Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Facebook applikationer

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Appsfunder Denmark ApS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Er der nogen herinde der har tjent penge på at udvikle facebook applikationer?

Hvordan kan man tjene penge på sine egne applikationer?

Så vidt jeg ved må man ikke indsætte reklame-links o.l. på sine sider.

Må man tage en pris for at brugerne benytter ens applikation?

Alternativt kan man sende brugerne over på et hovedsite, hvor der vises reklamer. Eller tages abbonement for yderligere funktionalitet.

Er der nogen der har nogle erfaringer?

Evt. nogle der har brugt globale ressourcer på at få udviklet facebook-applikationer?

 

Venlig hilsen Kenneth

Fra London
Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

 Jeg ved at www.danes-abroad.com har faaet programmeret noget (husker det som oeverst til hoejre) og vi er igang med en raadgiver i New York som er bag sitet www.metrofunk.com som vi arbejder sammen med. Ang. loensomhed er vores hensigt at det skal fungere som en "lead generator", dvs. til at faa medlemmer til et kommende niche socialt medie (engelsksproget). Der er desuden nogle britiske virksomheder som tager sig alvorligt godt betalt for at bygge applikcationer op mod facebook og andre - MEN de leverer saa ogsaa imponerende tal paa leads.

Venlig hilsen,

Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Min storebror er ansat ved et af de førende firmaer indenfor facebook apps, de har pt. 3 af deres spil i top 10.

 De tjener penge ved at have reklamer efter spillet, eller ved at have dem lidt skjult engang imellem. Jeg mener de skal være gratis, men de har en pakke til at udvide spillet med til 40 kr. ca.

 

Fra Copenhagen
Tilmeldt 13. Jun 06
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad hedder det firma din bror arbejder for?

 

Mvh

Cav

Fra Aarhus
Tilmeldt 30. Dec 07
Indlæg ialt: 450
Fra  Validated ApS Skrevet kl. 22:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Playfish.com - De hedder vist Playfish ltd.

 

Vh. Klaus

Fra Nærum
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 773
Fra  Partner-ads ApS (AdViva ApS) Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg gør mig også tanker om mulighederne via en Facebook Applikation.

Jeg har lige læst deres 'Platform Application Guidelines' og deres 'Terms of service' for app udviklere.

Der fremgår det at man ikke via applikationen må placere reklamer i brugerens profiler, men man må gerne placere reklamer på selve applikationens side på Facebook (hver applikation har en URL). Det kan jeg også se at mange gør.

Det et spændende område at begive sig ind i, da man skal tænke på en anden måde end 'traditionel' internet markedsføring.

Så det må primært være via reklamer på selve applikationens side at du kan tjene penge.

Jeg synes ikke at jeg kan finde noget i deres regler om at man ikke må tage penge for at bruge applikationen...

Mvh. Ken

Tilmeldt 18. Nov 08
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kenneth,

Jeg ved ikke om din forespørgsel stadig er relevant, men lige en kort kommentar. Som Ken beskriver kan der placeres reklamer i selve applikationen (ikke der hvor den tilføjes, men der hvor applikationen gennemføres). Flere populære applikationer gør dette, og har eksempelvis inkorporeret Google Adwords.

Dbh.
Westerskov

Fra Skanderborg
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Appsfunder Denmark ApS Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Westerskov

Jo, det er stadig relevant, nu varer det ikke længe inden jeg kommer i gang :-)

Ja, jeg har også nu bemærket at der er flere af applikationerne der viser adwords. Det var det jeg gerne ville se.

Venlig hilsen Kenneth

Fra Trelleborg, Sverige
Tilmeldt 6. Nov 07
Indlæg ialt: 594
Fra  Catapult Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook har sine reklamer i "siden" af siden.. applikationsudvikleren lægger sine reklamer i "hovedvinduet" hvor applikationen kører. Herudover er der efterhånden en del apllikationer hvor du kan købe dig til fordele i spillet, fx få energi tilbage hurtigere så du kan spille videre. Mange af dem arbejder her også sammen med nogle småpengesystemer der kører på FB i forvejen.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 18
Fra  Appsfunder Denmark ApS Skrevet kl. 20:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej Jesper

Har du et link til nogle af de småpengesystemer, det lyder som en interessant mulighed :-)

Venlig hilsen Kenneth

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)