Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En "glimragende" ide - men hvad synes du?????

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa,
 
Jeg er først for et bare dage siden blevet klar over at dette forum eksistere - genialt, at få lidt sparring for andre med samme "interesse" for forretning og på en særdeles uformel måde.
 
Vil dog lige pointere at jeg ikke er selvstændig pt, men hvem ved når den rette ide pludselig er der?!?!!?
 
I øjeblikket arbejder jeg for en privat virksomhed, hvor jeg sidder med et lille forretningsområde som jeg har fået til opgave at (videre)udvikle!
 
Vi sælger tagrender, plader og coils i zink til VVS-folk i hele Danmark og jeg har fået følgende ide, som jeg gerne vil vende her, inden jeg går videre med den og evt. forslag til forbedringer/andre vinkler eller hvad I ellers kan komme med af input.
 
Ideen:
Med udgangspunkt i et samarbejde med en lokal-blikkenslager at henvende sig til Grundejer Foreninger og tilbyde at opsætte nye eller renovere deres eksisterende/nedslidte tagrender.
 
Det skal selvfølgelig være frivilligt for hver enkelt husstand at tilmelde sig, men jo flere jo billigere.
 
Sådan som jeg ser det, er blikkenslager rigtige dygtige til at arbejde med hænderne, respekt for det, men de er ikke altid lige dygtige forretningsmænd/sælgere. Derfor vil jeg kunne tilbyde at stå for at lave alle de "indledende øvelser", i blikkenslagerens navn og med hans accept, for til gengæld at være leverandør på projekterne.
 
Blikkenslageren har et godt lokalt kendskab, som jeg kan lukrere på, jeg har materialet som jeg kan skaffe til fordelagtige priser på, når vi kan "samle" alle disse små-ordre til "Éen stor".
 
Min, lad os kalde det, bagtanke med dette er selvfølgelig muligheden for at få skudt nogle varer afsted, men samtidig også få muligheden for at udvikle en længerevarende relation til blikkenslageren, så jeg i fremtiden ikke skal lave det hårde indledende arbejde.
 
Synes selv ideen er en "WIN-WIN-WIN"-situation, da blikkenslageren får arbejde (meget forhåbentlig), hustanden får en billigere pris og jeg får langt nogle varer over "disken".
 
Men lad mig høre jeres mening og hvis der skulle være nogle spørgsmål vil jeg gerne prøve at uddybe disse.
 
 
 
 
 
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 16:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus

Velkommen til....
 
Alle idéer er jo skønne i teorien, på papiret (og skærmen) - men hvad der kan lade sig gøre i praksis er i 9 ud af 9 tilfælde en helt anden sag!!
 
Hvad siger blikkenslagerne, grundejerforeningerne??? Er der grundlag for forretning... så er det jo en glimrende idé... men vender de tommelfingeren nedad, er det en skidt idé at bruge krudt på
 
 
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det første der lige slog mig, var hvor meget arbejde er der i det for en blikkenslager. Altså det tager da ikke så satans lang tid at sætte tagrender op? oder was?

Ellers lyder det da som en WIN WIN WIN situation. Good luck!
Fra Hillerød
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 230
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk meget nemt, Du finder 10 grundejerforeninger og ringer til dem...

Du forklarer at du er ved at undersøge marked, og sætter dem ind i hvad du gerne vil tilbyde..
 
På baggrund af deres svar kan du så finde ud af om du vil starte, plus du har en fornemmelse for hvor lang tid det tager at få kontakt til dem osv.. typisk kan de give dig noget feedback som sikkert vil ændre dit koncept osv...
 
En god måde at teste om det man tror er god også er det i virkeligheden,,,
 
Held og lykke
Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for jeres synspunkter.

 
Hvis der er andre der føler trang, skal de selvfølgelig også være velkommen.....
 
 
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/21/2006 4:24:33 PM Forfatter: Matt K. Baldersø

Hej Claus

Velkommen til....
Alle idéer er jo skønne i teorien, på papiret (og skærmen) - men hvad der kan lade sig gøre i praksis er i 9 ud af 9 tilfælde en helt anden sag!!
Hvad siger blikkenslagerne, grundejerforeningerne??? Er der grundlag for forretning... så er det jo en glimrende idé... men vender de tommelfingeren nedad, er det en skidt idé at bruge krudt på

Er blikkenslagerne overhovedet interesseret i mere arbejde - jeg synes det svært at finde en der har tid, når man skal bruge én

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 18. Apr 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 16:13
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste i byggebranchen har utroligt travlt for tiden, men det skader ikke at tænke frem og planlægge til dårligere tider.

Hvis jeg først begyndte at tænke over hvad jeg skulle gøre når det er sløvt i forretningen, er det for sent!
 
Udviklingen skal begynde før det begynder at gå ned af bakke...... Momentum skal bruges til udviklilng og fornyelse, sagde den kloge mand der sidder og banker i tastaturet i øjeblikket ;-)
 
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)