Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler for at udbyde abonnementer til en service over internettet

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. Jan 08
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg er ved at etablere en internetvirksomhed som skal levere en service over internettet. Servicen bliver delt i to, nemlig en gratis del og en del som kræver et abonnement for at tilgå. Det er jo dejligt ukompliceret. I den forbindelse har jeg som helt grøn indenfor denne type virksomhed et par spørgsmål:

1. Er der standardformularer til at lægge på min internetside (på engelsk) for hvordan man behandler kundedata som tilfredsstiller dansk lovgivning om denne information?

2. Er der specielle krav til salg af abonnementer (ud over information om hvordan man opsiger og hvor lang frist der er til dette)?

3. Flere udenlandske betalingssystemudbydere tilbyder at trække et beløb fra kundens konto med et fast interval uden at kunden skal godkende det hver gang (det foregår helt automatisk). Må man det som virksomhed i Danmark hvis man benytter en udenlandsk betalingssystemudbyder?

Jeg har tænkt mig at følge forbrugerombudsmandens vejledning:

http://www.forbrug.dk/klage/love/forbrugerlove/mfl/retningslinjer/internettet-e-handel/

men jeg har ikke tænkt mig at blive certificeret til e-mærket fra start, men vil gerne begynde at forberede mig således at jeg kan certificeres når jeg har testet om mit koncept holder. Hvad er din holdning til denne fremgangsmåde (jeg regner med at danske kunder vil udgøre en meget lille (<1%) del af kundegrundlaget)?

4. Er der andet jeg lovgivningsmæssigt bør være opmærksom på med hensyn til hjemmesiden og salg af service (som groft sagt er adgang til nogle internetsider)?

Med venlig hilsen

Jesper

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)