Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vdr CVR nr! vigtig

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er!

Hvordan får jeg et CVR nr?
Min virksomhed har en omsætning på under 50000 dvs jeg ikke skal moms reg, men jeg vil gerne have et CVR nr alligevel.
hvordan får jeg det?

Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Er du nu helt sikker på det?

Jeg er ganske overbevist om at man godt kan have et cvrnummer uden at være tilmeldt momsafregning.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 15:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det håber jeg man kan.. da der er ingen grund til jeg moms registerer mig, når jeg IKKE har en omsætning på 50k om året

Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Danmark - Fyn
Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 209
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hvad vil du så bruge et CVR til?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 15:44
Hvor mange stjerner giver du? :

 Der er da mange virksomheder der kun vil handle med andre virksomheder og derfor kan det være nødvendigt at have et cvr-nummer. Byggebranchens grossister er et godt eksempel.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm..mener ikke man kan få CVR.nr. kun til dette formål, men prøv da at spørge hos EogS.

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtigt nok, at du ikke kan få et CVR-nummer medmindre du vælger at lade dig momsregistrere - det er ikke så længe siden, jeg forhørte mig om det hos E&S.

Personligt ville jeg nu ikke lade størrelsen af min omsætning være afgørende for, om det er smart at registrere mig. Som jeg ser det, kan der være stor fordel i at registrere sig, hvis man har mange udgifter i forbindelse med firmaet. Men det ved jeg jeg selvfølgelig ikke, om du har?

//Julie 

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er mange misforståelser 'out there'.

o En er at man skal have et cvr-nummer for 'at drive virksomhed'. Det er forkert. Men det ved spørgeren altså også godt.

o En anden er at man skal være momsregistreret for at have et cvr-nummer. Det er forkert. Jeg driver enkeltmandsvirksomheden 'H Krebs', jeg er ikke momsregistreret men har et CVR-nummer *). Min tandlæge er ikke momsregistreret men har et cvr-nummer.

Men CVR er ikke bare en servicevirksomhed der tildeler CVR-numre til folk der har lyst til et. Hvorfor bliver du ikke momsregistreret? Hvis dine kunder er momsregistrerede, så er du bedst tjent med også at være det. 

 

*) Skattekontrolloven § 7 A. Alle, der i det foregående kalenderår i deres virksomhed har foretaget udbetaling eller godskrivning af beløb m.v., der efter skatteministerens bestemmelse, jf. stk. 2, er omfattet af indberetningspligten, skal, hvad enten der er tale om løbende beløb m.v. eller om engangsbeløb m.v., hvert år uden opfordring foretage indberetning om beløb m.v. og modtager til told- og skatteforvaltningen.

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 02:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik,

Hvis du har et CVR-nummer uden at være momsregistreret, kan jeg kun gætte på, at du startede ud med at være momsregistreret for derefter at afmelde momsen - sådan kan man selvfølgelig også gøre det. 

Din tandlæge er ikke momsregistreret, fordi han hører ind under sundhedssektoren og derfor betaler lønsumafgift i stedet, når der er tale om momsfri ydelser. Så det kan da ikke sammenlignes med spørgerens situation.

Hvis du går ind på webreg.dk, så kan du ved at holde musen over "Startblanketten" se, at der står: "Alle virksomheder og selskaber, der skal registreres for moms og andre pligter". Hvis du ikke udfylder rubrikken om moms på blanketten, så får du altså ikke noget CVR-nummer.

//Julie 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)