Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til fastsættelse af annoncepriser/strategi

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Apr 06
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Kære Amimosyrede
 
Jeg er redaktør på de hjemløses avis, Hus Forbi, og er interesseret i at finde ud af en annoncestrategi, herunder prissætning af annoncer i Danmarks eneste hjemløseavis.
Som udgangspunkt skal bladet ikke være annoncefinansieret, men måske kunne annoncer være interessante for nogen.
 
1) Der har lyst til at "sole" sig i lyset af et socialt projekt med succes
2) At komme ned i de samme lommer, som det lykkes for vores fodt 240 sælgere, der hver måned formår at sælge i omegnen af 40.000 aviser på gaden.
 
Der er imidlertid nogle ting, vi ikke rigtig ved, og som vi nok ikke ville ofre penge på at få afdækket til bunds.
Det handler om, hvem der køber avisen - segmenter...
Det handler om, hvorfor de køber avisen - fordi de støtter sælgeren - eller fordi de finder indholdet interessant - eller måske begge dele, og som en kombination heraf.
 
Vi tror, at vi har opbygget et brand eller et label, som en del gerne vil associeres med, men vi tror også, at ingen som udgangspunkt bare vil hælde penge i charity, uden at få noget igen.
 
Jeg kunne godt tænke mig nogle lidt skæve/anderledes annoncører, der enten sælger fysiske produkter, der harmonerer med en anderledes livsstil -og som kan formidle annoncerne kreativt.
Et andet element kunne være en form for jobformidling - hvor hjemløse med særlige kompetencer kunne hyres til at udføre opgaver for virksomheder og private. Et andet kunne være at rekruttere frivilige/ildsjæle til private hjælpeorganisationer - fordi jeg tror på, at en god del af avisens læsere netop har et veludstyret hjælpegen - og som sådan kunne være interessante at komme i kontakt med.
 
Vi har 55 søster-aviser i 26 lande fordelt over det meste af kloden: www.street-papers.org , En stor del af dem er meget mere kommercielle på annoncesiden, og har en anden tilgang, fordi charity-begrebet er meget mere udviklet, som følge af generelt dårligere sociale ydelser i de fleste lande.
 
Avisen bliver solgt i Storkøbenhavn (85 pct.) Odense (3 pct.) Århus (11 pct.) Ålborg (1 pct.)
 
Vi har desuden 600 abonnenter, som gerne vil have avisen, men som ikke møder en sælger i det daglige.
Umiddelbart er vi ikke interersseret i abonnenter, fordi mødet mellem køber og sælger er lige så værdifuldt for ideen end det store abonnementsoplag.
 
Vi har en hjemmeside med godt 3.500 unikke hits pr. måned - (ingen reklamer p.t.)
 
Hvis nogen af jer har bud, ideer eller andet som kan bidrage til mulige indsatser på annoncefronten vil jeg være meget interesseret.
 
Kærlig hilsen
 
Thomas Hye-Knudsen
Redaktør
Hus Forbi
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Venligst

René Buch

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tillykke med Hus Forbi som er et på alle måder meget vellykket projekt, og velkommen i Amino-lejren. Jeg har ikke forstand på annoncering, der kommer med lidt held nogle mere prof. kommentarer senere, men mit lille bidrag:
 
Overvej at samle alle annoncerne på en side eller et opslag (det bagerste opslag), så I stadig beholder jeres rene stil. Så kan man springe opslaget over, hvis man ikke vil se det.
 
Alt efter, hvordan prisniveauet kommer til at ligge, tror jeg, at du kan få mange annoncører, som bare gerne vil støtte - og vise det frem. Sælg mange små "rubrik-annoncer" for også at tiltrække små organisationer/små virksomheder.
 
Prismæssigt ville jeg lægge mig op ad foreninger/idrætsorganisationer mv. med nogenlunde samme oplag. "Man" annoncerer der af samme årsager, som "man" ville overveje at annoncere hos jer.
 
Hvad skal pengene fra annoncesalget gå til? Flere administrative medarbejdere? Paraplyer til regnvejrssælgere?  Højere stykpris til sælgerne? Det betyder også noget for, hvor meget man får lyst til at købe en annonce.
 
Jeg køber bladet - mest fordi det er så sympatisk et projekt og så har det en udmærket signalværdi. Jeg køber det nogle gange uden at læse det, og jeg har en enkelt gang købt to eksemplarer, bare fordi de stod der, da det regnede (jeg har kontor nær Nørreport og har rig adgang til at købe)... Når jeg læser det er det meget forskelligt, om artiklerne og emnerne fanger, og om jeg synes, de er godt skrevet. Jeg køber ikke avisen for indholdet, men jeg ville synes, at det var interessant at læse annoncerne også. De arktikler, kommentarer mv., som handler om jeres egen organisation - at se en levende græsrodsbevægelse i arbejde - er blandt de bedste.
 
Mange hilsner
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

I har så vidt jeg ved ingen sælgere på Jegindø, men hvis du sender mig et par numre, skal jeg kvit og frit komme med nogle skud fra hoften om, hvordan jeg ville gribe en annoncestrategi an.
 
mvh Hans
Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil nok anbefale at lave en decideret salgsafdeling med et par sælgere eller outsource selve salget til et bureau. Jeg ser ingen grund til at køre med de små annoncer. Lad det være mere simpelt - f.eks 1/4, 1/2 eller 1/1 side. Salgsargumentet er jo dobbelt. Der er punkt 1) velgørenhed og 2) traditionel markedsføring. Med et oplag på 40.000, så kan prisen for en annonce vil ligge i niveauet omkring kr. 25.000-30.000. 
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)