Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

17 årig - lidt forvirret - hjælp modtages meget gerne :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Grindsted
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino ..

Jeg har tænkt på at designe et par bukser..

 Idéen var så at jeg skulle få lavet måske ca. 1000 eksemplarer af den ene model jeg har og så prøve at få dem ud i diverse butikker rundt i landet.

  Hvis bukserne bliver solgt godt, kan jeg få produceret flere af dem og måske designe en ny model. (Jeg ved godt det ikke er så lige til, som det nok lyder)

 

- Mit spørgsmål er så hvor og hvordan skal jeg få min model produceret?

Gider de "kun" lave 500-1000 eksemplarer?

Hvilket land?

Hvordan får jeg fat i nogen kontakter? 

Hvad med told og skat

Skal jeg starte en enkeltmandsvirksomhed?

.. Jeg er rimelig meget på bar bund, da jeg ikke har så meget forstand på det hele indenfor branchen. Så jeg ved slet ikke hvor grænsen måske går.. 

Jeg har ikke et specielt stort start kapital, så ønsker at starte med en forholdsvis lav risiko..

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

 Hej.

Kender du noget til design af bukser osv.?
Kender flere venner og veninder som er designere og som har været det nogle år, kun meget få af dem sælger deres eget tøj, de fleste bliver bare ansat hos et design firma.

Dog skal jeg ikke tage din drøm fra dig.
Hvis du f.eks. går ind på Alibaba.com som er et site hvor de samler Kinesiske/asiatiske firmaer som producerer alt mellem himmel og jord til købere. De vil kunne oplyse dig priser på varen, samt frag prisen.
Der er et par ting som du skal tage højde for:
1. Sørg for designet ikke allerede er lavet af f.eks. ALIS, Diesel eller lign. for så kan drømmen få en brat slutning.
2. Du kan sagtens oprette dig som enkeltmandsvirksomhed, husk at ved varekøb undenfor EU skal du registreres for moms osv. samt som importør.
Told er 19%, momsen er 25%, momsen skal du betale tilbage i skat ved afslutning af momskvartalerne.
3. Forhandlere: Det er en god ide at få dem ud i etablerede butikker, men husk du skal have dem i mange forskellige størrelser, evt. flere modeller før de vil have dem ind. Jeg ved ikke hvad "stil" du har tegnet dine bukser i, men www.streetammo.dk ville nok være oplagte at prøve at sælge et parti til hvis der er tale om street stilen.

Du skal desværre selv lægge ud for varen, told og transporten.. 

Fra Grindsted
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 20:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zacho.

 Mange tak for dit svar..

 

Det du mener med:  "1. Sørg for designet ikke allerede er lavet af f.eks. ALIS, Diesel eller lign. for så kan drømmen få en brat slutning."

Er det hvis jeg bestiller varer hjem som er en slags kopi varer af Diesel osv? For det er ikke det jeg har tænkt mig, overhovedet. 

 Det med Alibaba.com - er det færdiglavede bukser? Tror du det er muligt istedet for at jeg kan bestille en odrer hos dem, hvor jeg siger de skal lave 1000 stk og vi aftaler en pris?

 Og jeg har selvfølgelig en "stil" i mine bukser, som jeg tror mange moderne unge ville kunne lide.

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Ja netop, bare sørg for det ikke er kopier, så skal det nok gå.

 På alibaba kan man ofte også finde producenter som producerer på bestilling, så du afleverer et design og de så udfører arbejdet til en aftalt pris.
Jeg må indrømme jeg ikke ved hvad der er af krav til tøj, men jeg ved at hvis man f.eks. laver møbler derovre så skal det i nogle lande være brændsikkert skum/indmad som er i dem.. Det er nok en god ide at undersøge.. Jeg ved ikke om andre Aminoer har mere erfaring med dette.

Det er ikke specielt dyrt at få lavet tøj i f.eks. Kina, udfordringen kommer nok i designet.. Hvis du selv kan lave ét par og sende il en producent så kan de kopiere dem, men ellers skal du have en meget udførlig tegning.

Fra Grindsted
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Zacho - mange tak igen ..

 Ved du hvad jeg skal søge under på Alibaba for at finde de som vil producere på bestilling af min model? Og kontakter man dem bare via email?

 Jeg tror ikke at bukser har nogen specielle krav, det eneste vigtige er nok bare at det ikke er en kopi-varer :)

Fra Århus
Tilmeldt 25. Mar 08
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

 Du søger bare på: Men's Jeans

F.eks. http://bainajeans.en.alibaba.com/

Så skriver du til dem og hører om de kan producere tøj på bestilling efter dit design. Normalt vil de lave en prøve-vare som bliver sendt herhjem som du så skal godkende. Når dette er gjort producerer de resten. 

Fra Grindsted
Tilmeldt 15. Apr 08
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Zacho - mange tak, du har været til stor hjælp :)

 Skal nok holde den updated når jeg når så langt.. :)

Tilmeldt 23. Aug 08
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :
kære 17 årig. at gå på alibaba.com er ikke lige til - der er mange fuskere også tilmeldt på disse steder og man kan ikke stole på dem selv om de er tildelt et "gold" eller "trustpass" medlemskab. at du ønsker at få lavet et par bukser efter dit eget design er super fedt men jeg vil stærkt fraråde dig at starte den vej igennem. at få produceret bukser er ikke så lige til en process. og der er flere der har tabt 1000 af vis af penge via et dårligt bekendtskab med alibaba.com og kina/indien. Steven Erik Zacho's råd lyder nu lige til - men som professionel produktudvikler med over 20 års erfaring skal der lidt mere til end bare lige tilmelde sig told skat og som importør og bestille en sample. Selvfølgelig skal du da klø på: mit råd - kort. 1.Sørg for at få produceret igennem en agent der har forstand på kvoter, toldsatser m.v og som kender en pålidelig producent af jeans wear ( hvis det er det du ønsker at producere) 2.Sørg for at du får lært hele processen med hangtags pakning forsendelse, FOB betegnelser, varelager?, farveprøver, pantone, swatches, sample process, rinse, cotton certifkation, ISO, mindste bestillinger og meget meget mere... har du ikke den store interesse i at lære det - så sørg for at der er nogen der har tid til at tage sig at dette for dig. De fleste folk der er nyuddannede designere eller ikke kender det tekniske del af design og markedsføring samt produkt håndtering løber tit panden mod muren. Jeg har over en årrække set flere folk der syntes: " at det kunne være fedt lige at få produceret og solg nogle ting" - bare for at se dem bløde økonomisk senere i processen - lige fra forkerte bestillinger som var blevet leveret, udeblevet levering, forkert størrelser, farver - til forsent leveret vare - og kunder vil ikke have varer leveret forsent. Mit firma producerer varer til det Scandinaviske marked via sydamerika, Italien og Kina og håndterer gerne forespørgelser samt hjælper med design processen. skriv gerne til mig på: claudio@visual-id.dk spørgsmål er jo som sagt gratis :)
Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det sværeste er IKKE at finde en producent, men at få dine bukser designet, og få dem solgt til butikker..

 

Hvis du skal finde en producent, så bruger du bare 15 minutter herinde og kigger nogle indlæg igennem (Kig efter dem der søger hjælp til produktion), og så vupti... Så er der en del der har kontakter... Snak med dem ;)

 

Jeg vil sige, det nemmeste i din fase, det er at finde kontakt til en producent... Det svære kommer ved at opgive de PRÆCISE mål til bukserne, designe dem, og så få dem solgt til nogle butikker...

 

//Jacob

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

 

At et par bukser kan kaldes en kopi, vil ikke kun sige at der ikke må stp Disel, levi´s osv på dem.

Du må heller ikke bruge andres mønster, dvs det samme snit, nitter de samme steder eller andet som andre kan sige er deres ide.

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)