Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum - vareindkøb

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu har jeg gennem længere tid benyttet SummaSummarum til at fakturere og føre regnskab i. Jeg har dog hele tiden haft et "problem" som irriterer mig.
Jeg benytter lagerstyringen i Summa og har derfor styr på min varebeholdning, men når jeg bogfører et vareindkøb ryger det på som vareforbrug og jeg har ikke nøvendigvis "brugt" varen. Hidtil har jeg klaret det ved at, henholdsvis debitere og kreditere vareforbrug og varebeholdning. Det må dog for hunden kunne gøres på en nemmere måde. Jeg er på ingen måde regnskabshaj og håber derfor en af i mange andre summa brugere herinde vil kunne hjælpe mig.
Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

SummaSummarum - så meget vi ellers priser det - har bestemt sine begrænsinger, og bogføringen af lageret er en af dem. De fleste gør som du.

Vi bogfører for en lidt større kunde, hvor vi har valgt at kontere købsfakturaerne direkte på lagerkontoen. Og så en gang månedligt beregne vareforbruget og lægge det op i driften på en varekøbskonto. Så kan man i det mindste få månedlige balancer, hvor der er et (stort set) korrekt resultat.
 
Min erfaring med lagerstyringen i andre regnskabsprogrammer i den "billige ende" er nu også sådan lidt blandet. Det er simpelthen en vanskelig ting at få gjort, så det hele passer. Hvis købsprisen ændres, f.eks., hvad skal der så bogføres. Gammel pris, ny pris, et gennemsnit?
 
Beklager, jeg ikke kunne give et mere praktisk anvendeligt svar.
 
Mange hilsner
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 5:10:03 PM Forfatter: Anette/Inloco

SummaSummarum - så meget vi ellers priser det - har bestemt sine begrænsinger, og bogføringen af lageret er en af dem. De fleste gør som du.

Vi bogfører for en lidt større kunde, hvor vi har valgt at kontere købsfakturaerne direkte på lagerkontoen. Og så en gang månedligt beregne vareforbruget og lægge det op i driften på en varekøbskonto. Så kan man i det mindste få månedlige balancer, hvor der er et (stort set) korrekt resultat.
Min erfaring med lagerstyringen i andre regnskabsprogrammer i den ''billige ende'' er nu også sådan lidt blandet. Det er simpelthen en vanskelig ting at få gjort, så det hele passer. Hvis købsprisen ændres, f.eks., hvad skal der så bogføres. Gammel pris, ny pris, et gennemsnit?
Beklager, jeg ikke kunne give et mere praktisk anvendeligt svar.
Mange hilsner

Jamen det var jo et fantastisk svar. Det forklarer jo, at det ikke er mig der er totalt bag af dansen med det regnskab .
Dog kunne man jo nok have ønsket sig et lidt andet svar.
 
Tusind tak for hjælpen Anette
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)