Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søgeoptimering og feedback på hjemmeside/netshop

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Det var så lidt....

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej med jer

Martin: Jep, vores løsning kan godt håndterer at man redigerer to sites via et interface. På denne måde kan man vedligeholde sine produktinformationer, et sted. Her er ikke bare taler om en kopi, men at det reelt er det samme indhold stykke indhold, der vises to forskellige steder. Man kan så på sin skabelon definerer at det skal være muligt at se priser og handle på det ene site, mens det bare er informationerne der skal vises på det andet.

Glad for at du synes designpakker er fornuftige, jeg synes selv vi har fået nogle rigtigt gode resultateter ud af det.

Grosen: Det kunne være helt vildt hjælpsomt hvis du havde et link til dokumentation på problemet med ens indhold på forskellige sider. Hvor unikt skal indholdet være for at det ikke opfattes som ens ? Hvad hvis indholdet præsenteres i forbindelse med forskellige omgivende html ? Findes der nogle detajler om algoritmen der bruges det med at sammenligne alle siders indhold med alle andre siders, må kræve en del tekniske krumspring og cleverness (Det sidste er mest af teknisk interesse)







Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 5/4/2006 6:07:39 PM Forfatter: Lundsby
Grosen: Det kunne være helt vildt hjælpsomt hvis du havde et link til dokumentation på problemet med ens indhold på forskellige sider. Hvor unikt skal indholdet være for at det ikke opfattes som ens ? Hvad hvis indholdet præsenteres i forbindelse med forskellige omgivende html ? Findes der nogle detajler om algoritmen der bruges det med at sammenligne alle siders indhold med alle andre siders, må kræve en del tekniske krumspring og cleverness (Det sidste er mest af teknisk interesse)

Det Grosen refererer til er begrebet mirror sites. Det er når søgemaskinen finder to forskellige sider med samme indhold. Læs mere om det her







/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 18:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Marcel

Vil det så sige at hvis man har samme varebeskrivelse rent tekstmæssigt, som ligger på en anden side, men med forskelligt omgivende html, vil det ikke give dårligere placering eller ?

 

 


Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Både og... Det er aldrig til at vide med 100% sikkerhed, da en søgemaskinesom Google ikke altid er til at regne med. Men det scenarie du stiller op, svarer måske til en 3-4 linjer magen til noget et andet sted. Så vil jeg ikke sige der er noget i vejen med det

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Lundsby

Beklager det langsomme svar, jeg har haft en del at se til, og har måtte lægge Amino lidt på hylden i en periode...

Dato: 5/4/2006 6:07:39 PM Forfatter: Lundsby

Grosen: Det kunne være helt vildt hjælpsomt hvis du havde et link til dokumentation på problemet med ens indhold på forskellige sider.


De medtagede virksomheder og webtjenester jeg har angivet nedenfor er ikke medtaget fordi jeg har nogen ondsigtede hensigter hermed, de er tilfældigt udvalgt for at kunne give et eksempel på problemerne med indentisk indhold på forskellige domæner set i forhold til bla. Google.

Et brugbart eksempel er pressemeddelelser, som bliver sendt ud via en tjeneste som PressWire. De bliver ikke kun vist på PressWires eget website, de bliver også vist på andre websites. Altså et eksempel med identisk indhold på forskellige domæner. For noget tid siden (Var nødt til at vælge noget der var så langt tilbage i tiden, at Google med rimelig sikkerhed havde fået det indekseret) sendte BRFKredit en pressemeddelelse ud via PressWire. Og overskriften for denne pressemeddelelse på PressWire så således ud:


Fra denne pressemeddelelse har jeg taget en linie ud "personaleforeningen, alle medarbejdere et individuelt helbredstjek med tilhørende", og brugt den til at søge på Google, for at se hvilke sites der har bragt nyheden. Læg mærke til nedenfor, at nogle af de sider, som Google har fundet matcher ovennævnte søgning, er blevet udeladt fra søgningen. Google skriver nederst "In order to show you the most relevant results, we have omitted some entries very similar to...."



Hvis man beder Google om at vise hele søgeresultatet, dvs. inkl. de sider der blev udeladt i første omgang, så kan man se at et link til siden 'www.musikanmelderen.dk' ikke var blandt dem der blev vist ifm. den første søgning, denne søgning lå gemt blandt de udeladte sider. Se nedenfor:


Hvor unikt skal indholdet være for at det ikke opfattes som ens ?
Man skal faktisk ikke ændre på så meget, man skal:
- konsekvent udskifte 2-4 navneord med synonymer, det kunne være 'f.eks.' med 'fx', 'sukker' med 'sødestof', 'tøj' med 'klæder' eller 'økologisk' med 'bæredygtig'. Dette arbejde kan i høj grad automatiseres.
- evt. kigge på 1-2 vendinger. 'Blød solhat i 100% økologisk bomuld. Solhatten fås i rød/hvidtern' ændres til 'Blød og dejlig solhat i bomuld (100% økologisk). Solhatten kan leveres i rød/hvidtern'. (Dette kan dog sjældent automatiseres, og vil ofte være arbejde der skal gøres manuelt).

Hvad hvis indholdet præsenteres i forbindelse med forskellige omgivende html ?

Det har ikke en pind betydning, Google er fx. god til at få adskilt data fra præsentationslag, så her er der 'desværre' ikke nogen genvej.

Findes der nogle detajler om algoritmen der bruges det med at sammenligne alle siders indhold med alle andre siders, må kræve en del tekniske krumspring og cleverness (Det sidste er mest af teknisk interesse)

Det ved jeg desværre ikke!

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Grosen

Du undskylde jeg går dig lidt på klingen, men det er meget væsentligt for mig at finde ud af om genbrug af varebeskrivelser skader søgemaskine placeringer. Sagen er den at vi med det e-handels produkt som vi udvikler og sælger har lavet en del aftaler med leverandører til detailhandlen om at de kan dele varerdata med deres kunder via vores system. På den måde slipper kunderne(forhandlerer henvendt imod forbrugere) for at skulle vedligeholde varerdata selv, vil gør det ultra let for dem at etablerer og vedligeholde en webshop.

 

Jeg synes ikke rigtigt at din konklusion holder, siden fra musikanmelderen er jo fuldstændigt identitisk med med den fra presswire.biz og den fra bookwire.dk :

 




 

Derfor tyder det mere på at Google sorterer dem fra fordi den opdager at det er samme side, der bare ligger på flere adresser.

 

Så hvis du har et eksempel hvor forskellige sider, bliver sortereret fra fordi de indeholder f.eks. samme varebeskrivelse må du meget gerne dele det med mig. I så fald for vi travlt med at implementerer en synonym funktion i vores indholdsdeling.

 

Jeg har selvfølgeligt prøvet at rekonstruerer uhensigtmæssigheden ved at søge på nogle af vores kunders sites, men forgæves.

Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 20:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Du undskylde jeg går dig lidt på klingen, men det er meget væsentligt for mig at finde ud af om genbrug af varebeskrivelser skader søgemaskine placeringer

Hej Peter Lundsby

Det skal Du ikke undskylde for, det er snarere undertegnede der skal undskylde for ikke at svare indenfor rimelig tid...

Jeg har haft Dit seneste indlæg fra denne tråd liggende som en e-mail i min inbox som en huskeseddel, men jeg har haft meget travlt og jeg har ikke lige kunne afse tid til at prøve at finde et konkret eksempel til Dig

Grunden til at jeg så svarer nu, er, at Mikkel deMib har skrevet en god post om problemerne med dublicate content på sin blog, og jeg tænkte at det kunne være Du gerne ville have linket hertil!

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)