Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leje af butik betinget af køb.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal muligvis leje en kombineret butik og boli på Østerbro. Jeg har to spørgsmål i den forbindelse:

1) Må den nuværende lejer kræve at jeg køber "inventar og forbedringer" for at få lov at overtage lejemålet, når jeg reelt ikke får noget for pengene? ( Han har ikke afståelsesret).

2) Er en butik, hvor der er gennemgang til en bagvedliggende bolig overhovedet et erhvervslejemål ifølge erhvervslejeloven? Og hvilket er til min fordel; at det ER erhverv eller ikke? Der er også en anden indgang direkte til boligen.

 Jeg håber, der er nogen derude, der kan hjælpe mig lidt på vej:)

Louise

Fra næstved
Tilmeldt 21. Jun 08
Indlæg ialt: 363
Fra  sensolin gulvmontering Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

er du selv erhversdrivende, og skal bruge lokalerne til det formål, hvis du køber inventar og forbedringer, hvorfor skriver du så du reelt IKKE får noget

tror ikke erhversloven siger noget om det. men det forudsætter vel at man selv har begge dele. ellers bliver det jo lidt svært at komme hjem efter lukketid

Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener: Jeg får ikke den "vare", der kommer til at stå på kvitteringen. Der er intet inventar eller instandsættelse med i aftalen. Jeg ved, hvis man gør det samme med en privat lejebolig; kræver findeløn på den måde at overtagelsen er betinget af et "irrelevant" køb ved siden af. Så kan den nye lejer faktisk kræve pengene tilbage bagefter, hvis vedkommende kan bevise det selvf. Også selvom man selv er gået med på aftalen. Mit spørgsmål er om han må kræve en reel afståelse, når han ikke har afståelsesret.

Tilmeldt 21. Aug 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Fordi han iflg. lejekontrakten ikke har afståelsesret, kalder han det bare noget andet:)

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Louise

Jeg har sendt dig en personlig besked - kig evt. i din indbakke.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.

www.dalum-law.dk

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)