Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kriseramt firma

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er det forkerte sted jeg henvender mig eller har henvendt mig. Jeg har under en anden kategori skrevet om mit lille personligt ejet firma som er i dyb krise. Jeg søger nogle gode råd om hvad jeg skal gøre, om det er ved at være på tide at smide håndklædet i ringen. Jeg er pt. gået i betalingsstandning. Ikke offecielt, men har skrevet ud til virksomhederne at jeg har likviditetsproblemer og er ved at finde en løsning. Forhåbentlig. Jeg har haft min revisor, en erhvervsrådgiver og en advokat på banen. Min erhvervsrådgiver fra startvækst mener godt at det kan løbe rundt på længere sigt, men det tager nogle år om at bygge forretningen op efter man er flyttet lokaler. Min revisor mener også at det kan være/ blive bærerdygtigt hvhis der bliver gjort noget ved gælden. Der bliver hele tiden nævnt at det vil være en god ide at søge gældssanering, men så er jeg jo nødt til at lukke mit firma. Folk siger at så kan jeg bare starte op igen, men jeg er fysiurgisk massør og de kunder er væk inden jeg kommer ud af den her gældssanering som jeg får at vide vil være så klogt. Hva' gør jeg. Der er ingen hjælp at hente fra banken. Den gæld jeg har fået med mig er fra en skilsmisse ca. 2 år tilbage og det er det jeg stadig kæmper med. Er der ikke noget der har nogle gode råd? 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joo

Når man læser dine indlæg, skriver du at du allerede har gjort de ting som f.eks jeg ville have foreslået at du gjorde. Du har revisor, advokat m.m. koblet på sagen. Oveni har du din far som måske låner dig 500.000 kr. Nu har du så skrevet til dine kreditorer om situationen. Derved er du jo 100 gange bedre stillet end andre i samme situation, som i ren flovhed og af angst ikke lukker rudekurverter op eller tør tage telefonen. Du har taget hånd om din situation, - måske løser det sig ikke, - men så er det ikke fordi du ikke har forsøgt.

Eftersom du allerede har sat alle de andre ting i værk, må du konkretisere lidt hvad det er for en hjælp du søger.

Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror jeg søger nogle succeshistorier som fortæller at det faktisk godt kan lade sig gøre at være helt nede og vende for så at komme op igen. At det er kampen værd fordi det er muligt at vinde den. Er der nogen der kan fortælle mig og moget jeg måske ikke har forsøgt?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg ved ærlig talt ikke om en success-historie er det som du har brug for.

Jeg ved godt at jeg bl.a. blandt nogle af deltagerne på AminoTastic2008 har ry for at være en pesimistisk iværksætter efter mit foredrag "Den dyre lektie". Men jeg har den holdning at success-historier selvfølgelig er gode og selve "drivet" fra fortælleren kan smitte og give ny energi og ideér.

Men en nedturs-historie vil jeg vove at påstå er lige så god - og lige så lærerig. Lige som man kan lære af at høre om andres success, så kan man også lære at høre om andres fejltagelser.

Jeg har selv været turen op og ned i forbindelse med dot.com bølgen (økonomisk, psykisk og fysisk) og har måtte "nulstille" som jeg kalder det.
Og det har skam ikke været en sjov tur - men set i bakspejlet så har det været den tid hvor jeg har lært allermest. Meget af det som jeg lærte dengang har jeg siden haft stor gavn af i forbindelse med efterfølgende virksomheder.

Efter at have læst dine tidligere indlæg, så syntes jeg, ligesom andre også har skrevet, at det virker til at du har styr på det med rådgivning fra advokater og revisorer. Men sådan som jeg læser det, så har du fået rådgivning baseret på papir. Men min påstand er at diverse tal på et stykke papir kan give et grundlæggende indblik, men ikke det afgørende overblik. Du vil kunne finde virksomheder som har de flotteste tal på papiret, penge i banken og en fin forretningsplan, men selve virksomheden i sig selv er dømt til døden inden for kort tid. Og det samme gælder altså også den anden vej - et dårligt udarbejdet budget og en forretningsplan på en krøllet serviet er ikke nødvendigvis ensbetydende med at virksomheden ikke har potentiale for at blive en god success.

Du bliver også nødttil at gøre dig mentalt klart at der altså også er nogle andre muligheder end blot at køre videre med toget. Lige pt. virker det som om du kører med et tog som du håber kører mod lysere tider. Men der er så også den risiko for at sporene ender blindt i en afgrund. Det er den sort/hvide version som de fleste ser sådan en situation i. Men der er altså mange andre muligheder; Du kan springe af undervejs, hvilket uværligt vil give nogle grimme blå mærker. Du kan hive i nødbremsen m.m. Det som ihvertfald er vigtigt er at du hele tiden har et skarpt øje på hvor sporet drejer hen af - ellers har du ikke en levende chance for at nå at gøre noget drastisk før det går helt alvorligt galt.

For at sige det helt ligeud - jeg ved godt at det måske ikke er det mest opmuntrende at skrive, men det er til gengæld realistiskt - du skriver at du mangler nogen som kan fortælle dig at det godt kan lade sig gøre og at det er kampen værd fordi det er muligt at vinde den. Men hvem siger det er det? Det kan jo være at sandheden faktisk er, at du faktisk vil være bedre stillet ved at kyle håndklædet i ringen?

Så derfor vil jeg klart anbefale dig at finde nogen som kan give dig noget sparing som ikke kun tager udgangspunkt i økonomien, men også kigger på potentialer m.m. og kan se tingene lidt "oppe fra".


Selvom ovenstående måske virker negativt, så håber du kan bruge det til noget positivt Smile.

/Jesper

Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Den erhversrådgiver jeg har inde over det her, som er fra region midt og vækst også kaldet startvækst, mener at det godt kan lade sig gøre på længere sigt. Du har ret i at tallene er en ting og man ikke skal se så sort og hvidt. Hvorvidt jeg er bedre stillet, hvis mit firma skal lukke det er klar en mulighed. Lige nu prøver jeg på at forberede mig på at det kan gå begge veje, men den er svær fordi det jeg ikke kan gøre mere, har jeg fået at vide. Jeg kan kun sidde og vente, og det er noget af det værste jeg ved. For jeg ved ikke engang hvad det er jeg helt præcis venter på. Derfor søger jeg nog folk der har prøvet det før, for at de evt. kunne fortælle mig om der var noget jeg ikke har tænkt på. Jeg vil bare gerne være sikker på at alt er afprøvet eller tænkt igennem inden jeg evt. skal kaste håndklædet i ringen. Jeg går ud fra at sådan en erhversperson som er vant til at arbejde med virksomheder i krise kan se tingene lidt oppe fra og ned. men input fra andre er mere end velkomne....

 

M.vh.

Joo

Fra Silkeborg
Tilmeldt 14. Mar 07
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 10:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joo

 

Jeg har tidligere arbejdet som rådgiver for start-up's, og er tillige selv iværksætter. Hvis du har lyst må du gerne ringe bare for at få en sludder.

Har du et grundliggende problem i denne tid med at få nye kunder?? Hvis det er tilfældet kunne vi jo her på Amino komme med forslag til at få flere kunder Wink

Jeg vil gerne ligge for:

  • Har du sat opslag op i de lokale supermarkeder og ikke mindst sportshaller
  • Evt. lave rabataftaler med den lokale sportsklub (vi er jo nogle gamle hoveder der går og er skadet hele tiden)

René C. Larsen tlf.: 211 411 61 www.CoWork.dk KLIK her for CV

 

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Joo:
Jeg ved ikke om det er det forkerte sted jeg henvender mig...

Det er det såmænd ikke - du finder næppe så mange fiaskoer, successer og alt derimellem samlet på ét sted Smile

Det allervigtigste forudsætning for at komme videre fra din nuværende situation er, at dine budgetter er realistiske, så du føler du når dine mål undervejs. Det kan hverken din revisor, din advokat eller din bank gennemskue, om de er. Kun du kender til bunds din nuværende situation og din virksomheds potentiale. Gør du nok for at sælge, eller har du sat din ambitionsniveau for lavt?

Det er supervigtigt at du selv tror på din virksomheds potentiale, tror på dig selv og er positiv - kun på den måde vil din hverdag fungere og kun på den måde vil du fokuseret kunne arbejde hen mod dit mål. Uanset hvornår på dagen du stiller dig selv spørgsmålet "vil det her lykkedes?" så skal svaret være et dybfølt "JA". Ellers har du ikke selv troen, og dermed ikke motivationen og "drivet" til at komme videre.

De fleste virksomheder har på et tidspunkt været i en større eller mindre krise, og dermed har virksomhedens ejer/ledelse stået overfor en udfordring (ikke et problem). Udfordringer er til for at blive løst, men det kan kun ske i en positiv og arbejdsom ånd. Mærk efter inde i dig selv om du har den - kan du ikke finde den, så smid håndklædet i ringen.

Har du den, så skru ned for dit privatforbrug, arbejd 50% mere koncentreret og 20% flere timer. Se om du kan låne halvdelen eller mindre til at dække din lidt af gæld, få banken og kreditorerne med på en fornuftig og realistisk afdragsordning og se at komme i gang med at indfri de løfter, du har givet. Hold fokus - også om 2 måneder - og du skal nok komme igennem krisen.

God vind herfra.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Joo

Jeg kunne fyre en masse filosofi efter dig, men kun nøjes med en enkelt lille opmuntring .

Forretning handler om mennesker der mødes og udveksler værdier. Hvis du forstår menneskers behov, kan du lave stor forretning.

 

Jean Paul Sartre sagde : Du ved ikke hvad det vil sige at være menneske før du har haft et sammenbrud. Først der bliver du forbundet til menneskeheden og finder ro i din eksistens

 

Så i sammenbruddet ligger alt guldet.

Hvorfor mon alle succesrige mennesker hele tiden tester deres personlige grænser ? Sportsfolk, munke i askese og forretningsfolk ? De ved ,at for at finde guldet må man bryde noget malm.

Ja, det gør ondt, det gør det for os alle .

Men bare lad være med at benægt din angst ,smerte og uperfekthed, for så bliver der ikke brudt mere malm, og du er på standby.. hvis du er heldig.

 

Jeg er selv kommet ind i livet med meget små odds, og har derefter opnået stor succes på alle parametre. Økonomisk, socialt, mentalt og "åndeligt".

Jeg har simpelthen overgået mine egne forventninger, og det er det fedeste af det hele. Jeg er kun 37 og har opnået alle mine livsmål, og med al min erfaring nu, er det bare en leg og en sjov leg at blive ved med at viderudvikle det hele.

 

Du virker super cool, og med en god gejst og tro. Så velkommen i klubben af uperfekte mennesker.. vi tjener kassen !!!!! :) :)

Resten må du tage med din revisor, advokat og andet godtfolk.

 

Og så lige en lille hilsen til Aminofolket : Damn jeg er glad for at være herinde. I er meget inspirerende

 

Tak

 

mvh

Jimmi-

 

 

 

 

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Igen mine betragtninger er MEGET flyvske og kan sættes ind i den sammenhæng man har lyst til. Bland det sammen med noget mere jordbundent og du er godt på vej.

Lyt også til Jesper, nogen gange er den største sejr at give op, eller i det mindste trække sig tilbage i en periode.

 

Vi ved det ikke. Men jeg er en succeshistorie, og hvis det var det du ville vide , så kom det her .

 

Som Martin Thorborg lige har skrevet i citatsektionen her på siden : hvis der ikke fandtes " at lave tingene i sidste øjeblik ", fik jeg aldrig lavet noget. Mennesker præsterer tit superbt med kniven for struben. Nogen dyrker det ligefrem. Jeg har selv levet med kvivenm for struben i hele mit liv, så jeg søger nu mere noget tryghed, og nyde mine sejre. Men en dag , skal jeg ud og bryde malm igen.

Hyg dig med det , nyd udfordringerne og spark røv !

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3636
Fra  Online Marketing Bureauet ApS Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

arggh jeg kan ikke stoppe :)

 

Som udgangspunkt : vær realistisk og så tilføj optimisme bagefter. Det må også gerne være overdreven optimisme. Alt efter dine smagsløg

 

Forretning er jo så taknemmeligt at bundlinien nok skal skabe realisme for dig. Men dine drømme og dine mål er din egen realisme. Din egen virklighed.

Hvis folk siger : vågn dog op til virkeligheden, dine ideer bliver aldrig til noget

 

Så svar : Hvilken virkelighed ? Din ? Den hvor du gav op ?

Der findes ingen virkelighed , kun ideer om den. Det skal du bare ikke sige til din bankrådgiver, han ønsker nok mere konkrete strukturer. Og godt med det også, ellers var vi var da fløjet helt væk

Nå god nat og god rejse

Billige anmeldelser til dit firma her: https://onlinemarketingbureauet.dk/anmeldelser-firma/

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)