Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

vdr CVR nr! vigtig

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, der er fejl i den citerede hjælpetekst. Der skulle have stået 'eller andre pligter'. Bl.a. administreres den citerede skattekontrol-indberetning ved at virksomheden får et cvr-nummer. Mange andre forhold medfører cvr-registrering. Ganske vist har jeg været momsregistreret, men da jeg afmeldte mig tilmeldte jeg mig samtidig indberetning. Havde jeg blot afmeldt mig havde jeg ikke beholdt cvr-nummeret. Jeg ville osse have fået et cvr-nummer hvis jeg havde startet en under-50.000-virksomhed og kun ville indberette efter §7a. 'Startblanketten' er en forenklet blanket der ikke indeholder denne indberetnings-variant længere (den gjorde det i al fald dengang man tilmeldte sig hos skatteregionerne og den gjorde det på den ændringsblanket jeg anvendte i foråret).

Men det er korrekt som Peter-revisor siger at man ikke får et cvr-nummer bare fordi man har lyst til det af ikke-myndigheds-grunde som den nævnte med at leverandører (grossisterne) kræver det. Min anbefaling til spørgeren er da også klart at tilvælge moms. Det er jo ikke ret slemt, bare man husker indberetnings-fristerne.

Fra Vejle
Tilmeldt 3. Jul 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis der havde stået "eller", så modsiger det stadig ikke mit argument. Du er nødt til at være forpligtet til enten moms, lønsumafgift eller andet, hvis du skal have et CVR-nummer. Det er faktisk ret enkelt...

Startblanketten kræver at du oplyser hvornår dit momsregnskab (eller andet) begynder, og hvis det ikke er udfyldt, så vil de kontakte dig og sige, der mangler oplysninger, før de kan give dig et CVR-nummer.

Ergo kan han ikke bare undlade at udfylde moms-delen på startblanketten og så få et CVR-nummer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Yep..Julie..er enig med dig.

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)