Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tekst som billedfil

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Herlev
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved godt, at denne tråd er lidt uden for kategori, men der er så mange computereksperter herinde, at jeg prøver alligevel...

 
Jeg arbejder med en demo-webshop, og jeg vil lægge noget tekst på forsiden - teksten skrevet i små farvede kasser eller lignende.
 
Jeg har lavet noget tekst i farvede tekstbokse i powerpoint, men når jeg gemmer det som .gif eller .jpeg bliver teksten sløret - hvorfor...?
 
Hvordan bør jeg i stedet lave det?
 
Husk, at jeg ikke er den store PC-nørd, så hvis du svarer, så gør det venligst i et sprog din egen bedstemor ville kunne forstå... Tak 
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 01:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville nok lave dem i adobe Illustrator og gemme dem som .gif.

Jeg tror måske, du har ét eller andet komprimering på - jeg kender ikke lige Microsofts måde at håndtere opgaven på, men jeg ved, at Powerpoint ikke er et desktopprogram, og derfor muligvis kan have svært ved at håndtere sagen ordentligt.
 
mvh Hans
Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Personligt bruger jeg Adobe Photoshop kombineret med
-tags. Du kan sådan set bruge et hvilket som helst billedebehandlingsprogram bortset fra Paint eller PowerPoint (som ikke er et billedebehandlingsprogram.

Forskellen er, at Photoshop eller f.eks. Paint Shop Pro, anvender anti-aliasing, der blødgører kurver (også dem på tekst) samt en komprimering af billedefilerne, der ikke gør dem kornet (selvfølgelig afhængig af komprimeringsfaktoren).

Tjek kildekoden på den her side: http://www.redmelon.net/tstme/4corners/

Der er kun anvendt 4 billedefiler (de runde hjørner) og har den fordel, at du kan ændre teksten uden at skulle redigere et billede.
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Når nu du har lavet det hele i PowerPoint, så er der ingen grund til at starte helt forfra.

fficeffice" /> 

Sørg for, at det du skal bruge, er fremme på din skærm. Tryk på ”Print Screen” (det står der på én af tasterne på dit tastatur). Åben dit billedprogram. Åben en ny side. Vælg ”sæt ind”. Beskær billedet og gem det som .jpg

 

Så har du dit PowerPoint-billede i et format, som du kan sætte ind i et HTML-dokument og få vist på nettet.

 

mvh. Bo Jensen

butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 05
Indlæg ialt: 169
Fra  Microsys Skrevet kl. 04:28
Hvor mange stjerner giver du? :
I tillæg til andre foreslag.

Du kan evt. prøve gemme filen som .png
(gif er fx begrænset til 256 farver
-- og, afhængig af dit configuration mv,
vil jpg ofte være sat til at komprimere)


Prøv vores nye produkt TechSEO360.com for Windows og Mac - og se vores teknisk SEO med TechSEO360 video på YouTube

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til at billedet bliver "uldent" i kanterne er, at billeder i JPG komprimeres med tab - dvs. nogle af informationerne i det oprindelige billede går tabt - til gengæld fylder billedet mindre. I de fleste billedbehandlingsprogrammer kan man indstille hvor hårdt billedet skal komprimeres, og dermed inddirekte hvor stort et tab man vil accepterer (kvalitet kontra filstørrelse).

Programmet Paint i Windows XP er direkte ubrugelig til at gemme filer som JPG med. Tabet bliver simpelthen for stort, og billedkvaliteten for ringe.
 
Der findes en del gratis billedbehandlingsprogrammer, og jeg bruger selv GIMP som kan downloades her: http://www.gimp.org
 
mvh Carsten
Side 1 ud af 1 (6 indlæg)