Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat ved leje af bolig

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har fundet en lejlighed i Kbh. gennem en bekendt som er udlejer. Problemet er at udlejer kræver et SE nummer, da de kun udlejer til virksomheder. Dette gør de muligvis for at undgå lejeloven.
 
Mit spørgsmål går på:
 
1.    Er det lovligt at jeg lader min partners offshore selskab leje lejligheden, og jeg så lejer den af ham for samme beløb?
2.    Hvis 1. er lovligt skal der så betales moms?
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 17:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Er det erhvervslejemål, eller til bolig?
 
Hvis det er et udenlandsk selskab, er der ikke noget i vejen for at det kan leje lejemålet, hvis det bare er et CVR nummer der kræves, så skal der bare anvendes det VAT/moms nummer som det udenlandske selskab er registreret med.
 
....hvis fakturaen skal sendes til et udenlandsk firma skal der ikke ligges moms på ;o)
(99,8% sikkert på at der ikke skal ligges moms på, men hør evt ved Skat - de er supergode til at svare på den slags)
 
Held og lykke med''et
 
 
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/25/2006 5:42:50 PM Forfatter: netMedia.dk
Er det erhvervslejemål, eller til bolig?
Hvis det er et udenlandsk selskab, er der ikke noget i vejen for at det kan leje lejemålet, hvis det bare er et CVR nummer der kræves, så skal der bare anvendes det VAT/moms nummer som det udenlandske selskab er registreret med.
....hvis fakturaen skal sendes til et udenlandsk firma skal der ikke ligges moms på ;o)
(99,8% sikkert på at der ikke skal ligges moms på, men hør evt ved Skat - de er supergode til at svare på den slags)
Held og lykke med''et

Det er til bolig til mig selv. Som du siger må jeg hellere spørge SKAT, så jeg ikke ender med hoved i løkken.
 
THX
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Var så lidt.

Har udelukkende gode erfaringer med Skat pr telefon, de er liiidt sløve til at svare på mail.

Mht smuthullet fra udlejers side med erhvevrslejemål, vil jeg nok også anbefale at høre lejernes lo http://lejerneslo.dk hvordan du er stillet. Ved at folketinget vist roder med noget der vil lukke det hul, så der ikke kommer ågerpriser på huslejer.

Held og lykke med det.
Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Spørgsmålet er jo om du overhovedet må bruge det lejemål til beboelse, såvel i forhold til udlejer som i forhold til lovgivningen. Jeg skal ikke kunne sige om LLO kan bidrage med noget, men i første omgang ville jeg da nok forhøre mig hos udlejer.
 
Hvis der ikke er noget til hinder for det, og udlejer er indforstået med det er der ikke noget problem i at videreudleje, men man kunne måske forestille sig at udlejer ville være lidt betænkelig hvis lejer er et offshore selskab.
 
Jeg er ikke noget haj på det område: Jeg går ud fra at udlejer ikke pålægger moms, medmindre han da er frivilligt registreret for moms vedr. udlejning af fast ejendom. Jeg går ud fra at offshoreselskabet er momsregistreret. Om det så betyder at udlejningen også skal momses, hvorved du påføres en merudgift skal jeg ikke kunne sige.
 

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

 

Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jaja bare udnyt lyssky metoder til at springe foran alle de almindeligere lejere, som venter i årevis på at få en lejlighed!
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/26/2006 8:36:44 PM Forfatter: Niels Jaja bare udnyt lyssky metoder til at springe foran alle de almindeligere lejere, som venter i årevis på at få en lejlighed!

HVIS den er lovlig, er den ikke lyssky.
HVIS den er lovlig, kan alle gøre det samme...
 
Det gælder bare om at være smart og gøre det, hvis det altså er lovligt
 
Men det ved Told og Skat

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 4/26/2006 8:36:44 PM Forfatter: Niels Jaja bare udnyt lyssky metoder til at springe foran alle de almindeligere lejere, som venter i årevis på at få en lejlighed!

Det er ikke lyssky metoder - de lejer bare kun ud til virksomheder. Det er ikke registreret som erhevrvslejemål. Men da kan forstå at du leder efter en lejlighed kan jeg da godt prøve at hjælpe dig,
Jeg spørger jo netop også efter lovligheden. det havde du nok set, hvis du ellers gad at læse tråden.
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ jeg leder nu ikke efter en lejlighed selv. :)

Det var mest ment som en lille provokation. Man hører jo tit om diverse skattehuller og smarte fiduser som udnyttes af firmaer.
Men selvfølgelig, hvis det er lovligt er det lovligt. :)
Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 4/26/2006 10:52:11 PM Forfatter: Niels

Næ jeg leder nu ikke efter en lejlighed selv. :)

Det var mest ment som en lille provokation. Man hører jo tit om diverse skattehuller og smarte fiduser som udnyttes af firmaer.
Men selvfølgelig, hvis det er lovligt er det lovligt. :)

Bare ok

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)