Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er der et marked?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

 

Jeg arbejder til daglig med 360 grader panoramabilleder og interaktive rundture i høj kvalitet. Det er en nichebranche, med meget opsøgende salg, da det dækker et latent behov.

Ofte så udvikler teknologien sig hurtigere end kundekredsens behov, og jeg må erkende at det kan være svært at vurdere om der er et forretningsmæssigt grundlag for nogle af de muligheder teknologien tilbyder. Jeg kan derfor rigtig godt bruge jeres hjælp / mening.

ZOOM HELT IND

I dag er det begrænset hvor meget man kan zoome ind i et panoramabillede. Man kan fx zoome ind på en flaske der står på bordet, et produkt i forretningen eller lignende. Begræsningen er oftest filstørrelsen. Jo mere man skal kunne zoome - desto større fil kræves, og desto længere tager det at downloade billedet. Men... Hvad nu hvis filstørrelsen ikke var noget problem? Hvad nu hvis man kunne stå oven på rundetårn og zoome ind på et cigaretskod på gaden? Eller hvis man kunne stå i indgangen til en butik og zoome ind og læse skriften på t-shirten bagerst i lokalet?

Ja - det kunne vær en fed feature. Men så fed at den er værd at betale for? Fx. et almindeligt panoramabillede koster kr. 2300,- ex moms. Et Zoom-panoramabillede ville måske koste kr. 5000,- Retfærdiggør prisen denne feature? Og hvem tror I kunne have glæde af det? 

Hvad mener I??

Hilsen Morten

 

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten

Det første der faldt mig ind var IKEA, ILVA m.fl. De har nogle foto-opstillinger hvor der udover de større ting som møbler, er lamper, opslagstavler, knagerækker - you name it. Her ville det jo være smart at zoome ind, måske suppleret med en klikfunktion der fører til selve varen.

Det næste var supermarkeder på nettet. De kunne lave et billede af mejeri-køledisken, og så kunne man zoome ind på de forskellige produkter og se fedtindhold m.m.  Et billede af grøntafdelingen, zoom ind på purløg, klik og den er i kurven.

Det tredie og sidste i denne omgang, er webshop. Forsiden kunne være et billede af en imaginær fysisk butik opstillet i et fotostudie. Så zoomer man ind på det man søger, og kan så se at der til favoritshampooen også er en creme, istedet for den traditionelle opdeling i kategorier.

Det fører mig så frem til prisen, for hvis man med teknikken i billedet kan opnå et mersalg på en måde der er nem at forklare billedeligt talt (undskyld) så vil prisen jo kunne argumenteres på andet end den dyrere(?) teknik. Teknik ved vi jo alle , traditionelt bliver billigere og billigere.  

Fra Odense
Tilmeldt 4. Aug 08
Indlæg ialt: 555
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er en super god idé.. men hvordan har du tænkt dig det skulle kunne lade sig gøre, hvis fil størrelsen skal forblive, og kvaliteten skal være i top?
altså det vil nok blive flimmret når man zoomer så meget?..
- nu ved jeg ikke meget om det, men det er bare hvad jeg antager.. :)

Mathias

Tilbyder produkt fotos til webshop ejere, og butiks ejere - Kontakt: Via PM

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Dyrebilen.dk:

Hej Morten

Det første der faldt mig ind var IKEA, ILVA m.fl. De har nogle foto-opstillinger hvor der udover de større ting som møbler, er lamper, opslagstavler, knagerækker - you name it. Her ville det jo være smart at zoome ind, måske suppleret med en klikfunktion der fører til selve varen.

Det næste var supermarkeder på nettet. De kunne lave et billede af mejeri-køledisken, og så kunne man zoome ind på de forskellige produkter og se fedtindhold m.m.  Et billede af grøntafdelingen, zoom ind på purløg, klik og den er i kurven.

Det tredie og sidste i denne omgang, er webshop. Forsiden kunne være et billede af en imaginær fysisk butik opstillet i et fotostudie. Så zoomer man ind på det man søger, og kan så se at der til favoritshampooen også er en creme, istedet for den traditionelle opdeling i kategorier.

Det fører mig så frem til prisen, for hvis man med teknikken i billedet kan opnå et mersalg på en måde der er nem at forklare billedeligt talt (undskyld) så vil prisen jo kunne argumenteres på andet end den dyrere(?) teknik. Teknik ved vi jo alle , traditionelt bliver billigere og billigere.  

Hej

Tusind tak for dine ideer :)

Jeg er enig med dig - bortset fra at jeg ikke tror på at webshops er villige til at betale for sådanne løsninger..... Det siger tidligere erfaringer hvor jeg prøvede at tilbyde 360 grader produktfremvisninger. Altså hvor man kan dreje et produkt hele vejen rundt og zoome ind på det.

En idé jeg selv har er museer (men de har heller ingen penge), og turistattraktioner etc.

Hilsen Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Reed:

Jeg synes det er en super god idé.. men hvordan har du tænkt dig det skulle kunne lade sig gøre, hvis fil størrelsen skal forblive, og kvaliteten skal være i top?
altså det vil nok blive flimmret når man zoomer så meget?..
- nu ved jeg ikke meget om det, men det er bare hvad jeg antager.. :)

Mathias

Hej Mathias

Rent teknisk så er der flere "lag" Dvs. jeg laver panoramabilledet i flere forskellige opløsninger. NÅr man så vil zoome ind på et bestemt område, så går man faktisk videre til det næste lag. Gav det mening?? Ellers prøver jeg gerne med en ny forklaring :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)