Belysning til detailforretninger skal efter min bedste overbevisning sælges med skulderen mod døren.
Vælg en by.
Start i den ene ende.
Gå ind i butik nr. 1 og bed om at tale med indehaveren.
Hvis indehaveren ikke er der, så få hans/hendes kort og følg op.
Hvis hun er der, så præsentér dine fortræffeligheder kort og præcist.
Lad være med at kritisere deres nuværende belysning - fortæl bare løs om dit eget.
Det fungerer bedst tirsdag formiddag - mandag og onsdag formiddag er også OK - alt efter kl. 14 er skidt - fredag eftermiddag er håbløs.
Husk, når de er afvisende, er det ikke dig som person, de afviser. De har bare ikke behov for dit produkt lige nu.
Måske kan du høste e-mailadresser, og få lov til at sende info, når du har noget nyt og spændende.
Fokuser på kunden.
Lyt, lyt, lyt.
Hvad er kundens behov.
Spild ikke for megen tid på smalltalk, selvom den nogen gang er nødvendig.
Hvis du opdager, at du er havnet hos en tidsrøver - så luk ham af i en fart.
God vind
mvh Hans
- nåja - du kan jo også få skrevet et professionelt salgsbrev, men ovenstående virker bedre i din situation.