Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp søges til håndtering af en "klaphat"

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Tommerup
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej derude i dette glimrende forum

Jeg har et problem, som jeg hermed håber nogen kan/vil hjælpe med

Den første hverdag efter min ferie havde jeg havde susende travlt med at følge op på div. mails m.v., som jeg ikke havde fået klaret i ferien på laptoppen + opfølgning på nogle opgaver, som skulle klares hurtigt. Meeeen altså, det går ikke altid, som man planlægger og håber. Den dag blev jeg ved middagstid kontaktet af en lægesekretær, som jeg havde tilknyttet min forretning i kort tid her i foråret. En virkelig "klaphat" - undskyld udtrykket. Hun skrev i en periode de daglige notater for en af mine kunder, en ryglæge + en anden opgave for en anden kunde, som jeg ikke selv kunne nå.
 
Det var denne lægesekretær, som på egen hånd kontaktede kunden, hvis opgave hun skrev (en opgave, som hun også havde, da hun gerne ville tjene penge) og skældte ham ud, trods der i vores skriftlige aftale bl.a. står anført, at det kun er mig, som har kundekontakt. Og da jeg så fandt ud af, at jeg ville ophøre med at skrive for "min" ryglæge, fordi jeg ikke kunne nå det, udover andre opgaver, så hjalp jeg hende til at overtage mit job. Også overfor ham, blev hun meget ubehagelig, fordi han ikke ville betale hende, hvad hun syntes var rimeligt. Så han fandt jo en anden sekretær. Efter dette fyrede jeg hende på gråt papir med øjeblikkeligt varsel, efter at hun havde færdiggjort arbejdet. Men jeg var dog allerede da klar over, at hun ikke kunne bruges, fordi hun også var blevet meget ubehagelig overfor mig.
 
Så var der jo sommerferie, og så har konen fundet ud af, at jeg var tilbage på pinden den 25. august. Hun ringede så til mig og beskyldte mig i truende vendinger for at have bagtalt hende overfor et lægesekretærvikarbureau, som vi begge kender, således at de ikke vil ansætte hende. Hun var rigtig ubehagelig og truede med sagfører og politi og hvad ved jeg. Så jeg afbrød lige så stille forbindelsen, for ikke at komme til at sige noget forkert. Efterfølgende skulle jeg lige afreagere, dog uden at slå på nogen eller noget, og så ringede jeg til vikarbureauet og talte med den ene indehaver, for at finde ud af, hvad der var foregået. Og hun fortalte, at konen hen over sommeren havde ringet til dem morgen, middag, aften og nat, sågar til deres sagfører en søndag aften, fordi hun ville have at vide, om det var mig, som havde bagtalt hende og derved forhindret hende i at få job hos vikarbureauet. Det var det ved Gud. Selvfølgelig taler virksomheder sammen om evt. ansatte, og da jeg har et godt forhold til bureauet, ville jeg da advare dem mod hende. Meeeen, de kendte hende allerede, fordi hun var berygtet. De havde, udover min advarsel, fået adskillige andre fra sygehusafdelinger og praktiserende læger. Såeh deeeeet .....
 
Så siden den 25. august kl. 11.45 ringede hun til mig utallige gange, sendte den ene beskidte sms efter den anden og indtalte rædsomme voicemails. Jeg valgte at ignorere hendes opkald, men gemte altså alt på min telefon - det kan man jo gøre i vore dage. Men jeg blev kørt mere og mere ned og fik nærmest et nervesammenbrud, når forretningstelefonen ringede. Jeg ringede på et tidspunkt til Middelfart Politi for at få råd. De sagde, at jeg skulle se lidt an, og hvis hun ringede igen, skulle jeg kontakte vores nærpoliti.
 
Efter en uges tid med denne "telefonterror" kontaktede jeg mit teleselskab for at få blokeret opkald fra hende, men det kan man ikke bare lige få. Det kræver politiets medvirken, "sådan ligesom et polititilhold", fik jeg at vide. Nå, så ringede jeg til Samsung Danmark, da min telefon er en Samsung, og der fik jeg en vejledning i, hvordan man kan blokere for uønskede opkald. Det virkede kun delvist. Telefonen ringede godt nok ikke, men når hun ringede, kom der en meddelelse om, at linjen var optaget, og så gik min telefonsvarer i gang, og så kunne hun indtale en besked. Så vidt, så godt.
 
Tirsdag formiddag fik jeg så denne sms: "Du er en fornæret, fed, gammel, mavesur kælling! Jeg har bedt dig ringe mig op! Du vil fortryde, at du har kontaktet lifelinevikar og bagtalt mig, så de ik vil give mig arbejde. Du hører fra politiet og min advokat! Det vil også skade dit omdømme blandt dine kunder, jeg har flere ting du kan rammes på! Pia". Og SÅ sagde jeg til mig selv, at hvis hun kontaktede mig én gang mere, så ville jeg kontakte nærpolitiet for at få hjælp. Og det gjorde hun. Hun forsøgte at ringe kl. 17.45, to gange, men hun indtalte ikke nogen besked, formentligt fordi hun ikke nåede at høre telefonsvareren gå i gang.
 
For at være flink, som jeg vanligvis er, sendte jeg samme aften fra min gmailadresse en mail til konen, hvori jeg skrev, at hun nu havde kontaktet mig én gang for meget, og at jeg den efterfølgende morgen ville kontakte politiet og indgive anmeldelse på hende for "forstyrrelse af arbejdslivets/privatlivets fred og trusler mod mig og mit firma". Jeg fik efterfølgende 3 mails i rap. 
 
Og så onsdag morgen ringede jeg til vores lokale landbetjent og satte ham ind i sagen. Og jeg var rystende nervøs, da jeg jo ikke lige har erfaring i omgang med politiet. Men det viste sig, at han bare var supersød, meget imødekommende og venlig, han noterede mine oplysninger og sagde, at han i første omgang vil ringe til hende og give hende en advarsel. Og det hjælper næsten altid, sagde han.  Det var en rigtig god oplevelse at tale med ham, og han fik mig virkelig ned på jorden. Jeg har lavet en skriftlig redegørelse over den tid, jeg har haft kontakt med konen, og den aftalte vi, at jeg skulle sende til ham som en vedhæftet fil i en mail sammen med de 3 mails. Og så sagde han: "Ja, nu er det jo ikke Vestre Fængsel, du skal maile til, for de modtager ikke filer". Og den købte jeg jo bare i min naivitet. Sende en fil til Vestre Fængsel - hallo !! - Rigtig fedt med et godt grin i den situation.
 
Nå, men han har lovet at melde tilbage. Og det afventer jeg så. Men samtalen med ham har givet mig ro i sjælen, og konen har ikke ringet siden.
 
Jeg har brugt uanede mænger af tid og ressourcer på den her sag, mange telefonsamtaler bl.a. med vikarbureauet, som jo også er involveret, mange tanker og overvejelser, har sovet dårligt om natten med mareridt, frygt for at hun kunne finde på at opsøge mig herhjemme, tid på at skrive hændelsesforløbet osv. osv. Altsammen tid, som er gået fra min arbejdstid, så jeg er kommet bagud med alt. I virkeligheden burde jeg sagsøge hende for tabt arbejdsfortjeneste og psykisk terror. Men advokatbistand koster jo kroner, og det kan min lille business nok ikke bære.
 
Well, livet er sørme ikke altid lige let, men det ved I jo nok. Og omvendt, hvis det var det, så var det nok for kedeligt, ikke! - Jeg har altid haft den indstilling, at det er skønt at vi mennesker er forskellige, men SÅ forskellige behøver vi nu ikke være.
Nu har delinkventen ikke kontaktet mig i et par dage, men jeg synes ikke, den bare skal ligge der. Jeg vil gerne ramme hende, således hun ikke gør noget lignende over for andre i fremtiden. Hvad kan jeg gøre mere end jeg har gjort?
Forslag fra alle I kloge hoveder modtages med kyshånd.
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 23:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha, Lena. Det var noget af en historie.

Jeg håber virkelig at din kontakt til den lokale betjent bærer frugt. Desværre er der nogle personer som åbenbart hellere vil bruge al deres energi på at gøre livet surt for andre, i stedet for at gøre noget ved sit eget liv og komme videre.

Hold os endelig opdateret på forløbet.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena

Hvis hun endelig er stoppet med at kontakte dig og det forsætter sådan, så værd du glad for det og spild ikke mere tid på hende. Når jeg læser historien får jeg sgu helt ondt af pige barnet, for der er tydeligvis noget galt. Tror ganske enkelt ikke det hjælper at "komme efter hende" med hverken det ene eller det andet, og i sidste ende vil det nærmere virke som en slags hævn.
På et eller andet tidspunkt vælter korthuset for hende også har hun forhåbentlig nogle mennesker der kan hjælpe hende.

Det kan måske lyde egoistisk, men hvis du kan sende hende "videre" til næste virksomhed/institution, jaså pris dig lykkelig for det. Modsat kan du gå i flæsket på hende, men hvor længe skal du så leve med frygten at hun endag fysisk kunne finde på at tage hævn?

Jeg syntes du har gjort hvad du kunne og politiet er klar over det......så rank ryggen glem hende og kom videre.

Fra Skovlunde
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 405
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Lena,

Ærgerlig, ubehagelig og sindsoprivende oplevelse for dig... (Du har min sympati og medfølelse!!) sådan en der har og sikkert stadig fylder dine tanker og krop. Som jeg ser det, er der 2 ting du kan gøre.

  1. Du kan vælge at gøre livet surt for din vikar og dermed også for dig selv - bruge al din energi på at udtænke onde og hævngærige planer ... dræne dig selv for energi og lyst til at arbejde og leve... flytte fokus fra det der er vigtigt og som betyder noget i dit liv!
  2. eller du kan vælge at sige "Sur røv" og så beslut dig for at det vil du ikke spilde din tid og dit liv på... få hende ud af dit system, væk fra din hjerne og brug din tid på at gøre det som du har lyst til. Beslut dig for at kæmpe din egen kamp og få din lille virksomhed og dig selv på ret køl igen!

Jeg har selv været i et par ærgerlige situationer med en stort anlagt messe + en medarbejder der stjal af kassen ... super ærgerligt og noget der næsten væltede mig omkuld. Men jeg besluttede mig for at det/de bare ikke skulle få lov til at styre mit liv... det skal jeg nok selv klare. I dag lidt over 1 år senere, kan jeg se at det var en super klog beslutning jeg traf og den har jeg ikke fortrudt. Jeg vælger at glæde mig over de ting der går godt, de dejlige og positive mennesker jeg møder på min vej og at livet er dejligt når man tænker positivt!

Så tør dine øjne, kræv dit liv tilbage og ret ryggen og tro på at den flinke betjent har fået lagt låg på så du nu kan trække vejret normalt igen.

Held og lykke og varme sommerhilsner til dig og dine kære
Pia :o)

PS. Jeg kan da kun beklage at det er en af mine navnesøstre, der har behandlet dig og din kunde dårligt.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena.

En kedelig og livsdrænende historie. Jeg kan kun tilslutte mig de andres råd om at komme videre og glemme hende. Fra tid til anden har vi alle oplevelser, vi helst vil være foruden. Du har gjort, hvad du kunne (selv mod tåber kæmper guderne forgæves), så du kan ikke bebrejdes noget.

Jeg har også set nogen, der har viet deres liv til hævn. Så voldsomt er det ikke for dig, men din følelse for at få "tak for sidst" kan jeg følge dig i. Det, at skrive og tale om det er med til at få det ud af dig og efter endnu et par dage er det kommet længere væk. Brug lidt tid på at forkæle dig selv (lidt god mad, en hyggedag med venner/familie eller hvad du lyster) hvor du kan tænke på noget andet. Du lyder som en (trods alt) ressourcestærk person, så lad tiden arbejde lidt for dig endnu. Det er ok at ærgre sig. Og så er det op på hesten igen.

Hilsen Jakob

Fra Brønshøj
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 277
Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena

Kort herfra - flot at du går videre med tingene og tør gå til politiet.

Bliv ved til det får en ende :-)

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lena

Du har selvfølgelig brug for at få luft, men hvis det var mig, ville jeg holde mig på så lang afstand af den pågældende som muligt.

Hvis du sætter det lidt skematisk op, har du nogle muligheder

 

Hævn:
Risiko - hun hævner igen => en reel vendetta i italiensk stil
Omkostiniger - ufattelige mængder af tid.
Resultat - fastholdelse af negative følelser

Ignorér:
Risiko - ingen (ingen nye i hvert fald)
Omkostnigner - ingen
Resultat - med tiden vil oplevelsen glide i baggrunden og danne grundlag for senere beslutninger

Tilgiv:
Risiko - hun tror, du elsker hende
Omkostnigner - hun kan give dig et dårligt ry blandt kunder og samarbejdspartnere
Resultat - jeg kender mennesker, der vil påstå, at dette er den eneste rigtige løsninger, fordi der så kommer mere kærlighed i verden

 

- jeg ville satse på nr. 2.

Op på hesten igen - hun har formentlig allerede dårlig mave over, at politiet har kontaktet hende.

mvh Hans

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart - jeg vil også anbefale dig ikke at gøre noget - ved hende. Men jeg vil samtidig anbefale dig at lige vende en coach eller psykoterapeut for at få afklaret hvad det har gjort ved dig - for jeg kan læse at det fylder i dig og har stresset dig helt enormt. Hvis du ikke lige får luftet ud og vendt forløbet med en der kan give dig nye vinkler på det hele, kan sagen "sætte sig" i dig og få konsekvenser på andre områder; angst for medarbejdere der har klager, problemer i samarbejde, frygt for bagtalelser osv osv - det ville jeg undgå hvis jeg var dig ved lige at få vendt det hele med on prof.

Du kan finde en i nærheden af dig på www.psykoterapeutforeningen.dk

Pøj pøj

Mette

Fra Tommerup
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære METTE

Mange tak for dit gode råd - og jeg undskylder, at jeg først reagerer nu.

Jeg kan fortælle dig, at jeg har 3 venner, som er psykologer og terapeuter, og at jeg har fået god støtte fra dem. Og jeg har anmeldt damen til vores nærpoliti - du kan se lidt om det på min hjemmeside: www.boylenvikar.dk/tak.htm.

 

Fortsat god dag til dig fra LENA

Fra Tommerup
Tilmeldt 7. Aug 06
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Sv.: Hjælp søges til håndtering af en "klaphat"

Hej HANS

Mange tak for dine gode råd - og jeg undskylder, at jeg først reagerer nu.

Well, jeg fulgte dit råd nr.2 og ignorerede damen, indtil jeg ikke kunne tage mere. Så anmeldte jeg damen til vores nærpoliti - du kan se lidt om det på min hjemmeside: www.boylenvikar.dk/tak.htm.

 

Fortsat god dag til dig fra LENA

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)