Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Feedback på idé vedr. it-supportfirma til private

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Aabenraa
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er ny her på siden og vil høre jeres mening om min forretningsidé. Den går kort ud på at hjælpe private med oplæring i brug af pc i form af internet, musik, udskrifter, installering, opdatering, email og hardware opgaver af forskellig slags.

Umiddelbart forestiller jeg mig at min kundekreds vil være midaldrende personer. Jeg vil hjælpe dem i deres eget hjem og på deres egen pc. Mit område bliver lokalt i Sønderjylland.

Jeg har flere års erfaring med forskellige former for support både privat og professionelt og jeg er en tålmodig person, der er god til at lære fra mig.

Jeg håber I har idéer, ris og ros som kan hjælpe mig videre.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Velkommen til. Jeg tror umiddelbart at det er en god idé, der er sikkert mange der kan bruge hjælp til de ting.

Men, jeg har et spørgsmål....Hvordan vil du komme i kontakt med dine kunder, hvis det er folk der ikke er vant til at bruge nettet?

God vind!

Venligst Tina

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tina, tak for din mening,

 

jeg havde regnet med at  hænge sedler op ved forskellige købmænd biblioteker og lign steder hvor min målgruppe nu befinder sig.

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Har du overvejet at blive underviser på en aftenskole, og derigennem skabe goodwill for din person.

Du kan også lave en pressemeddelse (nu skal ældre score på .dk) og derved komme i lokalavisen.

Jeg tror der er et behov, for selvom mange ældre har unge der gerne hjælper, så har de som regel svært ved at lære fra sig på en måde så det hænger ved.

For nogen tid siden var det slægtsforskning der fik folk til tasterne og på biblioteket, - nu skal du så finde noget andet. Det der facebook f.eks - kunne det bruges til noget der kunne have interesse for din målgruppe.

Jeg tror behovet er der, så bare klø på.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dyrebilen.dk

 

Tak for de gode råd, det havde jeg slet ik tænkt på, men en super ide, kommer du på mere må du endelig sige til..

Dejligt med noget response, og endnu bedre med ideer!

 

Mange tak!

 

 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Jeg havde også tænkt på at foreslå Aftenskoler. Jeg har selv undervist i slægtsforskning og på forfatterkursus og ved, at der mange steder er stor efterspørgsel efter kvalificerede lærere i diverse fag.

Lad dig ikke afskrække af, at katalogerne er sendt ud her til efterårssæsonen. Mange aftenskoler starter nye kurser op lige efter nytår. Så hvis du har mod på det, så ring allerede nu til de forskellige aftenskoler i lokalområdet og tilbyd din ekspertise.

Jeg kom også til at tænke på højskoler. Hvis der findes én i nærheden, kan du måske lave et kursus dér til næste år?

Findes der en butik i dit lokalområde, der handler med pc'er og/eller tilbehør? Hvis de ikke selv har en "hjælpe-service" som din, kunne du måske tage en snak med dem om, at de henviser til dig, hvis folk har brug for hjælp? Jeg har selv benyttet mig af en lignende service.

Der er helt sikkert brug for det, du kan. Bare klø på. Held og lykke med det!

Sensommerhilsen

Anne

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Aabenraa
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Wow, sikke en modtagelse,

 

Takker endnu engang for de positive og behjælpelige ord.

 

Jeg er også helt oppe at køre over projektet...

 

Men ang aftenskole og højskole, kan du uddybe hvordan det skulle foregå?

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Mht aftenskole/højskole. Det er jo op til dig selv, hvordan du tilrettelægger sådan et kursus. Det er dig, der er eksperten og derfor også dig, der bestemmer, hvordan du vil tilrettelægge kurset.

Jeg tror, det enkleste vil være at henvende dig til en enkelt aftenskole i første omgang og høre, om de har brug for et kursus. De kan fortælle dig en masse om de rent praktiske ting mht antal timer, undervisningssted, m.v.

Men lige nogle få tips her fra mig i første omgang:

- Start småt og prøv dig selv af

- Tilbyd f.eks. et weekend-kursus, hvor du kun har 3 undervisningstimer à 45 minutter lørdag og igen søndag

- Eller f.eks. 5 aftener à 3 undervisningstimer

- Det foregår som regel på en skole i lokalområdet, som aftenskolen har "lejet sig ind hos"

- På skolen er der pc'er, som man kan benytte

- Du bliver betalt af aftenskolen - fast timeløn

- Du skriver selv en lille kort tekst om, hvad du tilbyder. Dette sætter aftenskolen i deres katalog og på nettet

Det kan måske virke som en ordentlig mundfuld, hvis du ikke har undervist før. Men det er spændende og sjovt, fordi du selv kan bestemme, hvordan undervisningen skal foregå, og hvad du vil undervise i.

Mht. højskole var det bare en idé. Dette har jeg ikke selv erfaring med, men det kunne være en mulighed, du kunne afprøve.

Vil du vide mere rent praktisk om at undervise på aftenskole, så kontakt mig pr. mail. Så gi'r jeg gerne nogle flere tips. Spørg bare løs, hvis det ikke var de svar, du søgte.

 

Hilsen

Anne

 

 

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Fra Aabenraa
Tilmeldt 26. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen,

Jeg har kigget lidt nærmere på dine ideer, og må sige at det lyder super godt og spændende,

men samtididg har jeg set at folk gerne vil lære tingene hjemme, da de syns det er flovt at være dårlig til det.

Men jeg håber at høre noget mere fra jer herinde, da det indtil nu lyder super godt...

 

Tak for hjælpen.

 

 

Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim.

Fint, du holder fast i det, som du virkelig brænder for. Så snart du har haft nogle kunder, vil de forhåbentlig anbefale dig til andre, og inden længe går det nok helt af sig selv.

Med ønsket om alt godt fremover.

Sensommerhilsen

Anne

Freelance tekstforfatter, artikelskribent, taleskriver, forfatter www.taler.mono.net

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)