Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bøde fra skat.. 800!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej aminoer

 

jeg fik engang en bøde fra skat, pga. momsen ikke blev opgivet på 800 kr. 

Den kan vist ikke trækkes fra!

Jeg sidder og laver bogføring i summasummarum. Skal den føres ind i regnskabet, hvis ja, hvordan?

Jeg har de her konti til mine 'gebyrer'

xxxx Gebyrer med moms
xxxx Gebyrer uden moms

Skal jeg lave en 'xxxx ikke fradragsberettiget gebyr/bøde' eller skal den overhovedet ikke med i regnskabet, når man nu ikke kan trække den fra ?

Mvh

Tilmeldt 12. Aug 07
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 02:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 og nu vi er i gang..på hvilken konto skal Negativ moms fra skat sættes ind på? -altså moms jeg har fået tilbage

Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Det er korrekt som du skriver, at bøden ikke skattemæssigt er fradragsberettiget.

Det der udfra mit synspunkt vil være afgørende for du skal bogføre beløb, er hvorledes du har betalt.  Er bøder betalt via virksomheden skal du bogføre bøden på kontoen "Ikke fradragsberettiget gebyrer/bøder". Er bøden der imod betalt af dine egne midler, kan du principielt undlade at bogføre den - for som du selv nævner er den ikke fradragsberettiget.

Med hensyn til din negative moms, så skal den bogføres på momsafregningskontoen i balancen.

 

Med venlig hilsenRevisorfirmaet Gjermandsen I/SBogføring, regnskab & skatterådgivning  Per GjermandsenRevisor HD(R)

Stud. cand.merc.aud

Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er helt enig i hvad der bliver svaret her, men jeg ville helt sikkert betale den af firmaet' konto da det ikke er en privat udgift... Men det kun er en ikke skattefradragsberettiget udgift. Mener stadig det klart er en firma udgift.

Med hensyn til momsen så skal du oprette en konto som hedder momsafregning. Lyder ikke til at du har denne konto. Dine momskonti bør se du som følgende:

Salgsmoms, Købsmoms og momsafregning, hvergang du indberetter moms laver du følgende posteringer:

Konto for salgsmoms Debit med den saldo du har indberettet, kredit momsafregning

Konto for købsmoms: Kredit med den saldo du har indberettet, Debit momsafregning

Tilmeldt 16. Aug 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Her fuldt enig i det du skriver.

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)