Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Stor krise

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 I har jo nok alle mærket til den økomiske nedtur der præger samfundet i øjeblikket. Den har desværre betydet at min omsætning i min lille butik er faldet 25%.  Der er ikke råd til nye varer, og faktisk ikke engang løn til mig. Jeg har mistet energien og har mest lyst til at smide håndklædet i ringen. Har fået postkasse og telefon angst. Banken ved jeg allerede ikke vil hjælpe mig. Jeg er på vej mod personlig konkus  ( og familien med)

Det værste er at hvis ikke lige det var fordi jeg betaler 9000 af på lånet, så kunne det lige løbe rundt. Og den økonomiske nedture må jo vende.

Hvor kan jeg få gratis rådgivning. Nogen der kan fortælle mig konkret hvad jeg skal gøre.


 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Skynd dig hen til din revisor.
Sørg for at holde dine kreditorer orienteret om din situation. Aftal forlængede betalingsfrister - og overhold dem.
Gennemgå dine omkostninger - er der noget der kan skæres længere ind til benet - rengøring, bil, antal af mobiltelefoner m.v.
Få ændret din forskudsregistrering, så du ikke skal betale skat, som du alligevel skal have tilbage næste år.

 Held og lykke - det gør ondt, som du har det nu, men der er en vej ud.

mvh Hans

Fra Hyrup
Tilmeldt 10. Jul 08
Indlæg ialt: 266
Fra  BRIGITTA MATHILDE Reolmontøren Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Trist at høre det går skidt i butikken.

Som selvstændig erhvervsdrivende - opnår man større frihed i det daglige, men desværre falder sikkerhedsnettet også bort.

Gode råd og super vejledning, er ofte at finde hos revisoren, når økonomien skal omlægges i virksomheden. Men det koster.

Du skriver ikke hvilken butik det er du har?? Derfor lidt svært at vejlede mht løsningsforslag...

Håber du finder en løsning der giver mere luft nu og på sigt.

God vind. 

Søs Wink

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Team Løa ApS:

Gode råd og super vejledning, er ofte at finde hos revisoren, når økonomien skal omlægges i virksomheden. Men det koster.



Et par timer eller tre hos revisoren koster formentlig væsentligt mindre end de omkostninger hans råd kan spare dig for. Ellers har du den forkerte revisor.

mvh Hans

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mutter

Nu kender jeg ikke din forretning eller produkter, men måske kan du evt. finde en internetbutik, som kunne være interesseret i at sælge nogle af dine produkter, så er det ikke kun til de lokale du sælger. Blot en idé.

Evt. find en samarbejdspartner/medejer som har pengene og lysten til at arbejde i og med butikken udviklingen.

Held og lykke.

Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mutter

Det er jo ikke rart, men det var måske en idé at kigge på "Early Warning" som er noget nyt rådgivning der henvender sig til firmaer der har brug for en hjælpende hånd.

Gratis vejledning
Early Warning hjælper kriseramte virksomheder ved at bidrage med overblik og viden om, hvad der skal til for at bringe virksomheden tilbage på rette spor.

Se evt. http://www.startvaekst.dk/earlywarning

Held og lykke med firmaet ;-)

Fra DK- Struer
Tilmeldt 26. Dec 06
Indlæg ialt: 2831
Fra  Ifindu.dk Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder til at være et personligt ejet firma.
Du er forhåbentlig tilmeldt en Akasse således du vil kunne oppebære understøttelse i det øjeblik du vælger at stoppe.

Den sidste krise varede flere år, - det ved jeg, at  du ikke kan vente på !!

Åbn dine breve, tag telefonen, snak med dine kreditorer, sørg for at få aftaler med disse, som du har en chance for at overholde,
de er også interesserede i at få nogle penge frem for ingen penge.

Overvej med det samme, om du ikke hellere vil kaste håndklædet nu, og så begynde at hæve dagpenge fra A-kassen,
det er jo meget bedre end slet ingen løn til dig selv.

Du har en familie som du har en stor forpligtigelse overfor, her skal du være 100% åben (overfor ægtefællen/kæresten)
sørg for at det er en fælles beslutning, ellers ryger det forhold med i købet.

Hvis du vælger at dreje nøglen, så sørg for at have noget tid til at afvikle, og i den tid skal du huske at lægge penge fra
til dig selv således der er en "startkapital" indtil dine akasseudbetalinger går i orden.
Lav et godt ophørsudsalg, således du solgt alle dine vare, hellere alt for billigt, end slet ikke. varene er ikke en pind værd for dig bagefter.

Regn som udgangspunkt med at denne nedgang minimum varer i 2 år, og indtil videre har vi kun set toppen af isbjerget,
der vil komme mange tvangsauktioner, massefyringer på produktionsvirksomheder, specielt indenfor de produktionsvirksomheder
som producerer til byggebranchen. Men alle brancher vil blive berørt.

Og så en sidste:
Det er ikke en personlig skam, at kaste håndklædet i ringen, når først du har taget beslutningen,
vil du få det meget bedre med dig selv igen.

Få hjælp til at det tekniske omkring Web og Grafisk -  https://icode.dk

Fra Jægerspris
Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 513
Fra  Andando ApS Skrevet kl. 10:14
Hvor mange stjerner giver du? :

av for den Sad

Jeg kan kun tilslutte mig andre besvarelser ... skynd dig at få en snak med revisoren ... hvis bare du kunne komme igennem endnu et julesalg, kunne det jo være der var håb alligevel Stick out tongue

Jeg læste lige dine andre indlæg herinde og ikke at det hjælper på din nuværende situation, men en ting falder i øjnene. Din daværende chef får åbenbart overtalt bankrådgiveren (som er den samme i begge har!) til at ændre holdning og dermed godkende din låneansøgning! Det virker da lidt suspekt i mine øjne! Havde du en revisor inde over købet, som sagde god for tidl. regnskaber og dit eget budget?


Anyway! Håber du finder en løsning og at du til januar kan poste et indlæg, som fortæller om nye tider Wink

Blankensteiner-slægten ... en "støvet" hobby :-)

Tilmeldt 29. Mar 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det en webshop du har, eller fysisk lokaler??

Se evt. hvad dine konkurrenter gør.. hvor findes deres produkter, eller har de lavet nye tiltag for at modvirke det faldende salg.. Det er ingen skam at kopiere folk, så længe de gør tingene korrekt.

Hvis der er tale om webshop, og det du tilbyder er et produkt, har du mulighed for at supplerer med et job ved siden af. Du kan stadig om aftenen/dagen, gennemgå dagens ordrer, og dermed stadig være aktiv med din butik.

Hvis du har fysiske lokaler, er det måske en idé at få konvertere det til en webshop, så frem dette er muligt.

Gennemgå evt. dit lager (hvis du har et sådanne), og kom af med de produkter der har en lav omsætningshastighed og koncentrer dig om de produkter der tjener penge til din virksomhed.. Dermed binder du mindre kapital, der kan bruges andet steds..

Hvis det er muligt, ville jeg undersøge muligheden for at omlægge dit lån, og få en mindre ydelse pr. mdr. Dette er en dyrere løsning på længere sigt, men lige nu handler det om at overleve.

DET VIGTIGSTE ER AT DU TAGER TELEFONEN OG TJECKER DIN POSTKASSE... Hvis ikke graver du et større huld for dig selv, for hver dag der går..  

 

Tilmeldt 14. Nov 07
Indlæg ialt: 35
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusinde tak for de mange hurtige svar.  Jeg vil komme tilbage til denne tråd mange gange. Lige efter at jeg havde skrevet indlæget, fandt jeg frem til www.startvaekst.d. Jeg ringede til det lokale kontor og forklarede min situration. Der gik ikke en time og så stod der en konsulent i butikken. Sammen har vi allerede udarbejdet en handlingsplan for butikken.

Der er desværre flere ting i sagen. En umulig udlejer der vil sætte huslejen op med 32%. Vi har kæmpet lidt her det sidste halve år. I det sidste år har ejendommen været under renovering, med byggestøv og larm til følge. Det er endnu ikke lykkes mig at få en lejekontrakt. Hvilket jo desværre umuligør et vidresalg af butikken. Nu skal jeg holde møde med udlejer idag. Jeg har valgt ikke at have min advokat med, da jeg syntes at hele denne lejesag er blevet forplumret at hans og min advokat.

Lidt uddybende oplysninger.

Jeg ejer en diskountbutik med fysisk butik i vordingborg. Plus hjemmeside, hvor ikke meget sælger. NY HJEMMESIDE ER PÅ VEJ

jeg har rimlig godt hånd i kreditorene. Har fyret den eneste medarbejder jeg havde.Foreskudsopgørelsen er klaret. Men skal lige ha en aftale med skat ang. momsen. Konsulenten mener ikke det burde være et problem.

Da jeg overtog butikken, sket det i samråd med min mand. Han har desværre vist sig, ikke være den store hjælp siden. Har en sød veninde der nok skulle hjælpe med regnskaber, men hvem skulle også vide at hendes liv skulle falde fra hinanden? 

 


Blankensteiner:



Jeg læste lige dine andre indlæg herinde og ikke at det hjælper på din nuværende situation, men en ting falder i øjnene. Din daværende chef får åbenbart overtalt bankrådgiveren (som er den samme i begge har!) til at ændre holdning og dermed godkende din låneansøgning! Det virker da lidt suspekt i mine øjne! Havde du en revisor inde over købet, som sagde god for tidl. regnskaber og dit eget budget?




 Nej min daværende chef har ikke overtalt bankrådgiveren. Det var nok ligeså meget mig der stod for det. Og nej jeg havde ikke en revisor med, men set i bagklogsskabens lys så burde jeg.

 Kan godt se at jeg har stolet formeget på de forkerte mennesker.  Men nu er det slut, jeg tager skovlen i den anden hånd. Og så må det briste eller bære. Hvis jeg bare kunne holde mig ovenpå til julehandlen..

Jeg vender tilbage, har lige en handlingsplan der skal føres ud i livet og et par telefonopringninger 

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)