Kære Amimosyrede
Jeg er redaktør på de hjemløses avis, Hus Forbi, og er interesseret i at finde ud af en annoncestrategi, herunder prissætning af annoncer i Danmarks eneste hjemløseavis.
Som udgangspunkt skal bladet ikke være annoncefinansieret, men måske kunne annoncer være interessante for nogen.
1) Der har lyst til at "sole" sig i lyset af et socialt projekt med succes
2) At komme ned i de samme lommer, som det lykkes for vores fodt 240 sælgere, der hver måned formår at sælge i omegnen af 40.000 aviser på gaden.
Der er imidlertid nogle ting, vi ikke rigtig ved, og som vi nok ikke ville ofre penge på at få afdækket til bunds.
Det handler om, hvem der køber avisen - segmenter...
Det handler om, hvorfor de køber avisen - fordi de støtter sælgeren - eller fordi de finder indholdet interessant - eller måske begge dele, og som en kombination heraf.
Vi tror, at vi har opbygget et brand eller et label, som en del gerne vil associeres med, men vi tror også, at ingen som udgangspunkt bare vil hælde penge i charity, uden at få noget igen.
Jeg kunne godt tænke mig nogle lidt skæve/anderledes annoncører, der enten sælger fysiske produkter, der harmonerer med en anderledes livsstil -og som kan formidle annoncerne kreativt.
Et andet element kunne være en form for jobformidling - hvor hjemløse med særlige kompetencer kunne hyres til at udføre opgaver for virksomheder og private. Et andet kunne være at rekruttere frivilige/ildsjæle til private hjælpeorganisationer - fordi jeg tror på, at en god del af avisens læsere netop har et veludstyret hjælpegen - og som sådan kunne være interessante at komme i kontakt med.
Vi har 55 søster-aviser i 26 lande fordelt over det meste af kloden: www.street-papers.org , En stor del af dem er meget mere kommercielle på annoncesiden, og har en anden tilgang, fordi charity-begrebet er meget mere udviklet, som følge af generelt dårligere sociale ydelser i de fleste lande.
Avisen bliver solgt i Storkøbenhavn (85 pct.) Odense (3 pct.) Århus (11 pct.) Ålborg (1 pct.)
Vi har desuden 600 abonnenter, som gerne vil have avisen, men som ikke møder en sælger i det daglige.
Umiddelbart er vi ikke interersseret i abonnenter, fordi mødet mellem køber og sælger er lige så værdifuldt for ideen end det store abonnementsoplag.
Vi har en hjemmeside med godt 3.500 unikke hits pr. måned - (ingen reklamer p.t.)
Hvis nogen af jer har bud, ideer eller andet som kan bidrage til mulige indsatser på annoncefronten vil jeg være meget interesseret.
Kærlig hilsen
Thomas Hye-Knudsen
Redaktør
Hus Forbi |
Hej
Prøv at kontakte Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Han er en meget flittig debatør her på amino.
Ved han senest har været med i denne tråd.