordet (som netværkssite såvel som rådgiver for annoncører). Men jeg stoler da også mere på "de store" - har bare ikke så meget statistik fra dem at have det i.
 
> jeg ved godt at du sikkert ikke vil snyde, men hvor er min sikkerhed? Vil du f.eks. betale for at eksterne revisorer validerer dine logs?
 
Det gør tradedoubler vel heller ikke..? Altså leverer uvildigt stat. mat fra revisorer hvadenten det er logbaseret eller hostede stat.løsninger. Jeg har aldrig set uvildigt materiale fra nogen af de udbydere jeg nævnte. Jeg synes faktisk at deres udleverede statistik er forbavsende ringe og mener altid at man selv skal sørge for at have stat.værktøj som kan kontrollere den leverede vare. Men måske er tradedoubler bedre? 
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

> Nu håber jeg ikke det hele kom til at lyde for negativt.

Overhovedet ikke, Mikkel. Det er godt at få disse punkter holdt for øje. Og jeg er helt enig med dig, i at disse er kernen i om man får succes eller ej.
 
Har lige et spørgsmål:
> Hvis du f.eks. starter med at lade dem lave search marketing på alle ord (osgsåp dine brand-ord)
 
Kan du forklare? - Jeg er ikke helt med ("at lade dem lave search marketing på alle ord (osgsåp dine brand-ord) ")
Side 1 ud af 2 (19 indlæg)