Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

for ung til virksomhed ?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Vi er 2 venner på 16&17 der går arbejder på at starte egen virksomhed.

Kan det lade sig gøre at starte selvstændig virksomhed i eget navn inden vi er blevet 18 ?

 Kan vi på cvr-nummer osv. før vi er 18 ?

Er der andre til der ville kunne forhindre os end bare cvr

Og hvis ikke hvordan takler vi det så med at få en virksomhed op og stå lovligt ?

kan man bruge en "stråmand" ?

På forhånd tak

Chris Hjørringgaard.

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

I skal være 18

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan vi ikke på nogen måde få startet noget op uden at vi er fyldt de 18 ?

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Shark91:

Vi er 2 venner på 16&17 der går arbejder på at starte egen virksomhed.

... 

Kan vi ikke på nogen måde få startet noget op uden at vi er fyldt de 18 ?

Frisk gået Smile  Fortvivl ikke, I kan vel få en af jeres forældre til at foretage registreringen hos SKAT. Så længe virksomheden ikke skal ud og stifte større gæld, er det nok næppe et problem. Når I så fylder 18 får I bare registreringen flyttet (eller rettere, ændrer ejerkredsen).

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak :) , men det er altså ikke en mulighed selv at få et cvr nummer inden vi er fyldt 18 , hvis vi har en form for kontrakt eller underskrift fra vores forældre ?

 

Hvis vi først starter op i vores forældres navn , ville vi så nemt kunne flytte det over i vores eget navn , eller skal vi ud og købe firmaet af vores forældre ?

 

Og vi kan jo starte uden at have et cvr nummer og tjæne op til 50 tusinde om året pr. person før vi skal moms reg. det eneste problematiske i det er at vi ikke kan blive under forhandlere hos ret mange virksomheder , men hvad hvis vi som 16 & 17 årige kommer op og tjæne mere end 50 tusinde om året pr. person , så skal vi jo moms reg. men det lyder ikke til vi kan blive moms reg. før vi er 18 , hvad gør man så ?

Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 08:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis I kan få opbakning fra jeres forældre, kan I få dem til at lave en personlig virksomhed, som I så driver i deres navn.
Alt efter hvor stor kapital I har til rådighed, kan i alternativt oprette et ApS og lade en myndig være proforma-direktør.

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil det sige vi kan starte et aps i eget navn ? hvis vi har en myndig til at være direktør , eller skal den myndige person stå som ejer?

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Tag kontakt til dit lokale skattekontor - de kan hjælpe jer videre. I kan godt få et cvr-nummer selvom i endnu ikke er fyldt 18, det kræver dog noget papirnusseri og selvfølgelig en accept fra forældrene.

// Jesper Skov

 

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er noget med, at man ikke kan indgå juridiske aftaler når man er under 18 år såvidt jeg husker?
Det kan næppe undgås, hvis man vil drive firma.

Når det så er sagt, så håber jeg da at der findes en løsning, uden at man behøver have forældre eller andre som stråmænd. Vi har brug for unge mennesker der vil frem i livet og bør ikke bremse unge med juridisk papirfnidder.
Selvfølgelig skal enhver teenager ikke kunne få et cvr-nummer bare for sjov, men alligevel. Jeg fik først mit da jeg var 19, så jeg var lidt langsom. Men dengang (for relativt få år siden) var internet jo dårligt kommet til Danmark :-)

Tilmeldt 19. Aug 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

okay :) tak for hjælpen :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)