Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

reklameplads på bil

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Jeg ved at det er muligt at sælge reklameplads på min privatbil igennem firmaer som sponsorcar.dk

Men...... Hvorfor reklamere for et andet firma, og så kun få en del af fortjenesten? Er det ikke muligt at jeg som privatperson sælger reklameplads til mit eget firma på privatbilen??

Ideen virker næsten for god til at være muligt - så er der nogen der kan be/afkræfte hvorvidt dette er muligt?????

Hilsen Morten

Fra København
Tilmeldt 9. Jul 07
Indlæg ialt: 210
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Teoretisk set er det muligt at købe det hos dig selv privat. Prisen vil dog være under lup, eftersom der vil være tale om handel imellem nærtstående parter (LL § 2). Det skal med andre ord være markedsprisen du anvender ved køb/salg.

Som markedspris kunne du eksempelvis anvende prisniveauet fra sponsorcar.dk

Mvh.
Karsten

Fra Holstebro
Tilmeldt 24. Mar 08
Indlæg ialt: 94
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Lad os antage, at har et enkeltmandsejet firma. Kan det så også godt lade sig gøre? Privatøkonomi og firmaøkonomi kommer i princippet fra den samme "cigarkasse". Det ville være det samme som at give sig selv en skattefri indtægt... Og det er vel ikke lovligt? (andet end ved kilometerpenge)

"Det kan ikke gå værre end galt..."

Tilmeldt 16. Mar 08
Indlæg ialt: 136
Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

WideEyes - Virtual Tours:

Men...... Hvorfor reklamere for et andet firma, og så kun få en del af fortjenesten? Er det ikke muligt at jeg som privatperson sælger reklameplads til mit eget firma på privatbilen??

Har ingen idé om det er lovligt eller ej, men indtægten fra sponsoratet er vel skattepligtig som al anden indkomst, så hvad er fidusen?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:46
Hvor mange stjerner giver du? :

bookkeeper.dk:

Teoretisk set er det muligt at købe det hos dig selv privat. Prisen vil dog være under lup, eftersom der vil være tale om handel imellem nærtstående parter (LL § 2). Det skal med andre ord være markedsprisen du anvender ved køb/salg.

Som markedspris kunne du eksempelvis anvende prisniveauet fra sponsorcar.dk

Mvh.
Karsten

Hej Karsten

Tak for din vurdering.

Ja prisniveauet skal selvfølgelig følge markedet - det var også planen :)'

Men...... i dette tifælde er der jo 2 forskellige prisniveauer. 1) Prisen som annoncøren betaler, og 2) prisen som privatpersonen modtager. Hvilke pris skal så følges?

Hilsen Morten 

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Dream:

WideEyes - Virtual Tours:

Men...... Hvorfor reklamere for et andet firma, og så kun få en del af fortjenesten? Er det ikke muligt at jeg som privatperson sælger reklameplads til mit eget firma på privatbilen??

 

Har ingen idé om det er lovligt eller ej, men indtægten fra sponsoratet er vel skattepligtig som al anden indkomst, så hvad er fidusen?

 

Hej Dream

Ja indtægten er selvfølgelig skattepligtig, men fidusen ligger i at det kan være med til at finansiere en ny bil :).

Jeg er ved at starte et firma hvor bilreklame vil være en god måde at eksponere produkterne. Så jeg har 2 valgmuligheder. 1) jeg/firmaet kan betale sporsorcar for at få en eller anden tilfældig bil til at køre rundt og reklamere for mit firma, eller jeg/firmaet kan betale mig som privatperson for at gøre det samme.

REGNSTYKKE:
Indtægt for bilreklame iflg. sponsorcar - op til kr. 1000,- om måneden. Dvs. 12000,- årligt. Bilen står i min kones navn, og hun betaler ca. 50% i skat. Det giver et udbytte på kr. 6000,- årligt - fx til finansiering af ny bil (så er vægtafgiften næsten betalt). Samtidig sikrer det god eksponering for det nye firma.

Hilsen Morten

 

Tilmeldt 25. Oct 07
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk at næsten ingen giver kolde kontanter for at du køre med deres reklame. De giver vare og ydelser i stedet. Det får man ikke meget bil for ;-)

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der har du nok ret - men det ville jo være anderledes hvis firmaet Morten Andersen Aps (og nej det firma findes ikke - det er blot et eksempel) købte reklameplads på privatpersonen Morten Andersen's bil - eller købte plads på dennes kones bil :)

Hilsen Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)