Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugsret af materiale efter sanering

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Vordingborg
Tilmeldt 9. Oct 07
Indlæg ialt: 112
Fra  LeadDoubler Skrevet kl. 19:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har udarbejdet et komplet storskærmskoncept til brug i sportshaller - specifikt rettet en bestemt sportsklub. Aftalen lød på at jeg fik sponsorat plus 10% af omsætningen den første sæson.

Klubben gik efter få måneder i likviditetskrise og er efterfølgende blevet saneret efter en saneringsaftale, som jeg aldrig har tiltrådt, men som jeg dog er blevet en del af siden mere end 75% af kreditorerne gik med til aftalen. Jeg har således fået ca. 10-20% af hvad jeg skulle have haft.

En ny sæson truer og firmaet, der har overtaget licens og navn fortsætter ufortrødent med at bruge det materiale jeg har udarbejdet.

Har de ret til det?

Hvis ikke - kan jeg så kræve at få hele mit tilgodehavende udbetalt eller nægte at lade dem benytte materialet?

Kan jeg tvinge en aftale som sidste sæsons igennem?

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

  Jeg har ikke meget forstand på de juridiske aspekter i den konkrete ovenstående sammenhæng, men set i henhold til ophavsret og brugsret, så tror jeg at du har fat i den tykke ende af torvet.

Basalt ser, så har dem som der oprindeligt skulle have betalt for "produktet" ikke kunne betale (hvilket vil svare til at en virksomhed er insolvent (konkurs). En anden overtager så alle aktiviterne og dermed, set med mine øjne, også de forpligtelser som der tidligere er indgået. Og hvis de vil benytte dit "produkt", så skal de logisk nok også betale for det, nu hvor den oprindelige køber ikke kunne. Hvis de ikke vil betale for det, så har de ikke nogen ret til at benytte det.

Så jeg syntes da at du skal tage fat i ledelsen i det pågældende firma og stille og roligt forklare dem situationen. Det kan jo være at de slet ikke er klar over at de benytter at produkt som der ikke er betalt for og brugsretten derfor er tvivlsom. Det kan jo ligefrem være at de godt vil betale dig - og samtidigt skal have rettet nogle ting nu hvor du alligevel har fat i dem.

Hvis de stejler, så syntes jeg du skal prøve at forhøre dig omkring din situation hos en jurist eller advokat som kender til brugsret inden for erhverv.

/Jesper

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)