Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

AXAPTA info omkring aut. ordre generering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Sep 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er i en virksomhed hvor vi kører et KAN BAN lager på udvalgte dele. Vores produktionsstyringssystem er AXAPTA.

Idag foregår det på den måde, at KAN BAN kort lægges ind på et kontor hvor der (manuelt) skal udskrives et ny ordre på det antal kortet lyder på, så lageret kan fyldes op igen.

Jeg så (TOYOTA) havde deres KAN BAN lager således at KAN BAN kortene automatisk generere en ny ordre i deres system, uden anden indgriben end

en person der indsamler kortene og smider dem i en eller anden indsamlingboks(beholder/sortering) der så scanner kortene og en ny ordre er lavet.

Grunden til at jeg spørger, er selvfølgelig at denne operation med manuel indskrivning ofte er en flaskehals.

Så mit spørgsmål er:

Kan man lave et KAN BAN kort med en stregkode på, der ved scanning af operatøren i produktionen, automatisk generere en ordre i axapta, som han/hun således kan arbejde med. (der behøves ikke engang udskrives noget papir, som der gøres idag).

HJÆLP  :-)

Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 09:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om du har fået svar på dette, men umiddelbart er det du beskriver ikke standard i Axapta.

Der mangler lidt beskrivelse af selve den process du vil have understøttet til at give et klart svar. Dog er det muligt at have stregkoder på ex et kan ban kort, og få den ved scanning til at trigger en funktion i Axapta. Dette er dog ikke standard, så du skal have en til at udvikler funktionen.

Scanningen kan kalde alle funktioner i Ax, så hvis processen er understøttet idag ved at man manuelt opretter den, så vil der ligge en metode (funktion) som man kan kalde for at automatisere dette.

Der er også nogle tillægsløsninger hos forskellige forhandlere som understøtter dele af det.

Håber dette hjalp, ellers er du velkommen til at skrive igen.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)