Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Agent for kunstner fra USA - hvilken setup er mon bedst ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Bramming
Tilmeldt 17. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino læser !

Håber dér er nogen, dér kan hjælpe mig med nogle gode råd ???

Jeg står i den lykkelige situation, at jeg har pludselig er blevet beriget med noget familie fra USA (Oregon)

og som jeg har haft besøg af i sommers. Det viser sig, at den ene af mine trækusiner er kunstner og

lever af det. Dét er både indenfor billeder, skulpturer og tekstiler og i USA sælger hun bla. sine ting

gennem forskellige kunstbutikker men også via internettet (kun i USA)

De varer jeg i første omgang har undersøgt, om dér kunne være et markedet for her i DK, er billederne ( i første omgang reproduktionerne)

og det viser sig, at jeg godt kan finde køber (butikker) til disse varer.

Jeg har idag et super job og ønsker ikke at skippe det, men jeg "brænder" også for at få gang i noget andet eller mere og

jeg synes det kunne være meget interessant at prøve, om det kunne lykkedes at få en success med salget af disse meget

spændende varer og måske det kan ende med at jeg kan tjene nogle ekstra penge.

Jeg er pt. i gang med at planlægge at tage til USA og besøge min trækusine og jeg vil derfor gerne høre,

om dér er nogen, dér kan give nogle gode råd om vores forhåbentlige fremtidige samarbejde.

Mine tanker eller spørgsmål går f.eks. på:

Hvilket setup er bedst at vælge, skal jeg enten bare finde kontakterne til hende i DK og så hun selv står for at sende varerne

eller skal jeg selv have et varelager og sælge direkte fra til kunderne?

Jeg har ikke brug for at få sendt med en container, da varerne ikke fylder så meget, da dér ikke er rammer om.

Jeg regner med at det kan klares med almindelig post.

Bliver det mon dyrt i told og afgift og hvad dér ellers kan komme af udgifter oveni, hvis jeg skal importere varerne ?

Altså så varerne bliver forholdsvise dyre eller min avance så lille, at det ikke kan betale sig.

Hvilke overvejelser skal jeg gøre mig mht. samarbejdsaftalen mellem mig som agent/sælger i forhold til leverandøren

(i dette tilfælde min trækusine) ? Jeg tænker her på det økonomiske og eneretten til at sælge hendes ting i Europa.

Er det noget, jeg skal have en advokat indblandet i ?

På sigt kan det også være, at jeg skulle sælge varerne på internettet også, men jeg tror dog i første omgang at

varerne bedst vil kunne sælges ude i butikkerne.

Når jeg vælger, hvem jeg vil "sælge" videre til, er dér da nogle overvejelser jeg skal gøre mig.

Fx. skal varerne kun sælges i specialbutikker eller kunstatelier´ eller "størrer kæder" ?

Undskyld brevet blev lidt langt - men som du kan høre, er dér mange spørgsmål i tankerne.

Med venlig hilsen og tak for svar :-)

Anette Henriksen

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :
sikke mange spørgsmål. start med at tage et par "prøver" med hjem, tag billeder - få derefter en mening hos venner - bekendte - -butiksdrivende - hvor skal varen sælges - skal der udstilles m.v konsulent bistand gives ellers.. for resten :) vi hjælper nystartede firmaer op fra bunden. mail: claudio@visual-id.dk
Side 1 ud af 1 (2 indlæg)