Er der nogen der har målt effekten af sådan en kampagne?
Vi har lavet en del direct mailkampagner gennem tiden, både med lidt overordnede og med meget konkrete budskaber. Og også både med almindelig omdeling, og målrettet med korrekt kontaktperson.
Og resultaterne har næsten hver eneste gang været utroligt dårlige. Så det er noget vi har stoppet igen. Og det er ikke fordi vi har siddet og flækket nogle reklamer sammen selv. Der er brugt store beløb på både reklamebureau og tryk i lækker kvalitet. Men det har absolut ikke været pengene værd.
Det er dog nogle år siden vi er holdt op med det, så jeg skal ikke kunne sige om det er noget der har ændret sig, men jeg tvivler. Der skal i hvert fald sælges en del tilbehør hvsi du skal kunne tjene omkostningerne til sådan en kampagne hjem, og det tvivler jeg på at du kan.
Men bortset fra det, er det nok svært at sige noget helt konkret om resultater af sådanne kampagner, da det afhænger af produkter, budskaber og målgruppe, Det vi har sendt ud, har både været vedr. telefoner, aftaler og tilbehør. Og det der har været den største succes, har været telefonerne. Men det blev også kun dårligere med tiden.