Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Apportindskud - men hvordan

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

 

Nu har jeg det sidste lange lange stykke tid arbejdet på en hjemmeside ide som jeg tror meget på. Siden er ikke gået i luften endnu men har brugt ca 10.000 kr på at få lavet hjemmesiden samt 500+ timer selv på at lave indhold til siden såsom artikler mv. Men jeg vil gerne stifte det i selskabsform men har ikke pt. de 125.000 kr det kræver at stifte et aps, men jeg har læst om muligheden for selskabsstiftelse via et såkaldt apport indskud. Men hvordan skal dette gøres og hvordan ved jeg om det arbejde jeg har ydet er nok værk plus de penge jeg har betalt for hjemmesiden? Er der nogen der har nogen erfaringer med den slags selskabstiftelser?

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...de timer du selv har brugt kan næppe bruges som apportindskud...samt softwaren er også tvivlsomt.

Jeg vil umiddelbart mene at du har 0 kr. til apportindskud, så glem det.

Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hertil skal også lige nævnes at såfremt du skulle finde andre "aktiver" (bil, computer, kontormøbler) som teoretisk kunne bruges til stiftelse af et ApS eller A/S, ville det formentlig ikke være så attraktivt, idet en revisor vil skulle godkende værdien af det indskudte, således at der er sikkerhed for at selskabet har værdier for mindst 125.000 eller 500.000 - og den slags tager en revisor sig naturligvis betalt for.

 

Det nemmeste er derfor at låne pengene i banken (personligt) eller skaffe dig en partner med pengene.

 

Go' vind i fremtiden

 

Jakob

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej NIL

Værdien af et apportindskud skal vurderes af en revisor. Og revisor skal vurdere værdien på baggrund af en meget forsigtig (læs: meget lav) vurdering.

Derfor er det ofte smartest at starte med at indskyde pengene og så derefter afholde udgifterne til at lave hjemmeside. Har du ikke kr. 125.000 eller kan du ikke låne pengene, kan du måske indskyde noget andet som helt eller delvist apportindskud (f.eks. bil el.lign.).

Mvh

Karsten

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)