Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimering og feedback på hjemmeside/netshop

Side 2 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin M

Om Du skal køre med 1 eller 2 sites afhænger af, hvor let det
er at få søgemaskineoptimeret webshoppen. Hvis det ikke er
muligt, eller er meget besværligt, så kan det være en god ide
at overveje, at få lagt et CMS system på ballade.nu'' sitet,
som Du ved at Du kan få lov at søgemaskineoptimere, og så
linke videre til webshoppen derfra!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/1/2006 10:57:18 AM Forfatter: Martin M

Hej Peter, Grosen & Marcel,

Nok engang tak for jeres inputs. Der er jo nok ingen tvivl om at vi skal i gang -forfra
- Dog vil jeg sige at feedbacken på hjemmesiden/netshoppens udseende fra 'almindelige kunder' rent faktisk er ret positiv. Enkel - overskuelig - brugervenlig - formodenlig også i sammenligning med andre netbutikker ?!  - Samtidigt er det som sagt kun en sekundær salgskanal - men derfor må den jo gerne være lidt søgevenlig....
Men ja: Vi skal vist få en professionel designer & programmør til at se på designet ... og overveje strukturen og formålet med hjemmesiden & netshoppen (skal det være det samme site, eller 2 seperate?)........

Det var så lidt.
Ja, det er med at gøre det rigtigt fra starten af. Synes måske 1 site ville være perfekt, og så få det hele lagt på samme server med et firma der giver muligheden for at komme til koden, så det kan søgemaskineoptimeres. Men de mange sider på samme domæne kan give pote i forbindelse med søgemaskineoptimering, hvis det gøres rigtigt.
Få fat i nogle der evt. har alle faktorer med i den fremtidige strategi. Design, skal hænge sammen emd shop og site. Designet skal være søgemaskinevenligt og der skal være adgang til features som alt-tekster f.eks. Det skal samtidig være brugervenligt hvad angår navigation. Sættes navigationen op, så brugerne kan finde rundt skal søgemaskinen nok også.
 
Vi kan naturligvis også være behjælpelige, men på søgemaskine-delen er vi ikke i den lave ende, kan jeg lige så godt sige med det samme. Heller ikke når det kommer til betaling per klik-aftalen (i de almindelige organiske resultater). Men du er velkommen til at ringe, hvis det er.
31262255

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej.

Hvis du er interesseret i et design til din side kan jeg sagtens hjælpe dig med det.

Jeg benytter mig af et Opensource CMS, så det eneste du skal betale for er designet, og opsættelsen til CMSet.

Jeg er ikke særlig meget inde i SEO, men kan sagtens hjælpe dig med et nyt design til både din side og din webshop.


Hvis du er interesseret, kan du evt. sende mig en mail på brian@fraende.dk , eller du kan skrive her.
Fra København
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 280
Skrevet kl. 20:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes det er unødvendigt med 2 websites til ét formål. Det giver kun mening at bruge ressourcer på det hvis der er tale om 2 mærker.

Få begge domæner til at pege på den samme butik og hold et ensartet design så I maksimerer genkendelsesfaktoren.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 08:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Martin M

Benny Thaibert har naturligvis ret i, at det bedste ville
være, hvis både webshop og CMS kunne komme til at ligge på
samme domæne, fx:

http://www.balladebutikken.dk (CMS)
http://www.balladebutikken.dk/shop (Webshop)

Men jeg formoder, at Du har valgt at købe et CMS system til
at ligge på et helt andet domæne (''ballade.nu''), fordi Du
ikke kan komme til at "pille" tilstrækkeligt i opsætningen
af Din nuværende webshop på ''balladebutikken.dk'', så den kan
dække både Dine webshop og Dine CMS behov!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 453
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht. opdelingen på 2 forskellige domæner:

Helt oprindeligt var det kun meningen at bruge ballade.nu ... men da vi skulle have godkendt netshoppen til betaling fik vi oplysning om at .nu-domæner ikke kunne godkendes af PBS (hvilket vi ellers havde fået oplyst de kunne. De ''sjove'' er at for nyligt har PBS ændret strategi og tillader PBS så pludselig .nu-domæner ).
 
Men, der ud over er det ikke helt korrekt som Benny skriver at de 2 domæner har ét formål. Der er nemlig 2 forskellige målgrupper:
  • Den primære er kunder (slutbrugere) og forhandlere der vil se kollektionen, forhandlerliste etc.
  • Den sekundære er til de kunder hvor der ikke er en butik "onkring hjørnet" og som gerne vil købe ballade-tøjet.
Den første kundegruppe skjal derfor helst ikke "forvirres" med netshoppen - og omvendt skal kunderne i netshoppen ikke fodres med alle de andre oplysninger - det vil give en uoverskuelig struktur på sitet..... Men man kan måske godt lægge dem på samme domæne, og så holde shoppen som et underdomæne, som  i nævner. Men om de skal have samme layoput/design er jeg nu ikke helt sikker på - omvendt må der gerne være en form for "genkendelsesfaktor".
 
Men tak for jeres gode inputs og forslag
 
- Har i i øvrigt eksempler på netbutikker og/eller hjemmesider som i evt. har lavet, og som i gerne vil fremhæve mht. fx. design, brugervenlighed el.lign?? Personligt synes jeg mange netshop''s ligner hinanden (uanset om det er standard-shops eller kundespecifikke. Ville godt fremhæve én som http://www.frk-nielsen.com/ - den er godt nok meget enkel, men skiller sig alligevel ud fra mængden (aner ikke hvordan den er lavet - det er en konkurrent til min kones butik )....
 
Martin
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 10:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/30/2006 12:04:07 AM Forfatter: Grosen Friis          [grosen.com]  skal undgå at bruge Frames ifm. optimering af hjemmesider til søgemaskiner på gSEO.

Jeg er meget uenig i din betragtning omkring Iframes ikke skulle være søgemaskine venlige. Der skal ikke ret meget kode til, for at undersøge om siden bliver vist som Iframe. Hvis den ikke gør, kan du redirecte til den rigtige side, med navnet på undersiden som skal vises som en QueryString...
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Du kan se vores demobutik på http://www.demobutik.dk den skifter ind imellem udseende, da vi har mange forskellige designs

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej MartinM

Det er korrekt, at Du kan lave nogle kodemæsssige
tilpasninger, fx vha. af JavaScript, der afhjælper nogle af
de ulemper, der er ved Frames og IFrames set i forhold til
SEO. Fx når man hopper direkte ind i en Frame fra et
søgeresultat på fx Google, den kan omdirigeres, så man får
en hel side at se, og ikke kun får indholdet i en special
Frame at se.

Men al den tid og de resourcer Du bruger på at rette op på
disse ulemper ved Frames og IFrames, er langt langt bedre
givet ud på at få lavet et system, hvor søgemaskinerne kan
tilgå indholdet på siderne uden tekniske hindringer af nogen
art.

Dette link viser hvordan ''ballade.nu'' domænet er optaget i
Googles indeks:
http://www.google.dk/search?hl=en&q=site%3Awww.ballade.nu&btnG=Google+Search

Her kan man se, at I ikke har fået lavet sådanne
tilpasninger for ''ballade.nu'' domænet. Mange af
henvisningerne hopper direkte ind i en Frame og viser ikke
hele siden. Jeg forstår ikke, hvis man vil bruge tid og
resourcer på at få rettet op på sådanne problemer, når man
helt kan undgå dem ved at gøre brug af nogle andre metoder.

Sidst men ikke mindst, så har jeg ALDRIG set en hjemmeside
der er baseret på Frames og/eller IFrames, der rykker, set
med SEO briller på.

Frames/IFrames hører "fortiden" til, og man skal IKKE bruge
disse metoder, lav det ordenligt ved at basere en webløs-
ning på hele "faste" sider i stedet for!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kræver SÅ lidt at rette op på. Og det kan ligge i en lille .js fil, og inkluderes på alle sider. Og nu når Martin M har fået lavet hans hjemmeside, og sikkert gerne vil undgå at lave det hele om, ville jeg sige det var den nemmeste, og billigste løsning. Og set med SEO briller, en ca. lige så god løsning som at starte helt forfra.
Side 2 ud af 4 (38 indlæg)