Hej iværksættere
Jeg er medstifter af den nordjyske jobportal for unge, www.xyw.dk som skaber seriøst kontakt mellem erhvervslivet og unge der søger fritidsjob, elevpladser, lærepladser, studiejob mv. I og med vi har en forholdsvis stor database af unge brugere der er klar på at arbejde, har jeg gået og tænkt lidt over hvorvidt dette ikke kunne udnyttes. Umiddelbart er jeg kommet med den ide at skabe et direct marketing bureau, hvor kunden kan store dele af processen. For at belyse dette har jeg lavet et lille eksempel. Lad og sige en kunden skal sende en række salgsbreve eller julekort ud. Kunden laver selv design og indhold, men sender mig derefter to filer. Nemlig design filen samt forsendelsesliste. Derefter kontakter jeg et trykkeri som trykker materialet efter deres specifikationer, og derefter sørger jeg for at alle breve bliver sendt ud i overensstemmelse med forsendelseslisten. Alt pakning medvidere vil dog blive udført af ungarbejdere, hvilket jo er fidusen. Så mit spørgsmål er: Ville du outsource denne procses, og dermed slippe for at have sekratær eller anden til at gøre det til "overpris"? Og hvor meget ville i betale for det? Enten kunne man blive faktureret pr. brev eller tidsforbruget?
Håber på noget konstruktivt kritik.
P.S. det skal kort siges at jeg ikke har gået i dybden med hvorvidt dette allerede eksisterer idag. |
hej
hmm jeg ville umiddelbart mene at du er et fordyrende og tidsforbrugende led, det vil være hurtigere og billigere at få sekretæren til at gøre det, fremfor at skulle kontakte dig. Så hvis det var mig ville jeg ikke vælge dit forslag.
Nu kender jeg ikke situationen i nordjylland specielt godt, men kunne de unge i ventetiden ikke arbejde som vikarer eller andet forefaldende arbejde ?