Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man folk til at oprette sig?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

som nystartet virksomhed vil man gerne ud over markerne med sit nye produkt. Det er der mange måder/løsninger at gøre det på vil jeg mene, men når man ingen penge har og øsnker at hjælpe folk/virksomheder uden de faktisk skal betale for det!! Er det så med til at man ikke ønsker dette produkt?

på http://www.ferie-plan.dk

kan man oprette sig gratis og få hjælp til planlæggelse af ferie uden man skal betale for det, men hvorfor opretter folk sig ikke?

skriv gerne en kommentar omkring siden og produktet som kan være med til at løse dette problem

på forhånd tak 

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ved folk at du findes?

har du fx annonceret på google, sendt reklamer ud eller lign.?

Du skriver at det er til små og store virksomheder, men måske der ikke er så stort behov hos små virksomheder.. Hvis der ikke er så mange ansatte at holde styr på. Og i de store virksomheder har man måske allerede en måde at lave ferieplanlægningen på, så hvis du skal vise dem at din metode er smartere, bliver de først og fremmest nød til at vide den findes :-)

Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Nina,

har brugt mund til mund metoden, da det er for dyrt at smide reklamer på google osv. produktet er jo gratis og jeg er ikke millionær :) der har været over 160 visinger på siden uden en enkelt har oprettet sig. Alt skal være papir løst og derfor undrer det mig. Mådke en virksomhed med 5 mand ikke har behov for det, men man kan da prøve det ikk?

hvad bruger din virksomhed og hvad var det der gjorde du ikke oprettede dig?

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, se nu er vi jo ikke så mange - min mand og jeg der gerne vil holde ferie sammen og mine svigerforældre som hjælper med lidt af hvert..
Og så er vi faktisk ikke flere! Så det er begrænset hvor meget planlægning vi har brug for - holder lukket i industriferien og det er så dét ferie vi får hvert år :-)

Og nej, jeg tror ikke man har lyst til at prøve siden, og bruge tid på at oprette sig, med mindre har brug for det.

De 160 der har set siden, kan jo lige så godt være folk, der har søgt på ferie.. altså privat planlægning af deres ferie med familien.
Jeg tror desværre, det er ret usandsynligt, at det skulle være store virksomheder, der har kigget på siden for at finde ud af, hvordan de planlægger ferien.

Kan du se, hvilke ord de har søgt på, før de fandt frem til din side?

Måske du kunne kontakte et par store virksomheder og med et smil lokke dem til at prøve siden..
Når du så har et par stykker, kan du skrive på forsiden "bruges af Jakodan.dk".. (skal nok være et firma folk kender lidt bedre før det virker :-))

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 20:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, men så prøver jeg da at oprette mig, jeg kunne godt bruge et skema til planlægning af medarbejdernes ferie. Og her er så min oplevelse:

Forsiden er enkel og overskuelig, jeg spekulerer lidt over, hvorfor du gør det? Og hvor stor chancen er for, at du bliver ved med at synes, det er sjovt at lægge gratis program og plads til feriekalenderen.  Jeg undrer mig også lidt over sproget, jeg ville vælge andre ord.

Jeg skal skrive under på, at jeg har læst betingelserne, når jeg opretter mig. Det har jeg ikke. Så klikker jeg på betingelserne, og så er alt det, jeg lige har tastet ind (firmanavn, navn osv.) forsvundet. Forfra.

Så venter jeg på en mail. Og den kommer ret hurtigt. Med et langt brugernavn: Administrator (skal jeg mon skrive med store bogstaver?) og et password. Jeg er nødt til at copy-paste url-en fra mailen og ind i browseren. For den er ikke klikbar og jeg kan ikke lige finde nogen login-knap på den side, jeg allerede har åben.

Jeg logger ind. Med det lange brugernavn og den tilsendte adgangskode.

Så kommer der et billede frem, hvor jeg nu skal taste brugernavn og adgangskode ind igen, for jeg skal vælge en ny adgangskode.

Da det er gjort, så kommer der endnu en dialogbox frem, hvor jeg nu skal logge ind med mit lange brugernavn og den nye adgangskode.

(På det tidspunkt ville jeg have opgivet, hvis jeg browsede rundt for at finde et egnet program. Men nu er jeg her jo som Amino, så jeg fortsætter og kommer ind til forsiden).

Forsiden - venstremenuen - kan så slet ikke læses i min browser som er IE 6.0. Den ville muligvis kunne læses af maskinen på arbejdet, men nu er det altså fredag aften og derhjemme. (Har et screenprint - skriv, hvis du vil have det...). Jeg kan derimod se, at jeg starter i år 2004 og ikke hvor jeg forventer at være: I indeværende ferieår.

Opgiver så. Går til min eget statistikmodul for at tjekke: 25% af mine besøgende bruger stadig IE 6.0.

Så i dit sted ville jeg optimere lidt på proceduren omkring login og gøre siden læsbar i IE, inden jeg ville gå i gang med at udbrede kendskabet.

Ideen er god, behovet er der. Men lige nu er det lidt for besværligt for mig at være med.

De bedste hilsner

Anette

 

 

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

God ide du har fået dér og virkelig lækker grafisk udtryk - fedt med flashen der samler sig til et feriebillede - god symbolik.

Men men, i mine øjne burde du tage dig betalt for det. Det er behøver ikke koste en bondegård, men bare så du kan dække Google Adwords annocering og måske tjene en skilling. Som en anden amino skriver er der også en del usability at tage fat på. Prøv evt. at sætte Google Anallytics op på dit site, så kan du lave mål og kanaler således du kan se hvor brugerne dropper ud, det er absolut nødvendigt at du finder ud af det.

160 visninger er iøvrigt ikke meget, du skal regne med en gennemsnitlig konverteringsprocent på mellem ½-3%, det er normen på Nettet

Som sagt synes jeg du skal sælge løsningen business-business med mulighed for dankort betaling. Du kan charge et fast abonnement pr. md på hvad ved jeg 150,- kr. eller noget i den stil.

En anden ting er at det for mig umiddelbart er ret svært at forstå konceptet. Du bruger for meget "internt" sprog som er en tendens de fleste har nu vi beskriver vores eget produkt, inkl. mig selv :-) Prøv at sætte dig i kundens sted og tal et sprog som alle kan forstå. Du skriver blandt noget om at man ikke skal ændre sin computeropsætning, øh, hvorfor skulle jeg da også det? det lyder som noget indforstået!?

Evt kunne du lave et kort flowchart der viser hvordan man kommer fra a til b til c, det kunne hjælpe med et grafisk overblik over konceptet.

Men altså, tag dig betalt, jeg tror også du vil få flere kunder når det koster lidt, det virker på mig lidt mærkeligt at det er gratis:-)

Held og lykke

 

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

ok, det er til at forstå :) håber dog stadig du har lyst til at prøve det og komme med kritik

Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det skal selvfølgelig ikke være meningen at det skal tage en krig før man er oprettet og klar til at bruge systemet, det skal selvfølgelig rettes :)

tak for go info Anette

Fra Lyngby
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 15:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Bo, det er meningen at flere moduler skal udvikles og de kommer til at koste penge :)

Skal klart læse alt igennem igen og ikke bruge så meget "internt" sprog så alle kan være med.

ved du hvad det koster med mulighed for dankort betaling på siden?

tak for god kritik

Fra Hillerød
Tilmeldt 1. Nov 07
Indlæg ialt: 60
Fra  Stepnote, Lauenborg Coaching Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Toffey

Ah, ok, så det er med i strategien, god ide :-) og selv tak...

Ang. dankort, så tager Pbs 1000,- pr. år og så tager de procenter afhængigt af hvilke kort der benyttes, jeg har selv iberegnet gebyr mv. i mine priser, således kunderne ikke får det lagt oven i deres total - så bliver de bare sure:-)

Læs mere på www.pbs.dk

Du må iøvrigt meget gerne komme med kommentarer på et af mine sites: www.stepnote.dk, det er altid rart med feedback.

tak

 

 

Venlig hilsen
Bo Lauenborg

www.stepnote.dk

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)