Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er viden guld?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:11
Hvor mange stjerner giver du? :

vi er 3 gutter på henholdsvis 32-34 og jeg selv på 36 år, som har fundet sammen på vores arbejdsplads i det sønderjydske, vi er allesammen meget kreative og ser nye ideer og muligheder i næsten alt, den ene af os er ekstrem og ved stort set alt, han kender bla. de 114 grundstoffer i detaljer ligeledes er et matematisk geni, kender alt til fysik samt biologi osv,  og som han selv siger, så elsker han at få en ingennør  i snak og så vride ham rundt  og så ellers dumpe ham som en klud...... man kan spørge sig selv om hvorfor er han aldrig blevet til mere end en fabriks arbejder?

Du sidder sikkert og små griner lige nu, og synes måske at jeg er et fjols som er blevet naret...men nej det er jeg / vi ikke, inden jeg startede på fabrik for godt et år siden arbejdede jeg 17 år som sælger i forretning og kontor, og har mødt i tusindvis af mennesker og mener selv at jeg er ret god til at læse folk og ham her han er god nok, det er også ham som strikker alle de ideer sammen som vi havde opgivet pga. manglende teknisk indsigt og det er også ham som får de ideer som man ellers kun læser om i bla. illustreret videnskab, forleden sad han og læste i netop sådan et blad og pludselig begyndte han at grine højlydt, det viste sig at en af de ideer som han havde haft for længe siden nu var blevet opfundet af et team på den anden side af kloden, og han siger at den slags sker jævnligt.


Lige nu arbejder vi 3 privat, på 2 ting det ene er et teknisk produkt ( ca.35%færdig ) som ikke findes magen til på kloden, det andet er et produkt til kystsikring, højvande lign. ( ca.80% færdig ) som er ekstrem effektivt og billigt at fremstille. Udover disse 2 ting har vi ca. 100 andre ting ( nedskrevet på papir ) som vi gerne vil opfinde og vi vil egentlig bare fremstille prototyper i starten for så efterfølgende igen at sælge dem til fabrikanter, de bedste opfindelser vil vi selv beholde for så selv at starte vores egen fabrik.. vi har indtil nu kun haft udgifter og ikke tjent 1kr. vil det mon ændre sig? Vi skulle gerne snart til at tjene penge har du/i nogle forslag til hvordan vi kommer videre.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

> Vi skulle gerne snart til at tjene penge har du/i nogle forslag til hvordan vi kommer videre.

Ja: Fokus, fokus, fokus!

Det lyder lidt somom I lider af det samme problem som mange andre med gode ideer - der er for mange. En god ide der følges 100% til dørs er MEGET mere værd, end 10 halve projekter, der aldrig bliver helt færdige.

Hvis jeg var jer ville jeg fokusere på det produkt, som I mener, I mest realistisk kan komme i mål med. Målet kan så være flere ting, men skal jo i alle tilfælge ende med nogle penge. Tænk grundigt igennem hvordan I kommer i mål og hold så fokus på det. Sæt stramme delmål op.

Tilmeldt 23. Feb 07
Indlæg ialt: 558
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Få noget succes hurtigt! afslut nogle af de mest simple ideer først. Få dem afsat og begynd så med det der er lidt tungere. Så har i bude vist over for selv og omverden at jeres ideer virker.

I har også nogle referencer og det skal der ofte til for at åbne dørene til de store penge.

 

Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel

Tak for dit inlæg, ja det er rigtigt at en fugl i hånden er bedre end 10 på taget, og jeg har idag blevet enige med mine samarbejds partnere at tiden er inde til at fokusere på en ting og efter længere diskusion er vi blevet enige om at vi arbejder på vores tekniske produkt som vi mener vil bane vejen for vores fremtid som selvstændige, kender du evt. til produkt advokater? mvh. mogens

Tilmeldt 29. May 08
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Skovkjer, og tak for dit inlæg. Ja du har ret med at det er de simple ideer som er bedst at starte med, vi er netop idag blevet enige om at fokusere på et teknisk produkt som vi tror på vil blive stort, det er temmelig teknisk, men kan laves af skrottede computere, mv. så udgiften vil være lille dog mangler vi ca. 250-300 mande timer + test og finjustering inden produktet kan sælges. Kender du evt. noget til produkt advokater. mvh. mogens

Tilmeldt 19. Jul 07
Indlæg ialt: 68
Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Viden er ikke guld. Bevægelsesfrihed er guld.

Hvis I har mange ideer, som I selv mener er gode, kan I vælge, at gøre som Mikkel og enhver anden iværksætter sikkert vil foreslå jer.

Det vil sige:
Finde det produkt I mener er det bedste, fremstil dette og forsøg så at sælge dette.

En smartere ide i jeres tilfælde, er dog at lave en grundig beskrivelse af produktet, priser osv, ja, faktisk en reel brochure omkring det produkt I tilbyder (men som I virkeligheden ikke har) og så forsøge at sælge dette til virksomheder. Jeg ved dog ikke, om jeres produkter kræver at man reelt afprøver disse i første omgang?

På denne måde, kan i hurtigt "sælge" flere af jeres ideer og det produkt der så bliver "solgt" mest af fremstiller i.

Kort sagt. Find kunderne først og lav produktet herefter.

Når I har fundet køberne er også 100 gange lettere, at tage sig sammen til at fremstille produktet.

Fra Uldum
Tilmeldt 17. Oct 07
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er interesseret i at høre om i mangler investorer til jeres opfindelser?

Hvis i gør, er jeg selvfølgelig meget interesseret i at høre om det i laver.

 

Mvh

Annika

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg har selv oplevet at få ideer som jeg pludseligt har set et år efter. Seneste idé var faktisk B&O som pludselig dukkede om med den, for så satme ikke om den kom i billigere udgave vist på go morgen danmark, og det var sikkert et år måske 1½ siden jeg havde lavet en elendig prototype som virkede perfekt.

Jeg kæmper selv med 2 ideer for tiden.

Sig til hvis i en dag for brug for mere arbejdskraft, jeg har den, det vil jeg næsten garantere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan i dag nævne 1 ide/produkt som er blevet en millionsucces. En ide som jeg havde mange år før den blev lanceret.
Jeg kan ikke tælle hvor mange ideer som kunne være blevet til millionsuccesser, som jeg har fået gennem mit liv.

De millionideer har alle 2 ting tilfælles.

  • De er startet i mit lille hoved.
  • Vigtigst. Der er ikke blevet gjort noget ved dem.

 

Lektien her er. ACTION. ACTION. ACTION.
Hvis man ikke gør noget ved en ide, bliver den det den er. en ide og intet andet.

Jeg var 25.000 kroner fra succes. Prototypen var klar. Det eneste jeg manglede var et patent. Et patent jeg ikke havde råd til. Ikke ville have råd til.
 

Alle erfaring er noget værd. Og det jeg har lært her er at man skal fuldføre et projekt. Ellers bliver det aldrig til noget.
Succes skabes ved Action.

 

Ps. Sig til din ven at han skal droppe sit ego. Egoer er med til at ødelægge ellers gode projekter og ideer. 
Pps. Hvis nogen vil købe ideer, viden, twists på eksisterende, nye tilgange, kreative tiltag til forretningen osv. skriv en PM.

Fra Rungsted Kyst
Tilmeldt 5. Aug 08
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære "The future is near".

Det lyder spændende med jeres projekter!

Jeg vil også give jer det råd, at holde fokus og satse 100 % på et enkelt projekt.

Du efterlyser en advokat?

Jeg er ikke advokat, men jurist. Hvis du er interesseret, så klik evt. ind på www.dalum-law.dk for flere oplysninger.

Hav en god dag.

Med venlig hilsen

Kirsten Dalum, Cand.jur.

DALUM LAW CONSULTING s.m.b.a.

 

 

Dalum Law Consulting smba  - et stærkt fokus på erhvervslejeret

www.dalum-law.dk  

 

 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)