Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimering og feedback på hjemmeside/netshop

Side 1 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er det vores tid til at forsøge at få lidt feedback fra Jer næsten  alvidende amino’er…..

Efter lang tids tilløb er vores hjemmeside og netshop endeligt oppe at køre…. Der mangler endnu noget især på den grafiske side, men vi vil meget gerne høre jeres mening…….. 

Udgangspunktet for firmaet Ballade er design af børnetøj i økologiske materialer, og hjemmesiden henvender sig til forhandlere og privatpersoner, der søger oplysninger om tøjet. Hjemmesiden har domænet: www.ballade.nu og er et CMS-system fra DanDomain.

Men, for at øge omsætningen og afprøve mulighederne, er der også et link til vores egen netshop, www.balladebutikken.dk. Den er i øvrigt også en standard-CMS-løsning (men fra Scannet) .… men vi har forsøgt at forenkle den mest muligt grafisk. Produktet (børnetøj) skal i modsætning til de fleste andre webshops ikke sælges på argumentet om en lav pris, men på design og økologi (og specielt til dem der ikke kan finde en forhandler af tøjet rundt om hjørnet).

Mht. søgemaskiner, er det ønsket at disse primært ledes ind på www.ballade.nu – og altså ikke nødvendigvis på www.balladebutikken.dk (men det vil selvfølgelig være bedre end ingenting )…..

Jeg håber i vil give os lidt feedback. Fx på følgende spørgsmål:

 -          Hvordan ser hjemmesiden og shoppen ud – overordnet set (grafik, opbygning, informationer, …)

-          Er det generende at man først skal ind over www.ballade.nu hvis man vil direkte ind på netshoppen?

-          Er det et problem at de 2 sider ikke hænger sammen grafisk (endnu, forstås )?

-          Hvad kan vi umiddelbart selv gøre for at optimere siderne overfor søgemaskiner (vi har tidligere fået et par gode råd, og er i fuld gang med at få vores link ind på diverse links-samlinger. Til gengæld vil vi helst ikke ind og ligge på alle mærkelige sider, eller selv linke videre til ikke relevante sider, bare for at opnå lidt links-bytteri……)...og omvendt er vi ikke selv hard-core IT-mindede .....    

-          Hvor meget vil det koste ’ude i byen’ hvis man skal have søgemaskineoptimeret ballade.nu? – Er der nogen der har et godt tilbud………..

-          Er der nogen der har erfaring med Scannets søgemaskinemodul (ved godt det har været meget diskuteret her på Amino … men er der nogen der har prøvet det … og med hvilken effekt)? – Ved endnu ikke hvilken en af de 2 søgemaskinemoduler vil i givet fald skal satse på (det almindelige til hjemmesider, eller det til CMS-netshoppen)…….

-          Regner i øvrig

Martin
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

[:0]..............Ville høre om der hér sidst på dagen er nogen der har nogle kommentarer til www.ballade.nu

???
 
Martin
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 00:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin M

Du trænger da vist efterhånden til at få et svar på nogle af
Dine mange spørgsmål!

Jeg kan dog kun hjælpe Dig med SEO delen!

Du har desværre valgt en af de værste løsninger, rent
teknisk, set med SEO øjne, fordi Dit site ''ballade.nu'', er
baseret på Frames. Du kan læse mere om hvorfor man helst
skal undgå at bruge Frames ifm. optimering af hjemmesider til søgemaskiner
på gSEO.

Hvis Du gerne vil have, at Dit ''ballade.nu'' site skal få en
god placering på søgemaskinerne, så er Du desværre nødt til
at skifte over til et helt andet CMS, system der ikke bruger
Frames. Det ved jeg er en rigtig ærgelig besked at få,
eftersom Du jo sikkert allerede har investeret penge i både
oprettelse, abonnement, design m.v. af sitet, og evt. må
bruge de samme penge "igen"...

Du kunne overveje at flytte Din hjemmeside over på den
CMS platform (gPACKAGE) jeg tilbyder, og som vil være et godt valg,
hvis søgemaskineoptimering er en vigtig parameter for Dig!

Som en Amino, der er "kommet galt afsted", vil jeg tilbyde
Dig en "kommet galt afsted" rabat på kr. 1.000,- på
oprettelsen. Det kan jo endvidere være, at Du så også kan få
en dygtig og kreativ Amino, til at give Dig en attraktiv
"kommet galt afsted" pris på et nyt design til Dit
''ballade.nu'' site!

Kontakt mig hvis dette tilbud kunne friste Dig. Uanset hvad,
så vil jeg ønske Dig held og lykke med Jeres satsning på
online salg af økologisk børnetøj!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/30/2006 12:04:07 AM Forfatter: Grosen Friis          [grosen.com] Hvis Du gerne vil have, at Dit ''ballade.nu'' site skal få en god placering på søgemaskinerne, så er Du desværre nødt til at skifte over til et helt andet CMS, system der ikke bruger Frames. Det ved jeg er en rigtig ærgelig besked at få, eftersom Du jo sikkert allerede har investeret penge i både oprettelse, abonnement, design m.v. af sitet, og evt. må bruge de samme penge ''igen''...
 
Vil godt lige pointere, at det ikke nødvendigvis er CMS''et der benytter frames, men måden den er sat op på. Du kan sagtens få en ny opsætning i samme design, mm. uden at skifte CMS, hvis dette, som Grosen siger, er en træls besked at få.

 

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Marcel & Grosen,

 
Jeg takker for jeres svar....rart med feedback
 
Marcel: Jeg forstår vist ikke 100%: siger du jeg godt kan fortsætte med mit nuværende CMS-system fra DanDomain, men at det skal sættes anderledes op?
 
Overvejer dog rent faktisk at lægge siden helt om - evt. blot som "indgangsside/forside" til netbutikken (www.balladebutikken.dk) - hvorved man vel både kan få et sammenhængende layout mellem shoppen og "forsiden"...og gøre forsiden søgemaskinevenlig
 
....men det ta''r tid & koster penge,. så der går nok et par måneder inden det kommer så vidt. Først og fremmest skal vi også først selv overveje hvor mange menupunkter der skal med i "forsiden" - kun et direkte link til netshoppen, eller fortsat et par sider med forhandlere, kontaktrinfo etc.......
       
Martin
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
 Altså, jeg kender ikke CMS’et fra DanDomain. De kunder vi har fået fra DanDomain har skiftet løsning, så der kan jeg desværre ikke hjælpe dig. Det jeg mente var, at udbyderen/designeren kan have sat det op i frames. At en endelig løsning er sat op i frames betyder ikke at CMS’et benytter frames. Det kan laves om. Men igen. Det ved jeg ikke om det kan i det pågældende system.

Ville nok vælge at foretage en fuld optimering frem for kun forsiden. Det er selvfølgelig dit valg. Tror bare ikke du finder mange SEO’er (af den proffe slags) som går ind i en optimering halvhjertet.

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 15:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin M

Hvis Du kan få sat Dit CMS op, så det ikke benytter Frames,
ligsom Marcel Fuursted er inde på, så vil det jo være en
rigtig god nyhed. Det er bestemt værd at spørge Din
leverandør om! Der kunne være en del penge at spare her!
Men husk samtidig at spørge om, om Du kan få en SEO''er til
at sætte det op for Dig, eller om Din leverandør vil sætte
det op efter anvisninger fra en SEO''er.

Hvis jeg var Dig, så ville jeg lave produkt præsentationer
for hvert eneste produkt på Dit ''ballade.nu'' site, og hvor
både tekst og billeder er i en høj kvalitet, og dermed er
noget som Dine kunder har glæde af! Husk at have links fra
disse sider til produkterne inde i selve webshoppen. Alle
disse sider skal Du så få søgemaskineoptimeret! Det er
sikkert lettere at få gjort, end at få optimeret selve
webshoppen.

Marcel skriver at: "Tror bare ikke du finder mange SEO’er
(af den proffe slags) som går ind i en optimering
halvhjertet". Det skal Du heller ikke gøre, gå efter den
optimale løsning! Det dyreste og mest tidskrævende her er
garanteret ikke at få sat Dit CMS op, så det ikke bruger
Frames, eller hvad der nu skal til for at optimere Dit site
til søgemaskiner. Den største opgave er at få lavet
ovennævnte præsentationer/beskrivelser inkl. billeder af
alle Dine produkter.. Det tager tid, men er godt givet ud
og er derudover sikkert noget Du selv kan arbejde med!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin

Jeg har kigget lidt på din shop og din side, og læst, og det er bestemt ikke det værste forsøg på en hjemmeside/e-shop, som jeg set.
 
Dog må jeg det siges at der mangler lidt overenstemmelse med visionen, om at sælge babytøj med økologi og design som hovedparametre og derved undgå at konkurrer på prisen. Problemet er at man godt kan se at designet ikke er lavet af en professional designer, men det er hjemmebikset.
 
Dine billeder synes jeg er dejligt store, og det er forfriskene at se, mange begår i mine øjne den fejl at havde for små billeder. Men også med billederne ses at de er taget ikke-professionelle (Selvom fotografen åbenlyst er meget bedre end jeg selv).
 
Så du står med samme problem som så mange andre, der åbner webshops, hvordan man få stablet et site på bennene der ligner en million, men koster betragteligt mindre.
 
Men fortvivl ikke jeg ville tro at du kan få nogle af de andre Aminoer til hjælpe med designet til en overkommelig penge, og jeg synes også jeg så en fotograf herinde. Jeg ville nok starte med designet, det ligger alligevel væsentligt under billederne i mine øjne.
 
Så mine sammenfattet er min pointe nok, brug penge på en designer, ikke for mange men brug dem, de kan være rigtigt dyre at spare.
 
Mit eget firma, der konkurrer med Scannet og Dandomain (og en masse andre) om webshopmarkedet, har af samme årsag lavet aftaler med en række designere om at leverer designpakker til faste priser. Dem kan du læse mere om her: http://www.easyflow.dk/Priser/Priser+på+designpakker.html
Men de er desværre forbeholdt kunder på vores platform.
 
PS: Jeg er hverken designer eller fotograf, så mine meninger om disse emner kan sagtens være helt hen i skoven. Jeg har dog fulgt en hel del webshops i noget tid, og føler derfor jeg har en ide om hvad der virker og hvad der ikke gør.
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter, Grosen & Marcel,

Nok engang tak for jeres inputs. Der er jo nok ingen tvivl om at vi skal i gang -forfra
- Dog vil jeg sige at feedbacken på hjemmesiden/netshoppens udseende fra "almindelige kunder" rent faktisk er ret positiv. Enkel - overskuelig - brugervenlig - formodenlig også i sammenligning med andre netbutikker ?!  - Samtidigt er det som sagt kun en sekundær salgskanal - men derfor må den jo gerne være lidt søgevenlig....
 
Men ja: Vi skal vist få en professionel designer & programmør til at se på designet ... og overveje strukturen og formålet med hjemmesiden & netshoppen (skal det være det samme site, eller 2 seperate?)........
 
 
Martin
Side 1 ud af 4 (38 indlæg)